Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 2.0HDI 90KM ciężko pali

12 Sty 2012 23:22 17563 35
  • Poziom 27  
    Witam, walczę aktualnie z autem jak w temacie. Jest tak: facet zajechał i mówi, że trudno odpalić auto, podczas kręcenia telepie silnikiem niemiłosiernie, jak już załapie (tak po 10-15sek.) pracuje nierówno, a niekiedy podczas jazdy zgaśnie.
    Podłączyłem pod kompa i wywaliło błędy P1109, P1110 i P1402. Dwa pierwsze to wiatrak chłodnicy i klima (której nie ma), ten ostatni dotyczy elektrozaworu sterującego EGR. Wyczyściłem EGR, bo był cały czas lekko otwarty, podciśnienie zaślepiłem. Po tym zabiegu silnik pracuje równo, bez żadnych zakłóceń, ale odpala tak samo źle. Nie ma znaczenia temperatura silnika, ani czas postoju. Nawet jak zgaszę i od razu odpalam tak samo źle pali, naprawdę minimalnie krócej trzeba kręcić. Może ktoś z szanownych forumowiczów poradzi co z tym fantem począć :?:
  • IGE-XAO
  • Poziom 22  
    A jak tam wtryski ? Patrzyłeś czy nie leja. W tych ustrojstwach już kilka razy zdarzyło mi się że padały wtryski.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Jackall napisał:
    Wyczyściłem EGR, bo był cały czas lekko otwarty, podciśnienie zaślepiłem.
    georgesgr napisał:
    Nawiasem: zaslepienie podcisnienia, to nie naprawa. To brak profesjonalizmu
    Tak zrobił jak wyczytał na forum.
  • Poziom 15  
    sprawdż ciśnienie paliwa w chwili rozruchu(min 200 bar)i nastawy zaworów na pompie,sprawdż filtr paliwa(opiłki)

    ułkad wtryskowy bosh-pompa pomocnicza w baku(min 3bar)
    a Egr najlepiej zaslep mechanicznie a nie tylko podcisnienie
  • Poziom 27  
    Z tym zaślepieniem, to wiem co robię i wiem dla czego. Padł po prostu elektrozaworek sterujący i cały czas jest otwarty, po zakupie sprawnego chcę przywrócić stan fabryczny. Filtr paliwa wymieniłem wcześniej, syf z dna obudowy też wyczyszczony. Nie dobrałem się jeszcze do pompy w baku, żeby wyczyścić siatkę, która tam się podobno znajduje. Co do ciśnienia paliwa, to nie spojrzałem w momencie rozruchu, ale podczas pracy na biegu jałowym waha się od 289 do 302, jak dodam gazu, to jeszcze sporo rośnie. Ale ciekawi mnie w jakich warunkach powinien pracować (zał./wył.) trzeci tłoczek pompy. Bo u mnie działa cały czas, a słyszałem, że przy gazowaniu na postoju powinien się wyłączać. Z wtryskiwaczami gdyby lały, to kopciłby chyba i nierówno pracował, a tu jest ok. Ciśnienia za pompą wstępną nie zmierzę, bo nie mam niestety przyrządu, to samo ze sprawdzeniem wtryskiwaczy.
  • IGE-XAO
  • Poziom 39  
    Jackall napisał:
    Co do ciśnienia paliwa, to nie spojrzałem w momencie rozruchu, ale podczas pracy na biegu jałowym waha się od 289 do 302, jak dodam gazu, to jeszcze sporo rośnie. Ale ciekawi mnie w jakich warunkach powinien pracować (zał./wył.) trzeci tłoczek pompy. Bo u mnie działa cały czas, a słyszałem, że przy gazowaniu na postoju powinien się wyłączać. Z wtryskiwaczami gdyby lały, to kopciłby chyba i nierówno pracował, a tu jest ok. Ciśnienia za pompą wstępną nie zmierzę, bo nie mam niestety przyrządu, to samo ze sprawdzeniem wtryskiwaczy.
    Twoja wiedza na temat tego układu paliwowego jest tak mizerna, że radzę ci oddać ten samochód mechanikowi.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Zrób test przelewowy wtrysków, i chyba ci się rozjaśni...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Do tego nie potrzeba kosmicznych narzędzi.
  • Poziom 27  
    Podrzucę je koledze z innego warsztatu, niestety w mojej firmie nie ja decyduję jaki sprzęt jest potrzebny. Szef wywalił 14 koła na kompa, ale widać szkoda mu 150zł na taki zestaw.
  • Poziom 15  
    Test przelewowy robi się na samochodzie , podczas pracy :-)
  • Poziom 15  
    co podrzucisz koledze???chyba nie wtryski!!!próbę przelewową robi sie na aucie.
