Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 - bardzo słaby gdy zimny

13 Sty 2012 20:30 7798 19
  • #1 13 Sty 2012 20:30
    1911786
    Użytkownik usunął konto  
  • TermoPasty.pl
  • #2 13 Sty 2012 20:37
    kidu22
    Poziom 35  

    Stariść nie radość.

    0
  • #3 13 Sty 2012 20:49
    pioart
    Poziom 37  

    Wymień JEJ olej w skrzyni i w silniku, może będzie miała lżej, nie zaszkodzą filtry paliwa. W 2.0 automat? Jakiś wynalazek.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 13 Sty 2012 20:53
    1911786
    Użytkownik usunął konto  
  • TermoPasty.pl
  • #5 13 Sty 2012 21:04
    pioart
    Poziom 37  

    Co znaczy niby dobry?
    Co do oleju to Ona, to znaczy MERCEDES może nie wytrzymać tej zmiany.
    Co do zmiany skrzyni to raczej nie ma sensu, sam sprawdź koszty.

    0
  • #6 13 Sty 2012 21:20
    robokop
    Moderator Samochody

    Panowie, po co dotykać skrzyni, skoro silnik jest słaby? Jako że to stary dobry diesel, to podstawowe rzeczy - wtryskiwacze plus pompa, może jeszcze uda się tę pannę ożywić. Głębsze naprawy to już średnio opłacalne, wymiana skrzyni na manual to już chyba wcale.

    0
  • #7 13 Sty 2012 21:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Silnik i tak już raczej tam ktoś wymienił. Bo 2 litry i automat to dziwne połączenie.
    Do sprawdzenia skrzynia biegów. Kiedy był wymieniany olej i filtr? Jak wygląda olej?
    W silniku trzeba by przeprowadzić podstawowe, choć raczej wiadomo, czego się spodziewać...
    W sumie, jeśli reszta auta w przyzwoitym stanie, to może poszukać jakiegoś 3 litrowego silnika w przyzwoitym stanie? Przekładki są w tych autach proste.

    0
  • #8 13 Sty 2012 21:44
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    ami-sat napisał:
    Filtr paliwa?? Dlaczego do wymiany???
    .
    Filtry paliwa to podstawa, szczególnie w okresie zimowym. Wytrącająca się parafina , zamarzająca woda, potrafią załatwić filtry po jednym tankowaniu.
    Do tego jeszczcze filtr powietrza w przypadku gdy przy dodaniu gazu przydymia na czarno.

    0
  • #9 14 Sty 2012 08:48
    1911786
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 14 Sty 2012 13:49
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No tak, majonez... Czyli przebieg auta może być i tak zaniżony...
    dwulitrowy diesel w tym aucie, to trochę mało, chyba, że chcesz mieć toczydełko bez dynamiki i możliwości.
    Silniki 3 litry można kupić po atrakcyjnych cenach. Czasem lepiej jest poszukać za granicą jakiegoś trupa z innym uszkodzeniem (sam wyciągałem zdrowiutki trzylitrowy diesel z mercedesa 124 kombi, gdzie skrzynia automatyczna przypominała zalany asfaltem kawał żelastwa, a w aucie wożono chyba kozy - auto syf, skrzynia trup, silnik rewelacja, cena tego wynosiła 290€).
    W tym aucie na dzień dobry oleje i filtry i to zarówno w silniku, jak i w skrzyni biegów. Oraz ogólny przegląd silnika z wymianą paska.

    0
  • #11 07 Mar 2012 21:34
    ermi_72
    Poziom 2  

    ami-sat, czy udało się wskrzesić dziadziunia? Mój E200D także automat, z 93r. z przebiegiem 309 000km. do tych słabości jak u Ciebie ma jeszcze bardzo, bardzo duży apetyt na olej (a z rury nie kopci). Napisz co zrobiłeś i z jakim skutkiem.

    0
  • #12 08 Mar 2012 05:46
    1911786
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 08 Mar 2012 08:24
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Błażej napisał:
    Bo 2 litry i automat to dziwne połączenie

    Właśnie nie macie racji - bo akurat w "budyniach" 124 to był popularny zestaw. Kolega miał właśnie takie ex-taxi, i dodatkowo jeszcze miał KLIMĘ! (fabrycznie!). Tak więc wyoraźcie sobie, co się działo jak w czasie jazdy ją załączył ;)
    Jak chcesz się dowiedzieć, czy auto w tym stanie wyszło z fabryki, to wpisz tutaj numer VIN i się dowiesz:
    http://www.neoriginal.ru/cat/mb/
    Są tam również informacje o fabrycznym wyposażeniu Twojego pojazdu.
    ami-sat napisał:
    W baku było tyle syfu że do teraz jestem w szoku. Jakiś jak by czarny kisiel na dnie.

