Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323 2.0 ditd (90km) nie odpala

grzes870 12 Jan 2012 22:53 17641 14
  • #1
    grzes870
    Level 9  
    Witam.mam problem z odpalaniem mojej mazd.po wymianie filtra paliwa przeczyszczeniu zaworków na pompie wtryskowej samochód przestał odpalać.sprawdziłem wszystkie wtyczki na czujnikach pompy czy dobrze są podłączone i dalej nic nie odpala,ale jeżeli uruchomię ją z samostartu to odpali i pracuje normalnie.nie ma znaczenia czy zimny,czy rozgrzany motor jeżeli chcę uruchomić to muszę psiuknąć samostartu.może ktoś miał podobny problem? proszę o pomoc w tej kwestii gdyż sam nie mogę sobie poradzić z tym problemem. [/s][/u][/i]
  • #2
    grzes870
    Level 9  
    czy mógł się uszkodzić rozdzielacz?
  • #3
    fazior
    Conditionally unlocked
    Mi to wygląda na pompę.Podjedż na diagnostykę i niech ci podepną
  • #4
    grzes870
    Level 9  
    dzisiaj byłem na warsztacie i rozebrałem częściowo pompę.żadnych widocznych uszkodzeń nie widać.nie rozebrałem jeszcze głowicy być może tam jest jakieś uszkodzenie.kolega elektryk posprawdzał mi czujniki i też nic nie stwierdził.
    oto kila zdjęć i przepraszam za jakość

    https://obrazki.elektroda.pl/1114208000_1326569329.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7993005100_1326569330.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9689670100_1326569332.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1360660400_1326569334.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4540043200_1326569336.jpg

    a tak na mrginesie pszukuję schematu elektrycznego do mojej mazdy (2.0 DITD 99r RF2A)
  • #5
    ozi-77
    Level 16  
    Wygląda mi to na pompę, to jest choroba tych silników
  • #6
    grzes870
    Level 9  
    dziękuję wszystkim za ogromne zainteresowanie i pomoc w rozwiązaniu tego problemu
  • #7
    ozi-77
    Level 16  
    Kolego może napisz co było
  • #8
    grzes870
    Level 9  
    gdybym wiedział to bym napisał,jednak jak na razie nic nie wiem.reszty nie rozbierałem bo nie mam teraz czasu-praca.może w sobotę ale każda sugestia mile widziana
  • #9
    grzes870
    Level 9  
    no wreszcie udało się.znalazłem trochę czasu i rozebrałem tą pompę w drobny mak.na poszczególnych częściach żadnych widocznych uszkodzeń nie widać(rys,pęknięć czy zarysowań) tłoko rozdzielacz też nie wygląda na uszkodzony ale pasowany jest z dużą dokładnością i wizualnie nie da się go sprawdzić.po ponownym złożeniu pompy sprawdziłem jej działanie.ciśnienie wstępne paliwa w pompie wynosi 4,5 bar.podczas kręcenia paliwo tryska z dysz wylotowych ale jak podłączę wtryskiwacze tak aby widzieć czy pylą to nie pylą.czy przyczyną tego może być zawór spv że nie domyka się lub moduł sterujący tym zaworem(nie odpowiednie napięcie) i część paliwa przelewa się do pompy lub też przyczyną tego będzie jednak tłoko rozdzielacz i jego mechaniczne zużycie(widocznych uszkodzeń nie stwierdziłem)
  • #10
    ozi-77
    Level 16  
    Ciężko powiedzieć, ja miałem podobny przypadek, też rozebrałem pompę i niby wszystko było ok. a po zamontowaniu do auta nie chciał odpalać, kupiłem wcześniej wtryski bo myślałem że to będzie przyczyna i tylko zrobiłem sobie koszta, potem kupiłem z all.... używaną pompę i auto chodzi jak nowe ma zrobione od tej pory około 80 tyś.km, ale musisz pamiętać że każdy przypadek może być inny
  • #11
    grzes870
    Level 9  
    ozi-77 ile dałeś za używaną pompę ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    czy ktoś może próbował włożyć pompę od opla? jest prawie identyczna,różni się tylko jednym czujnikiem w maździe jest a oplu nie.(przynajmniej wizualnie)
  • #12
    ozi-77
    Level 16  
    Dwa lata temu płaciłem chyba 700 zł
  • #13
    TrzyEr
    Level 17  
    Mam podobny problem. Auto nie odpala, na włączonym zapłonie cyka zaworek pod pompą z taka różową wtyczką w programie opisany jako "zawór wtrysku" , cyklicznie skacze na nim napięcie co 4 sek mniej więcej. Jednak po wyciągnięciu bezpiecznika (30A kwadratowy, pierwszy od przodu auta) zaworek przestaje tykać a w momencie kręcenia jeśli go wepnę to auto odpala na strzała, od czego konkretnie jest ten zawór i dlaczego tak się zachowuję ?
  • #15
    grzes870
    Level 9  
    no i sprawa się w końcu wyjaśniła. bardzo długo to trwało ale w końcu samochód jeździ.kupiłem drugą pompę ale byłem ciekaw co się popsuło w stare bo ci do których woziłem stwierdzali że albo jest walnięty tłoko rozdzielacz albo zawór spv. po zamontowaniu kupionej pompy zamontowałem stary spv i autko odpaliło,wymieniłem na stary tłoko rozdzielacz i autko też odpaliło,czyli diagnoza fachowców była błędna.po zamontowaniu starej kostki pamięci pompy auto nie odpaliło a więc kostka pamięci. i jaki wniosek brak dostępu do części zamiennych w celu podmiany i sprawdzenia a tak na marginesie to prawdziwego fachowca trzeba szukać ze świeczką.
    tak więc temat uważam za zamknięty.