Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podłączenie instalacji haka zafira b

13 Sty 2012 19:56 8599 13
  • Poziom 13  
    Witam, posiadam moduł uniwersalny przez który zostaje wzmocniony sygnał na oświetlenie przyczepy. Wszystko już mam dobrze podłączone, natomiast mam problem z światłem pozycyjnym, gdzie auto wysyła na żarówkę 3.8 v, i przy naciśnięciu stopa na tą samą żarówkę(jedno włókno) wysyła 12 v. Jak zrobić układ aby rozdzielił te dwa sygnały?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    nie wiem czy to dobry pomysł ale może da rade z przednich pozycji wziąść sygnał a na stop z wyłącznika stopu
  • Poziom 13  
    też tak myślałem ale za daleko żeby kabel ciągnąć. to jakiś prosty układ będzie. Na moje myślenie wygląda to tak? Przekaźnik którego cewkę załączymy 3.8 v. (sygnał na postojów ki). Tylko jak to zrobić aby nie reagował na 12v(sygnał stop). Nie znam się dobrze na elektronice, ale potrzebne jest coś takiego co nie przepuści więcej jak 4v
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    no z pod maski będzie daleko ale to znajdziesz w kabinie w bezpiecznikach, lewy prawy pozycja a stop może o lampy z tyłu jeśli nie będzie zbierał tych 3,8 volta tak najbezpieczniej myśle bo z tymi modułami co byś chciał robić na rozróżnianie napięc to dopiero rzeźba. a gdzie ten moduł oryginalny co steruje pozycjami i stopem jest ?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    na rysunku tym właśnie wzięte są sygnały z fabrycznego modułu , które idą poprzez diody na pojedynczą żarówke i tam się wepnij tylko trzeba znaleźć moduł fabryczny
  • Poziom 13  
    dziękuję teraz już rozumiem. teraz gdzie ten moduł?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Nic nie rozdzielasz, na ten sam przewód (od pozycji 3,8V i stopu 12V) zapinasz czarny i czerwony z modułu. Urządzenie rozpozna czy jest podawany stop czy pozycyjne a nawet czy razem stop i pozycyjne.
  • Poziom 32  
    Bliżej masz podświetlenie tablicy rejestr. w razie gdybyś chciał roździelić
  • Poziom 21  
    miler80 napisał:
    Nic nie rozdzielasz, na ten sam przewód (od pozycji 3,8V i stopu 12V) zapinasz czarny i czerwony z modułu. Urządzenie rozpozna czy jest podawany stop czy pozycyjne a nawet czy razem stop i pozycyjne.

    nie jestem pewny czy uniwersalny to ogarnie
  • Poziom 13  
    Najciekawsze jest to iż właśnie wynalazłem w schematach że jest w tylnej centrali fabryczne podłączenie pod hak. jutro sprawdzę jak to się ma do rzeczy i czy będzie od razu działać, czy będzie trzeba komputerem to aktywować
  • Poziom 13  
    dziękuję wszystkim, problem rozwiązany podłączyłem pod oświetlenie tablicy.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    najlepiej wpiacćsie pod oświetlenie tablicy i trzeci STOP, ja tak robie u paru aut np Golf V i podobne i działa bez problemu nie trzeba nic z przodu ciągnąć