Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault 19 brak ogrzewania

viruseq 19 Dec 2004 10:47 23695 15
  • #1
    viruseq
    Level 12  
    witam mam Renault 19 jezdze nim od jakiegos czasu i zawsze bylo wszystko oki az tu przyszla zima i ogrzewanie wysiadlo :( katastrofa

    od czego zaczac?
    gdzie szukac i co moze byc przyczyna?
    z gory dzieki za najmniejsze wskazowki pozdrawiam
  • #2
    sw_kamil
    Level 12  
    njpierw proponuję sprawdzić bezpieczniki.i napisz czy nawiewa tylko zimne powietrze czy wogóle.jeśli zimne to może być uszkodzony termostst lub po prostu przewód dporowadzający powietrze od silnika do kabiny mógł się odłączyć,ale jeśli nawiewu nie ma wcale to na 90% bezpieczniki(no albo wiatrak-ale to mało prawdopodobne)
    powodzenia
  • #3
    cobraa
    Level 27  
    Sprawdz termostat czy dziala poprawnie czy nie jest otwarty od poczatku i sie poprostu dlugo grzeje. Jezeli jest ok sprawdz czy przewody dochodzace do nagrzewnicy sa gorace przy zagrzanym silniku.
  • #4
    viruseq
    Level 12  
    dobra sprawdz bezpieczniki ale raczej nie jest to ich wina a puzniej zobacze co z termostatem aktualnie auto ma nawiew tyle tylko ze zimny choc nie dokonca bo jadac mam wrazenie ze troszqe gdzeje ale w nalym stopniu prawie nie czuc i cos jeszcze wczoraj zatankowalem przejechalem 20 km i w srodku czuc spaliny paliwo czy to normalne ??
  • #5
    cobraa
    Level 27  
    Kochani kolega nie pisze o wentylatorze tylko ogrzewaniu wiec dajcie spokoj z bezpiecznikami i dolotem powietrza niech sie tacy nie wypowiadaja lepiej. Sprawdz termostat czy nie jest otwarty caly czas jezeli jest ok sprawdz czy przewody doprowadzajace plyn chlodzacy do nagrzewnicy przy nagrzanym silniku sa gorace jezeli nie to odpowietrz na odpowietrzniku czyli taki koreczek na przewodzie chlodzacym przy podszybiu. Jezeli dalej nic to cos z klapkami sterujacymi juz w samej konsoli przy nagrzewnicy. Stawiam na te 2 pierwsze mozliwosci.
  • #6
    waldor81
    Level 11  
    Miałem kłopoty z ogrzewaniem w samochodzie było tak zimno że bez czpki i rękawic nidało się jeżdzić. Rozwiązałem ten kłopot bez wymiany nagrzewnicy (większość tak radzi). Ja po rostu ją przeczyśiłem bo jak to bywa w tych autach lubi sięzamulić. Zdjąlłem przewód wchodzący/wychodzący do nagrzewnicy podłączyłem do nagrzewnmicy sprężarke i wypłukałem cały bród. Oczywiście należy uprzednio wypęłnić nagrzewnice wodą zabie powtórzyłem kilka krotnie i teraz jest super.
    Pozdrawiam!!!!!
  • #7
    1rycho
    Level 21  
    Miałem Renię 6 lat i raz zawiodło mnie ogrzewanie. Powód był śmieszny. Było za mało płynu w układzie chłodzenia. Silnik się nie przegrzewał ale na ogrzewanie juz nie wystarczylo. Dolałem płynu i było znów ciepło.
  • #8
    greg1973
    Level 11  
    Ja stawiałbym na nagrzewnice, zanieczyszczona kamieniem brązowy osad w zbiorniczku, czasami pomoże częściowo przepłukanie układu
  • #9
    Slawek J
    Level 30  
    Czy przypadkiem ten samochod nie jest zasilany LPG, jak tak to od kiedy? Czesto nieumiejetnosc lub niewiedza montujacych powoduje ze zle zostaje w piety reduktor w uklad chlodzenia co powoduje pozniej bardzo slabe ogrzewanie.
    Drugim najczestsza usterka jest uszkodzona nagrzewnica bo jesli termostat bylby nawet niesprawny to silnik i tak by sie zagrzal powiedzmy do okolo 70 stopni to ogrzewanie powinno byc i wcale nie takie slabe.
    pozdrawiam.
  • #10
    waldor81
    Level 11  
    jeśli masz popsuty termostat to nie masz co liczyć na to że bedzie ciepło w samochodzie. Jedyna przyczyna to prawdopodobnie zamulona nagrzewnica najprostszy sposób to ją przeczyścić. Ja zrobiłem to sprężarką. Jak nalałem w nią wode i dmuchnołem ciśnieniem to wyleciało tylee brudu żę nić dziwnego że mi niegrzał.
    Pozdrawiam
  • #11
    rosck
    Level 13  
    U mn ie w sceniku też nie mam ogrzewania. Termostatu nie zmieniam bo jest doby - na postoju zagrzałem silnik do momentu az sie wentylator chłodnicy właczył a ogrzewania nie ma węrze są od nagrzewnicy gorace a jak włcze nawiew to odpływ robi sie chłodniejszy a z kratek wieje zimne powietrze. Co wy na takie coś?????????
