Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C328 - wymiana fltru oleju na jednorazowy

13 Sty 2012 14:06 15549 12
  • Poziom 8  
    Witam, mam pytanie względem ursusa C328. Czy można wymienić filtr oleju z "BĄKA" na jednorazowy? I od czego jest przewód, który jest wkręcony na górnej śrubie w "BĄKU"?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Górny przewód to odprowadzenie oleju. Nie wiem dlaczego. W innych bąkach np; zetor tego niema . A poważnie. To dlaczego zachciało ci się wywalić wirowy filtr. Przecież to najlepszy jaki wymyślono. No owszem jak wsadzisz np: do C360 nowy filtr z wymiennym wkładem. To od razu podskoczy ci ciśnienie oleju na wolnych obrotach. I CUDO. Jaki dobry silnik. I do rzyda. Tak też robią z osiemdziesiątkami, które mają podrypany silnik. Jeszcze jedno, w C 328 jest podwójna pompa olejowa Jedna sekcja zasila filtr Z którego olej ścieka do takiej kieszeni w misce olejowej . A z tamtąd druga daje olej na smarowanie. Wiedz jedno, że wirówka oddzieli z oleju nawet zawartości smoloste, i dlatego masz korzuch na ścianach wirnika. Żaden inny filtr ci tego nie zrobi. Ja próbowałem zmienić bąka na zwykły filtr. Niestety olej o wiele szybciej czarniał. Teraz nie zwracam uwagi na ciśnienie przy wolnych obrotach. A mam w swoim C 4011 nawet turbinkę. I wszystko jest ok. Polecam też olej 20/50 taki do silników chłodzonych powietrzem. Jest nieco gęstrzy, i na stare silniki zdrowiej. No ale zimą ciężej go zapalić. Ja polecam Kupić magnes neodymowy. lepiej kilka, i umieścić go w pobliżu smoka w misce. to dodatkowo wyłapie ci wszystkie opiłki. I bardzo wydłuża życie silnika.
  • Poziom 8  
    Dzięki za pomoc, bo tak do końca nie byłem pewny o tą rurkę. a jeszcze mam pytanie. na głównej stopce jest zaworek ciśnienia oleju on odpowiada za smarowanie wału a zaworek w "BĄCZKU"? nie wiem co się dzieje? Na wolnych obrotach ciśnienie jako takie jest,a przy większych spada zegar mam dobry.Co zrobić w takiej sytuacji?
  • Poziom 35  
    Nie pasuje podstawa, trzeba zmienić blok.
  • Poziom 34  
    Bloku nie trzeba zmieniać są specjalne przystawki dzięki którym można zaadaptować filtr od C-330. Tylko tak jak już ktoś wcześniej napisał po co. Te filtry świetnie spełniają swoja rolę.
  • Poziom 35  
    A nie wiedziałem , tylko po co produkują te przystawki?
  • Poziom 34  
    Żeby ludzie unowocześniali swoje silniki :D. Tak samo jest w czterdziestkach czy tez pięćdziesiąt pięć gdzie były montowane filtry które można było wymyć, Wystarczyło wymienić pompę założyć przystawkę i już się rolnik cieszył że ma wymienny filtr.
  • Poziom 35  
    Ale c-328 to także rozrusznik na 2 śruby, podnośnik z wlewm oleju, zaczep , rozdzielacz hydrauliki, przedni zawias, i pare innych rzeczy.
