Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W124 200D - błędne wskazania poziomu paliwa

13 Jan 2012 14:28 14097 7
  • User removed account  
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 27  
    Najpierw luknij, czy nie zassało Ci zbiornika. Powodem takich sensacji często jest zatkane odpowietrzenie. Jeżeli zbiornik jest odkształcony, to opiera ścianką o pływak. do samego pływaka dostaniesz się prosto... Wystarczy zanurkować w bagażniku, zdjąć wykładzinę ze ściany za siedzeniem jeżeli jeszcze tam jest. Odkręcić pierścień i wyjąć całe ustrojstwo. Oczywiście po drodze jeszcze wężyki paliwa i kostkę zdjąć. Pływaka nie ustawia się, jedynie postaraj się nie pogiąć drutu przy demontażu. Wyczyścić można sprężarką, pomierzyć omomierzem. Jak sprawdzić sam zegar, nie pomogę.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • User removed account  
  • Level 38  
    ami-sat wrote:
    - jak dostać się do pływaka ? )

    Czujnik masz w zbiorniku. Zbiornik pod osłoną, odczep, zobaczysz, rozłącz, wymontuj.
    ami-sat wrote:
    - - czy można go myć, czyścić itp. ? )

    Tak. Odkręcić nakrętkę /chyba 5/ Wyjąć z cylindra i wyczyścić, montaż w odwrotnej kolejności.
    ami-sat wrote:
    - - jak ustawić pływak by wskazywał poprawnie, tj. początek rezerwy = 5L)

    Z tym może być problem, dwa druty oporowe kalibrowane do licznika /nie pamiętam parametrów/
    ami-sat wrote:
    - jak sprawdzić wskaźnik poziomu paliwa czy jest sprawny (licznik mam wykręcony, w domu i rozkręcony)

    Zamontuj licznik i przed zmontowaniem powiedzmy cygara, przesuwając pływak możesz sprawdzić działanie.
    Pozdrawiam
  • Level 14  
    Quote:
    - jak dostać się do pływaka ?


    wyjąc ''pojemnik apteczki '' i wykręcic wskaźnik z pływakiem,
    często w środku tworzy się poduszka mułu który fałszuje wskazanie / położenie pływaka .
  • User removed account  
  • Level 38  
    yaro 65 wrote:
    wyjąc ''pojemnik apteczki '' i wykręcic wskaźnik z pływakiem,.

    To nie jest 123, i chodzi o czujnik a nie wskaźnik poziomu paliwa.
    Co do czyszczenia całego zbiornika to nie zaszkodzi, a zabrudzenia w czujniku są i w benzynowcu, bo ma taką konstrukcję. Labirynt się podtyka i kiepski ma przepływ.
  • Helpful post
    Mercedes specialist
    Jackall wrote:
    Najpierw luknij, czy nie zassało Ci zbiornika. Powodem takich sensacji często jest zatkane odpowietrzenie. Jeżeli zbiornik jest odkształcony, to opiera ścianką o pływak.

    Akurat w sedanie jest dosyć duża odległość od ścianek zbiornika do rury czujnika. Zbiornik musiałby być naprawdę "naleśnik" żeby uszkodzić czujnik.
    Jackall wrote:
    Oczywiście po drodze jeszcze wężyki paliwa i kostkę zdjąć.

    Przewody paliwowe są wyprowadzone z zupełnie innego miejsca. Na czujniku jest tylko trzypinowa kostka elektryczna.
    Jackall wrote:
    Wyczyścić można sprężarką

    Nie radzę. Sprężone powietrze dosyć radykalnie rozwiązuje problem: potrzebny jest nowy czujnik. :D Druciki we wnętrzu czujnika są bardzo delikatne i silny strumień sprężonego powietrza najczęściej prowadzi do ich zerwania.
    Jackall wrote:
    Jak sprawdzić sam zegar, nie pomogę.

    To nie jest skomplikowane. Ponieważ zegar + kable psuje się bardzo rzadko wystarczy w zasadzie sprawdzenie "dla porządności":
    1. Ściągamy trzypinową wtyczkę z czujnika.
    We wtyczce mamy:
    -kabel brązowy na pozycji 3 połączony z masą
    -kabel niebiesko-zielony na pozycji 2 połączony z kontrolką
    -kabel niebiesko-czarny na pozycji 4 połączony ze wskaźnikiem paliwa
    2. Bierzemy kawałek drucika, uruchamiamy silnik (żeby przestało świecić "próbne" podświetlanie kontrolki rezerwy aktywne po włączeniu zapłonu) wsadzamy jeden koniec drucika do dziury 3 (masa) a drugi do dziury 2. Powinno to spowodować zapalenie kontrolki rezerwy. Następnie drucik przekładamy do dziurki z oznaczeniem 4. Powinno to spowodować przejście wskazówki stanu paliwa z jednej skrajnej pozycji w drugą.
    Ot i całe sprawdzanie licznika i instalacji.

    ami-sat wrote:
    O tym zapowietrzeniu to nie pomyślałem. A to nie jest przypadkiem ten otwór zaraz u boku lub pod (nie pamietam) wlewu paliwa??????
    Myłem wlew i poszło mi tam sporo wody

    To nie ma nic wspólnego z odpowietrzeniem. Czasami nalewający jest tak zgrabny, że niewielka ilość paliwa nie trafia do wlewu - tylko obok. Żeby paliwo nie lało się po błotniku to przez tą dziurkę spływa pod auto. To samo dzieje się z gromadzącą się w tej okolicy wodą deszczową.

    ami-sat wrote:
    Właśnie o tym "mule" dość dużo już w necie przeczytałem. Nie chce mi się w to wierzyć, bo, o czym to świadczy?? Tankujemy syf??????

    Nie. Przyczyna jest prosta. Obecnie dostępny diesel ma sporą zawartość "biodiesla", a ten składnik z kolei jest doskonałą pożywką dla pewnego gatunku bakterii które produkują właśnie taką "galaretkę"

    ami-sat wrote:
    Jeśli pływak może być aż tak zasyfiony, to ... co jest na dnie baku??

    Akurat w zbiorniku jest duża rotacja paliwa, a odpływ jest na dnie baku - tak więc te produkty (o ile zdążą powstać - najczęściej nie zdążą) są na bieżąco wciągane w stronę silnika i zostają w filtrze. Przez czujnik przepływa bardzo mało paliwa (paliwo wręcz stoi) co daje dobre warunki do powstawania galaretki.
    pioart wrote:
    Tak. Odkręcić nakrętkę /chyba 5/ Wyjąć z cylindra i wyczyścić, montaż w odwrotnej kolejności.

    Rób to jednak ostrożnie! Jeżeli chodzi o kontrolkę rezerwy, to w dolnej pozycji pływak zwiera takie miedziane styki - zaobserwuj czy są w całości. Często wspomniana galaretka przeszkadza w stykaniu, czasami woda obecna w każdym baku doprowadza do ich korozji i wtedy są z kontrolką rezerwy problemy.