  • #12
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    W polonezie jest taki blad ze nagrzewnica nie jest uszczelniona.Powietrze nie leci przez nagrzewnice tylko wokoł niej.nie wiem jak w waszych autach jest to zrobine ale pewnie za duzo zimnego powietrza sie miesza.
  • #13
    luktrz3
    Level 11  
    Moim zdaniem zapowietrzona nagrzewnica.
    Jak koś wspomniał wyżej trzeba odpowietrzyć odkręcając taką jakby plastikową śrubkę nawężu w okolicy podszybia. Choć pierwszej kolejności to dolał bym płynu chłodzącego, odpowietrzając wszystko od samego dołu, chłodnicę (może być taka plastikowa śrubka po przeciwnej stronie od kurka wlewu, może być również na wężu (takim grubym ) z silnika do chłodnicy (plastikowa śrubka), i spodkałem się jeszcze z odpowietrznikiem zaraz przy korpusie silnika od strony termostatu (jest tam rozgałęźnik chyba w stronę nagrzewnicy również) na tym rozgałęźniku ja miałem taką mosiężną śrubkę - odpowietrznik.
    Piszę tutaj o odpowietrznikach w silniku benzynowym, wtrysk wielopunktowy, silnik typ F3N722 ........ Zakładam, że termostat jest sprawny. Odpowietrzenie nagrzewnicy robił bym w momencie jak termostat puści płyn na pełny obieg. Oczywiście regulator ogrzewania w środku przekręcony na max, żeby płyn swobodnie przez nagrzewnicę przepływał.
    Jeszcze jedno - jak będzie popuszczona śrubka-odpowietrznik na wężu od nagrzewnicy to proponuje lekko zwiększyć obroty do momentu, aż się zacznie lać płyn i wtedy dokręcić. Może ktoś (mechanik) zna bardziej racjonalny i profesjonalny sposób, ale ja szedłem tym tokiem postępowania i u mnie pomogło.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Moim zdaniem zapowietrzona nagrzewnica.
    Jak koś wspomniał wyżej trzeba odpowietrzyć odkręcając taką jakby plastikową śrubkę nawężu w okolicy podszybia. Choć pierwszej kolejności to dolał bym płynu chłodzącego, odpowietrzając wszystko od samego dołu, chłodnicę (może być taka plastikowa śrubka po przeciwnej stronie od kurka wlewu, może być również na wężu (takim grubym ) z silnika do chłodnicy (plastikowa śrubka), i spodkałem się jeszcze z odpowietrznikiem zaraz przy korpusie silnika od strony termostatu (jest tam rozgałęźnik chyba w stronę nagrzewnicy również) na tym rozgałęźniku ja miałem taką mosiężną śrubkę - odpowietrznik.
    Piszę tutaj o odpowietrznikach w silniku benzynowym, wtrysk wielopunktowy, silnik typ F3N722 ........ Zakładam, że termostat jest sprawny. Odpowietrzenie nagrzewnicy robił bym w momencie jak termostat puści płyn na pełny obieg.
    Jeszcze jedno - jak będzie popuszczona śrubka-odpowietrznik na wężu od nagrzewnicy to proponuje lekko zwiększyć obroty do momentu, aż się zacznie lać płyn i wtedy dokręcić. Może ktoś (mechanik) zna bardziej racjonalny i profesjonalny sposób, ale ja szedłem tym tokiem postępowania i u mnie pomogło.
  • #14
    mark_rk
    Level 11  
    Renówki z często słabo grzeją ,przyczyna to zapowietrzanie ,niezbyt szczelne
    połączenia ,trudno zauważyć wyciek ale powietrze łapie ,radzę sprawdzić i może wymienić niektóre opaski na wężach ,jak jest nieszczelne to pomimo odpowietrzania problem będzie się powtarzał.[/url]
  • #15
    marianja
    Level 11  
    Witam
    Jedna tylko uwaga - przekrecenie pokretla na czerwone pole (ogrzewanie max) nie powoduje tego ze plyn leci bardziej lub mniej przez nagrzewnice - Panowie to nie polonez ktory ma zawor na wezu i reguluje przeplyw plynu. Tmperatura jest regulowan mieszaniem powietrza zimnego i cieplego a plyn leci caly czas tak samo przez nagrzewnice. Ja ostatnio przerabialem to samo u siebie w lagunce _ przyczyna byla zamulona nagrzewnica i na szczescie w Lagunie nie trzeba zdejmowac kokpitu aby wyjac nagrzewnice - wiec to zrobilem i przplukalem pod prysznicem. Kolejnym powodem moze byc zapowietrzony uklad (omawiane juz przez Was) jak rowniez termostat.
    Pozdrawiam
  • #16
    luktrz3
    Level 11  
    Z przekręcaniem tego pokrętła to może i racja, choć między laguną, a renault 19 to jest dobrych parę lat różnicy w produkcji firmy renault.
    Jednak to napewno nie zaszkodzi, bo w sytuacji, kiedy uda się odpowietrzyć układ można będzie zauważyć upragnione ciepełko wylatujące z nawiewników.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia.