Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fotel amortyzowany - pneumatyczny projekt

12 Sty 2012 22:17 10004 12
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich. Moim zadaniem na uczelni jest zaprojektowanie fotela amortyzowanego do samochodu ciężarowego. Czy ktoś posiada jakiś schemat pneumatyki lub całego fotela? W internecie ciężko cokolwiek znaleźć. Dostępne są tylko wymiary wysokości podnoszenia itp. Ja potrzebuję jakiegokolwiek konkretu (schematu przewodów, zastosowane zawory itp) na którego przykładzie mógłbym oprzeć swój projekt i obliczenia. Wszystkim, którzy zaoferują mi skorzystanie z wyszukiwarki serdecznie dziękuję.
  • Poziom 10  
    Dzięki pomocy szaman108 posiadam już komplet materiałów do foteli ze Scanii. Czy ktoś posiada może serwisów-ki czy nawet jakieś proste schematy budowy do innych foteli. Zależało by mi też na tym żeby wykazać różnice między budową fotełów amortyzowanych. Z tego co się dowiedziałem amortyzacja fotela może odbywać się nie tylko pneumatycznie lecz również poprzez resor, sprężyny śrubowe, itp. Czy ktoś posiada chociażby nawet jakieś zdjęcia takich rozwiązań?
  • Specjalista - DAF Trucks
    Tu masz od DAF-a firmy ISRI.
    Będę miał chociaż jakiś mały wkład w edukację, która i tak kuleje.
    Do której szkoły chodzisz w CK? Nie mów mi, że do Mechanika na Jagiellońską (gen.Wł. Sikorskiego), albo na Polibudę?
  • Poziom 10  
    Dzieki za materiały napweno się przydadzą. W CK nie ma wielu możliwości rozwoju i faktycznie wybór mieści się tylko w tych 2 pozycjach. Chodzę na Polibudę gdzie zabtykowe urządzenia nie działają, a nowo kupione leżą w szafie bo nikt tego nie umie obsługiwać.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Standard.Nic sie nie zmienilo od lat.Aktualnie jestem Studentem kierunku Automotive Engineering na Birmingham City University.Oj, gdybys widzial laborki i wiedzial co robimy w ramach laborkow, gdybys widzial zaplecze techniczne i laboratoryjne wydzialu... Podstawowa roznica to chyba taka, ze program nauczania tutaj jest regularnie modyfikowany po to, zeby studenci uczyli sie na podstawie najnowszych technologii obowiázujácych w swiatowym przemysle.
    W zeszlym tygodniu mielismy tygodniowe student placements w pobliskiej fabryce Jaguar-a, gdzie ja akurat asystowalem przy badaniach naprezen w ramie pomocniczej najnowszego modelu, okolo 80-ciu strain gauges podláczonych do kompa z 3D modelem na ekranie itd.
    Na polibudzie pewnie dalej Kepka wyklada geometrii wykreslnej psia kosc...
  • Poziom 10  
    To widzę tylko pozazdrościć. U nas na laborkach możesz wierzyć lub nie ale robimy cuda bo robimy coś z niczego- tzn sprawozdania (które muszą być idealne) z laborek które się powinny odbyć ale nie odbyły bo coś nie działa, coś niepodłączone, albo jest nowe i nie wolno ruszać. Albo czytamy instrukcje do ćwiczenia z silników spalinowych cytuje " ... w nowoczesnych silnikach gaźnikowych..." to po prostu się płakać chce tylko nie wiem czy ze śmiechu czy z żalu, że nic się nie dzieje w stronę nowoczesności. A projekty, sprawozdania, prace dyplomowe trzeba robić i radzić sobie samemu bo o jakichkolwiek badaniach można pomarzyć. A odnośnie tematu gdybyś mógł i miał taką możliwość wrzucić całą stronę (lub printscreen) seat pneumatics schemat bo mógłbym w pracy zawrzeć to jako przykładowy schemat budowy fotela.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Wyslij mi swoj adres email na mój PM.
    Wiem jak to wyglada na cwiczeniach lub laborkach, bo tak jak Ty opowiadasz tak tam bylo ponad 12 lat temu.Fakt- nic, tylko zalowac ze wciáz nic sie nie zmienia...
    A Tacy jak Makrenek, Bolanowski, Kurmaz, Wójcik (tacy mi przychodzá do glowy) cos ci mówi?
  • Poziom 10  
    Tommy82 dziękuje na pewno się przyda czegoś takiego szukałem.
    A czy mógłby mi ktoś z was spotkał się z innymi dziwnymi (innych niż pneumatyczne) rozwiązaniami amortyzacji foteli? Np jakiś szkic jak był wykorzystywany resor do takich celów lub gdzie mógł być stosowany ?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Jak chcesz to moge podrzucic ci opis fotela do TGA i moge poszukac cos ze Scanii. Ale jeden i drugi jest pneumatyczny.

    Co do innych rozwiazan to sprobuj poszukac cos ze starszych aut rodzimej produkcji. Jelcz, autosan itp. i np jeszcze IAKRUS. Z tego co pamietam to ma tez byly fotele amortyzowane ale chyba nie byly one pneumatyczne.
  • Poziom 10  
    Dziekuje Tommy82 za kolejne podpowiedzi i link wlasnie o to mi chodzilo - resor pięknie widoczny. Chociaż coprawda nie sądziłem, że zastosowany jest akurat w takim ciągniczku Ursus c330:)