    Na kompie za 14tys robi sie więcej niż odczyt błędów,np korkcja wtrysków
  • Poziom 27  
    Jest to skaner diagnostyczny uniwersalny i w niektóre marki ma lepiej rozpykane a niektóre gorzej. Dopiero uczę się wielu rzeczy i proszę o wyrozumiałość. Ale i tak w firmie nie jest źle, jak przyszedłem tam 7 lat temu, to zajmowali się tam głównie "klepaniem pługów i ostrzeniem bron" :) Szef pozostał na tym poziomie do dziś, a ja do wszystkiego muszę dochodzić sam.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    To wyślij szefową do apteki,niech kupi 4 duże strzykawki,4 ciekie wężki równej długości,podłącz pod przelewy wtryskiwaczy i odpal auto na 4 min,jak wtryski dobre powinno być mniej więcej po równo,odchyłko30-40% są do przjęcia
    Test kompresji też by sie przydał
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Tak z ciekawości jaki to tester zakupił ci szef ? bo 14 tysiecy to już można niezły kupić. Wiekszość parametrów można odczytać i słabszymi może podaj co tam ci komp wskazuje. a z tym samochodem już łączyłem sie przez Braibee, lunchem, kts 650 i zawsze któryś parametr coś tam podpowiadał od czego zacząć bo szukając w ciemno to strata czasu. Co do wtrysków wcale nie musi silnikiem szarpać czy bardzo kopcić a ja nadal bym upierał się żeby sprawdzić te wtryski. Jak kolega wyżej napisał 4 strzykawki 100ml po 3-4 zł i będziesz już wiedział czy wtryski ok czy nie
  • Poziom 27  
    Tester to Solus Pro firmy Bahco. Jak podłączałem go do peugeota 206 1.4HDI, było więcej opcji, w tym adaptacja wtryskiwaczy. W partnerze już niedostępna. Teraz nie pamiętam większości parametrów, ale podłączę jeszcze raz i podam Wam co chcecie. Na razie pamiętam korekcję wtryskiwaczy: 1- 2
    2- 0
    3- 1
    4- -2
    To co pisze georgesgr sprawdzę i dam znać.
    Niestety parametry pracy, (przynajmniej na razie) mogę mierzyć tylko na postoju, bo przy okazji robię też tylną belkę. Ale do rozruchu to w niczym nie przeszkadza przecież.
    Na razie wielkie dzięki, jak jutro będzie czas żeby podejść z kompem do tego auta, to pod wieczór napiszę co nieco.
  • Poziom 15  
    HDI 90KM się nie koduje wtryskiwaczy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Zaobserwowałem dziś, że korekcja nie jest stała, występują pewne wahania podczas pracy silnika. Obroty silnika w momencie kręcenia to: 253/min. Ale ciśnienie paliwa podczas kręcenia wynosi początkowo 88 bar, jak nabije (tak po 10sek.) 110 bar to zaczyna łapać, po około 2sek. wynosi 118 i wtedy już pracuje. Jak już pracuje to wzrasta momentalnie do 298-308bar i tak trzyma. Czy może być tak, że pompa WC jest ok, skoro ciśnienie podczas pracy jest dobre, a winny jest któryś zawór w niej? Jeśli tak, to jak je sprawdzić? Bo jak robiłem testy wykonawcze, to napięcie pulsujące docierało do samych kostek (czyli kable ok) No i dowiedziałem się że pompa w baku niedawno była wymieniona.
  • Poziom 39  
    Sprawdź w końcu te przelewy!
    Jak tam dobrze to sprawdź jeszcze uszczelkę regulatora wysokiego ciśnienia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Przelewy sprawdzone: Licząc od skrzyni biegów
    1- 38ml
    2-39ml
    3-39ml
    4-41ml
    Czas próby 4 minuty
    Odpiąłem wtyczkę (szarą) od zaworu na pompie i momentalnie zgasł.
    Dziś nim pojeździłem i na 5-ce podczas gwałtownego przyspieszania auto gaśnie, po minucie czekania odpala i można jechać dalej. Jadąc delikatniej nie ma tego problemu, można 120/h i jest ok. Natomiast przy łagodnym, przyspieszaniu czuć delikatne skoki mocy, jakby falowanie.Słychać również, że odgłos pracy silnika się zmienia.
    Aku podładowany, rozrusznik kręci na 289 obr.
    Dodatkowo z opcji EOBD w moim skanerze odczytałem dwa błędy: P00CC i P00C8, pojawiły się dziś po jeżdżeniu, bo rano kasowałem wszystko. Nie mogę nigdzie znaleźć co one oznaczają.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Jackall, czyli przelewy możemy wkluczyć. Masz manometr do pomiaru ciśnienia paliwa? Nie podoba mi się to gaśniecie w czasie próby, sprawdź ile podaje pompa. No, chyba że coś namieszałeś przy pomiarach przelewów. Nie zapomnij też o tej uszczelce na regulatorze wysokiego ciśnienia - są dwie, teflonowa i gumowa. Gdyby ta gumowa była uszkodzona - objaw byłby podobny do usterki na przelewach.
  • Poziom 27  
    Zawór miałem wyjęty, nie było widać żadnych uszkodzeń na o-ringach, ani na teflonie. Chyba, że już za mocno odgnieciony (ten zielony) od upływu lat i popuszcza. Na części metalowej tego zaworu były widoczne ślady korozji, jak od wody. Trochę mi on podpada. Manometru niestety nie mam na warsztacie. Podczas próby patrzyłem na ciśnienie paliwa w momencie zgaśnięcia, było to jakieś 650bar, ale kiedy przyspieszam normalnie, w ruchu miejskim czasem rośnie do 720 chwilowo i nie gaśnie. Takie ciśnienie???
    Strzykawki 100ml wężyki 0,5m każdy. Na wtryskiwaczach zostawione po jednym odpływie do strzykawki, wolne zaślepione. Próba 4 min. na biegu jałowym
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Fuck! Dalej trzeba błądzić. Gdzieś wyczytałem, że to immo odcina wszystko, kiedy ECU rejestruje jakiś poważniejszy błąd układu paliwowego
  • Poziom 39  
    Może nie wpiąłeś dokładnie wtyczek wtryskiwaczy po pomiarze?
  • Poziom 27  
    Wtyczki wszystkie sprawdziłem po trzy razy :)
    P00CC
    P00C8
    Może podrzucicie co one znaczą. Są to kody specyficzne dla marki Peugeot. Tak mówi mój komp.