    To jest głównie efekt stosowania biodiesla. Pasożytuje sobie w nim pewien rodzaj bakterii, a efektem ich egzystencji jest właśnie ten kisiel.
    Nie musi więc to być wcale zaniedbanie poprzedniego właściciela.

    0
  • #14 08 Mar 2012 12:48
    cyborg39
    Poziom 24  

    ami-sat napisał:
    Wymieniłem jeszcze klocki i tarcze (4x4), końcówki, amorki (4x4) + sprężyny, wszystkie silentblocki, swożnie na wahaczach, 2 wahacze na tyle, zamek z wkładką kierowcy, wszystkie płyny i oleje (łącznie z hamulcowym itp.), żarówki, oświetlenia wnętrza itp

    ami-sat napisał:
    Koszt całkowity 1260zł

    Nie chce sie czepiac ale czesci chyba ze szrotu brales bo to co niby wymieniles tak szybko liczac kosztowaloby w sklepie 2x tyle

    0
  • #15 08 Mar 2012 17:42
    ermi_72
    Poziom 2  

    ami-sat dzięki za odpowiedź. Jestem w ciężkim szoku, ja o 120 km/h mogę pomarzyć, a gdzie tu 140, 150, czy 170. Trzeba się za niego zabrać, bo wychodzi na to, że one jednak potrafią jeździć :)

    0
  • #16 08 Mar 2012 18:25
    PrzemekM-r
    Poziom 9  

    Bardzo podoba mi się podejście kolegi ami-sat do kupna samochodu. Zdroworozsądkowo przeznaczył na naprawę odpowiednią sumę - wielu ludzi woli wierzyć w auta sprowadzane z Niemiec z przebiegami >200000km - kupić i jeździć, niestety często nie są świadomi co ich czeka... (nie jest to reguła). Życzę wielu bezawaryjnie przejechanych kilometrów.
    Pozdrawiam.

    0
  • #17 08 Mar 2012 19:43
    1911786
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 08 Mar 2012 21:16
    pioart
    Poziom 37  

    Witam.
    Pomijam tą kompleksową naprawę i cenę za części, bo w głowie mi się to nie mieści tak samo jak Twoje podejście do sprawy. Miałem 115, 123 ze dwie sztuki, 124, teraz 210 i nie mów mi że za taka cenę można doprowadzić do użytku auto z takim zakresem naprawy. Klocki do automatu za 35zł? Powodzenia. Naprawę dokonujesz na dwa miesiące? Pasjonata jaki? Asceta motoryzacji? Zasada jest jedna, naprawiasz i zapominasz o naprawianym elemencie na dłuuugi czas, a nie wpisujesz „za trzy miesiące znowu wymiana”. Sworznie zwrotnicy też po 25zł zakładasz? Lepiej by było żeby to auto nie jechało szybciej niż 70km/h bo czarno Cię widzę z takimi hamulcami i żal tylko tych którym w tyłek się możesz wpasować. Jak tak będziesz dalej naprawiać to auto, to szkoda tej mercedes dla Ciebie.
    Niemiecki też znam i jak wielu z nas tez pracowałem za granicą i czasem jeszcze teraz jeżdżę tam na gościnne występy. Nie oczerniaj rodzimych mechaników tam pracujących, mają swoją dobra markę i są szanowani za swą pracę. bo oni nie maja nic wspólnego z oszustami i mataczami, ale chyba z takimi miałeś do czynienia, nawiasem mówiąc to chyba nie widziałeś na oczy roboty Jugola albo Marokańczyka .
    Generalnie to moje odczucia na temat, ale pewno jeszcze ktoś się z tym utożsami.
    Pozdrawiam.

    0
  • #19 08 Mar 2012 21:34
    sławol
    Poziom 17  

    Jeśli komuś się wydaję, że jak kupi dziś drogie części niby 'takie same jak na pierwszy montaż' i myśli że ma oryginalne takie jak siedzą w W124 od nowości, to życzę wielkiego powodzenia..

    0
  • #20 08 Mar 2012 21:54
    pioart
    Poziom 37  

    sławol napisał:
    Jeśli komuś się wydaję, że jak kupi dziś drogie części niby 'takie same jak na pierwszy montaż' i myśli że ma oryginalne takie jak siedzą w W124 od nowości, to życzę wielkiego powodzenia..

    Na takowe nas po prostu „NIE STAĆ” Ale są.

    0