  • Poziom 27  
    tylko po co produkują te przystawki?----
    A no pewnie po to by rolnik nie obródził sobie rączek rozbieraniem, i myciem wiecznego filtra. No mycie sitek w C 4011 nie było zbyt przyjemne. I w dodatku wpadały do środka opiłki. Co przynosiło odwrotny skutek. A przystawki są różne , teraz prywata. Więc mamy wybór. Zawór na panewce głównej Jest nadmiarowy[ ciśnieniowy znaczy] A w filtrze już nie pamiętam.Ale niektóre np: w tej C 4011 Miały tak zwany bocznikowy. Który umożliwiał omninięcie filtra. Gdy ten już się zapchał. Lub Gdy olej jest bardzo gęsty w zimie. Tak przeważnie już po 30 motogodzinach był zapchany. W bączkach będzie niższe ciśnienie Tulejka i ośka się w końcu pod pracuje, i niema siły.Ale to nie taki problem. Jeszcze toto przeżyje nie jednego. A zapomniałem w zaworze głównym czasami siedzieć może śmieć, kiedyś tak miałem, i cisnienie mi tak spadło że hej.Za dużo dałem hermetyku pod miskę oilejową i smurgla z tego mi złapało. Ale zawór jest wyregulowany . Więc trzeba policzyć ile obortów jest wkręcona śruba. I zmierzyć jak głęgoko siedzi. Bo potem regulacja, to ponowne kilku krotne odkręcanie miski.
  • Poziom 8  
    Ja w głównej stopce wału nic nie podkładałem pod sprężynkę tylko troszkę naciągnąłem no i tak może trzy obroty wkręciłem. Czytałem że zaworek na głównej stopce będzie puszczał przy 4atm i to jest osobne smarowanie wału. A w "BĄCZKU" też powtórzyłem taką czynność i wcześniej jak ciśnienie miało wartość na wolnych obrotach 2,5atm, tak teraz myśląc że coś poprawie jest 0,5atm. i co teraz czy szukać w silniku raczej wykluczam zanieczyszczenia bo staram się utrzymywać capka w czystości :D to znaczy wymiany oleju wraz z myciem filtra przynajmniej dwa razy w roku, a że dużo pola nie ma do obrobienia to myślę wystarczająco na niego. Tylko to ciśnienie mnie gnębi! Kupiłem ursusa c 360 w fatalnym stanie robiłem go półtora roku bo części kupowałem z miesiąca na miesiąc. a niedawno udało mi się kupić zetorka a25"DZIADKA" tak więc mam taki mój mały skansenik i pomału sobie je odnawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Ech. Człowieku, poco podnosić ciśnienie. Zawory o których piszesz ograniczają tylko MAKSYMALNE cisnienie. I tylko wtedy działają. Na wolnych obrotach zawsze będą zamknięte. No chyba że odpalisz silnik przy wielkim mrozie, i wtedy zawór słychać nawet na wolnych obrotach. Pisałem ci, że mi zdażyło się takie coś-- po złożeniu i chili pracy spadło ciśnienie. Rozebrałem miskę i w zaworze a stopce pod śrutem znalazłem kawałek zaschniętego hermetyku. I właśnie na wolnych obrotach cisnienia prawie nie było. A 3 obroty na zaworze to BARDZO DURZO. Lepiej powróć do poprzedich ustawień. Sprawdż czy pod śruten naprawdę nic niema. Masz może jakąś nieszczelność na przewodach od pąpy. Bo olej gdzieś ci ucieka. Wiesz ciapek zetor 25?!? Poszukaj sobie gdzieś-- zetor major3011. I go wyremontuj. Dorób wspomaganie, albo układ kierowniczy od c360, to będziesz miał sprytną zabawkę.33 konie. Pasuja do niego wszystkie silniki od c 4011 i zetorów 3-4 cylindrowych miałbyś wielki wybór C 360 to mół i słoń.-- Zapomniałem w starym silnku być może masz już podpracowany śrut. w tym zaworze w stopce . I gdy go obrócisz podczas rozbierania, to będzie nieszczelność. I takie objawy, że masz 0,5 atm.
  • Poziom 8  
    Faktycznie miałem kiedyś przyjemność z zetorkiem 3011 coś nie bywałego :D jak będę miał okazję to nie omieszkam go sobie nabyć! Na razie dzięki za pomoc.A w c360 miałem podobny problem dziwiło mnie to że kompletnie wszystko nowe,a ciśnienia nie ma. Nie wiem ile razy rozkręcałem miskę, na samym końcu okazało się że popychacze zaworów musiałem ściągać nad wymiarowe ale już jest 5atm ,dużo pracy mnie to kosztowało. rozmawiałem z mechanikami tylko jeden mi podpowiedział żeby to sprawdzić. Sam nie jestem fachowcem ale się udało :D