Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 200D - błędne wskazania poziomu paliwa

13 Sty 2012 14:28 9087 7
  • #1 13 Sty 2012 14:28
    1911786
    Usunięty  
  • #2 13 Sty 2012 19:40
    Jackall
    Poziom 25  

    Najpierw luknij, czy nie zassało Ci zbiornika. Powodem takich sensacji często jest zatkane odpowietrzenie. Jeżeli zbiornik jest odkształcony, to opiera ścianką o pływak. do samego pływaka dostaniesz się prosto... Wystarczy zanurkować w bagażniku, zdjąć wykładzinę ze ściany za siedzeniem jeżeli jeszcze tam jest. Odkręcić pierścień i wyjąć całe ustrojstwo. Oczywiście po drodze jeszcze wężyki paliwa i kostkę zdjąć. Pływaka nie ustawia się, jedynie postaraj się nie pogiąć drutu przy demontażu. Wyczyścić można sprężarką, pomierzyć omomierzem. Jak sprawdzić sam zegar, nie pomogę.

  • #3 13 Sty 2012 20:11
    1911786
    Usunięty  
  • #4 13 Sty 2012 20:34
    pioart
    Poziom 37  

    ami-sat napisał:
    - jak dostać się do pływaka ? )

    Czujnik masz w zbiorniku. Zbiornik pod osłoną, odczep, zobaczysz, rozłącz, wymontuj.
    ami-sat napisał:
    - - czy można go myć, czyścić itp. ? )

    Tak. Odkręcić nakrętkę /chyba 5/ Wyjąć z cylindra i wyczyścić, montaż w odwrotnej kolejności.
    ami-sat napisał:
    - - jak ustawić pływak by wskazywał poprawnie, tj. początek rezerwy = 5L)

    Z tym może być problem, dwa druty oporowe kalibrowane do licznika /nie pamiętam parametrów/
    ami-sat napisał:
    - jak sprawdzić wskaźnik poziomu paliwa czy jest sprawny (licznik mam wykręcony, w domu i rozkręcony)

    Zamontuj licznik i przed zmontowaniem powiedzmy cygara, przesuwając pływak możesz sprawdzić działanie.
    Pozdrawiam

  • #5 13 Sty 2012 22:24
    yaro 65
    Poziom 14  

    Cytat:
    - jak dostać się do pływaka ?


    wyjąc ''pojemnik apteczki '' i wykręcic wskaźnik z pływakiem,
    często w środku tworzy się poduszka mułu który fałszuje wskazanie / położenie pływaka .

  • #6 14 Sty 2012 08:42
    1911786
    Usunięty  
  • #7 14 Sty 2012 09:04
    pioart
    Poziom 37  

    yaro 65 napisał:
    wyjąc ''pojemnik apteczki '' i wykręcic wskaźnik z pływakiem,.

    To nie jest 123, i chodzi o czujnik a nie wskaźnik poziomu paliwa.
    Co do czyszczenia całego zbiornika to nie zaszkodzi, a zabrudzenia w czujniku są i w benzynowcu, bo ma taką konstrukcję. Labirynt się podtyka i kiepski ma przepływ.

  • Pomocny post
    #8 14 Sty 2012 18:24
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Jackall napisał:
    Najpierw luknij, czy nie zassało Ci zbiornika. Powodem takich sensacji często jest zatkane odpowietrzenie. Jeżeli zbiornik jest odkształcony, to opiera ścianką o pływak.

    Akurat w sedanie jest dosyć duża odległość od ścianek zbiornika do rury czujnika. Zbiornik musiałby być naprawdę "naleśnik" żeby uszkodzić czujnik.
    Jackall napisał:
    Oczywiście po drodze jeszcze wężyki paliwa i kostkę zdjąć.

    Przewody paliwowe są wyprowadzone z zupełnie innego miejsca. Na czujniku jest tylko trzypinowa kostka elektryczna.
    Jackall napisał:
    Wyczyścić można sprężarką

    Nie radzę. Sprężone powietrze dosyć radykalnie rozwiązuje problem: potrzebny jest nowy czujnik. :D Druciki we wnętrzu czujnika są bardzo delikatne i silny strumień sprężonego powietrza najczęściej prowadzi do ich zerwania.
    Jackall napisał:
    Jak sprawdzić sam zegar, nie pomogę.

    To nie jest skomplikowane. Ponieważ zegar + kable psuje się bardzo rzadko wystarczy w zasadzie sprawdzenie "dla porządności":
    1. Ściągamy trzypinową wtyczkę z czujnika.
    We wtyczce mamy:
    -kabel brązowy na pozycji 3 połączony z masą
    -kabel niebiesko-zielony na pozycji 2 połączony z kontrolką
    -kabel niebiesko-czarny na pozycji 4 połączony ze wskaźnikiem paliwa
    2. Bierzemy kawałek drucika, uruchamiamy silnik (żeby przestało świecić "próbne" podświetlanie kontrolki rezerwy aktywne po włączeniu zapłonu) wsadzamy jeden koniec drucika do dziury 3 (masa) a drugi do dziury 2. Powinno to spowodować zapalenie kontrolki rezerwy. Następnie drucik przekładamy do dziurki z oznaczeniem 4. Powinno to spowodować przejście wskazówki stanu paliwa z jednej skrajnej pozycji w drugą.
    Ot i całe sprawdzanie licznika i instalacji.

    ami-sat napisał:
    O tym zapowietrzeniu to nie pomyślałem. A to nie jest przypadkiem ten otwór zaraz u boku lub pod (nie pamietam) wlewu paliwa??????
    Myłem wlew i poszło mi tam sporo wody

    To nie ma nic wspólnego z odpowietrzeniem. Czasami nalewający jest tak zgrabny, że niewielka ilość paliwa nie trafia do wlewu - tylko obok. Żeby paliwo nie lało się po błotniku to przez tą dziurkę spływa pod auto. To samo dzieje się z gromadzącą się w tej okolicy wodą deszczową.

    ami-sat napisał:
    Właśnie o tym "mule" dość dużo już w necie przeczytałem. Nie chce mi się w to wierzyć, bo, o czym to świadczy?? Tankujemy syf??????

    Nie. Przyczyna jest prosta. Obecnie dostępny diesel ma sporą zawartość "biodiesla", a ten składnik z kolei jest doskonałą pożywką dla pewnego gatunku bakterii które produkują właśnie taką "galaretkę"

    ami-sat napisał:
    Jeśli pływak może być aż tak zasyfiony, to ... co jest na dnie baku??

    Akurat w zbiorniku jest duża rotacja paliwa, a odpływ jest na dnie baku - tak więc te produkty (o ile zdążą powstać - najczęściej nie zdążą) są na bieżąco wciągane w stronę silnika i zostają w filtrze. Przez czujnik przepływa bardzo mało paliwa (paliwo wręcz stoi) co daje dobre warunki do powstawania galaretki.
    pioart napisał:
    Tak. Odkręcić nakrętkę /chyba 5/ Wyjąć z cylindra i wyczyścić, montaż w odwrotnej kolejności.

    Rób to jednak ostrożnie! Jeżeli chodzi o kontrolkę rezerwy, to w dolnej pozycji pływak zwiera takie miedziane styki - zaobserwuj czy są w całości. Często wspomniana galaretka przeszkadza w stykaniu, czasami woda obecna w każdym baku doprowadza do ich korozji i wtedy są z kontrolką rezerwy problemy.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME