Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra x17DTL 98 rok pompa po regeneracji nie odpala

14 Sty 2012 00:46 14983 42
  • Moderator Samochody
    Witam auto jak w temacie, padła elektronika pompy, nastawnik początku wtrysku w pozycji 13 stopni przed gmp.

    Pompa wróciła z serwisu boscha, założona zalana paliwem, nie podaje go na wtryski.

    Błedy P1660 - Za mocne wejście obwodu solenoidu odcięcia paliwa
    (0B) - Nie występuje

    P1631 - Pompa wtryskowa, wadliwe dzialanie 3
    (0B) - Obecny

    P1635 - Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego
    (0A) - Nie występuje


    Czy w serwisie popełnili gdzieś błąd?? od czego zacząć?

    Pompa VP44. Bosch.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zasilania i masy posprawdzane? Jeśli wszystko jest OK możliwe, że pomylono elektroniki od pomp.

  • Poziom 27  
    Pompa nie vp44 a VP30 jak silnik 1,7dtl
  • Moderator Samochody
    Pawel wawa napisał:
    Zasilania i masy posprawdzane? Jeśli wszystko jest OK możliwe, że pomylono elektroniki od pomp.


    Czyli chodzi o immo tak?

    Dodano po 2 [minuty]:

    niuniu36 napisał:
    Pompa nie vp44 a VP30 jak silnik 1,7dtl


    Możliwe, pomyłka.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    domex32 napisał:
    Czyli chodzi o immo tak?

    Nie, to będzie mniejszy problem. Pompa może mieć elektronikę od innego auta.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Podłącz się do samej pompy i odczytaj dane pompy. Może Pawel ma rację.
  • Moderator Samochody
    Dzisiaj kolejna próba uruchomienia auta, a w zasadzie odpowietrzenia układu, wstawiłem mu nowy akumulator, błędu pompy i zaworu nie było, podałem paliwo bezpośrednio do pompy, widać ze paliwo przepompowuje więc zapowietrzona nie jest.

    Jeśli chodzi o przewody wtryskiwaczy miałem odkrecone przy wtryskiwaczach, to z trzeciego przewodu troszke poleciało ropy, tylko raz.

    Potem jak się okazało jeden z przewodów idących od zaworu do spodu pompy trzymał się tylko na izolacji termokurczliwej, w zasadzie był oberwany, rozumiem ze jest to nastawnik początku wtrysku i nie był on przyczyno tego iż pompa nie podaje paliwa?

    Aby diagnozować samą pompe potrzebne jest oprogramowanie boscha?

    Czy te pompy w momencie włączania zapłonu, przez chwile nie powinny wydawać odgłosu "testu"??
  • Poziom 15  
    A led-em sprawdzałeś?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    domex32 napisał:
    Aby diagnozować samą pompe potrzebne jest oprogramowanie boscha?

    Jak masz kabel kkl to soft Ci podeślę.
  • Moderator Samochody
    Brave Merc napisał:
    A led-em sprawdzałeś?


    Nie sprawdzałem, nie znam procedury.
  • Poziom 32  
    Ale masz rację przy włączaniu zapłonu pompa wydaje charakterystyczne furgotanie, jeśli jest pieprz...ty sterownik tego furgotania nie słychać
  • Poziom 15  
    Sterownik stale podaje + na zawór a kluczuje minusem najpierw sprawdzasz czy masz plus w obu przewodach( cewka zaworu przewodzi) jeśli tak to dalej podłączasz diodę led bez rezystora i próba rozrusznikiem, musi migać. (tylko bieguny muszą być dobrze czyli próba raz tak a raz tak).

    A i jeszcze jest dobrze sprawdzić zasilanie samego sterownika pompy najlepiej żarówką 55w czy nie gubi napięcia po drodze.
  • Moderator Samochody
    Trachnięty sterownik, lub nie od tego auta, niby serwis boscha a matoły tam pracują, nie wiem jak ta pompa przeszła badanie na stole, pewnie połączyli urwany przewód i nawet jej nie sprawdzili, jestem zawiedziony, serwis boscha, Piła Ulica chodkiewicza 5, dwa tygodnie trzymał pompe i taki bubel oddał.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    A jakie błędy w sterowniku?
  • Moderator Samochody
    Nie sprawdzałem, za duży nawał pracy, jak znajdę jutro chwile to ją podłącze, bo wykręcę ją dopiero we wtorek.

    Ogólnie w sterowniku silnika błędy związane z pompą, były przez słaby akumulator, jak podłączyłem drugi, już błąd nie wrócił a paliwa jak nie było na wtryski tak nie ma. Jest gwarancja niech poprawiają.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Szukają chłopaki w diesel serwisie, jak będzie gotowa, powiem co było.
  • Moderator Samochody
    Pompa wróciła, po trudach udało nam się odpowietrzyć i odpalić. Teraz jest problem jak postoi z godzinę trzeba go kręcić dobre 15 sekund żeby odpalił, po czym wywali chmure białego dymu, jak by się paliwo cofało.

    Do tego jest błąd
    p1335 Pompa wtryskowa: brak informacji o prędkości obrotowej silnika z modułu sterującego.

    Czy to jest tak ze jak nie może odpalić przez jakiś czas to wywala błąd? czy nie odpala z powodu jeszcze jakiejś usterki?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Ja bym stawiał na zapowietrzenie. ...co opóźnia kąt wtrysku, ale w blokach pomiarowych podejżyj prędkość obrotową silnika. Może czujnik niedomaga. No i świeczki.
  • Moderator Samochody
    Ja też obstawiam zapowietrzenie, w blokach pomiarowych widac prędkość pompy i silnika w momencie kręcenia. Rorząd ustawiony na blokady, podczas kręcenia kąt w mierzony wtrysku 0 stopni, jak odpali jest około 2.8 na wolnych, załącze logi z bloków silnika.

    Podglądałem u kolegi w takim samym sprawnym silniku ma kąt 5 stopni, czy tu też taki ustawić? Być może będzie lepiej odpalał.



    Napięcie systemu,14.2 V
    Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 %
    Przełącznik położenia biegu jałowego,Aktywne 12V
    Przepływomierz powietrza,420 mg/suw
    Sensor barometru,0.97 bar
    żądanie ciśnienia ładowania,1.20 bar
    Ciśniemnie ładowania,0.97 bar
    Temperatura powietrza wlotowego,29 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej,91 °C
    Temperatura oleju silnika,79 °C
    Temperatura paliwa,25 °C
    Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
    Przełącznik sprzęgła,Aktywny
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Ciśnienie A/C,30.00 bar
    Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
    Początek dostawy,25.3 CA
    Pożądany początek wtrysku,2.3 CA
    Rzeczywisty początek wtrysku,2.5 CA
    Pożądana masa paliwa,3.9 mg/suw
    Masa paliwa,4.0 mg/suw
    Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,0.0 %
    żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),263 mg/suw
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),1 %
    Pożądane jałowe,800 obr/min
    Prędkość silnika,798 obr/min
    Prędkość pompy,397 obr/min
    Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
    Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
    Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Lampka kontrolna,Wył 12V
    Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
    Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
    Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba
  • Poziom 31  
    Pożądany początek wtrysku,2.3 CA
    Rzeczywisty początek wtrysku,2.5 CA
    Pożądana masa paliwa,3.9 mg/suw
    Masa paliwa,4.0 mg/suw

    Mi to wygląda na zbyt późny zapłon. (Może przez powietrze)
  • Moderator Samochody
    Na 2.5 jest wolowaty, ciśnienie doładowania 1,2 bara i wyżej nie idzie, w poniedziałek przestawię na około 5 stopni. Wcześniej wstawię bezbarwny przewód na zasilaniu pompy żeby widzieć co się dzieje, oraz zawór zwrotny, podejrzewam że cofa się paliwo, i jak go dłużej kręcę i nie odpala to rejestruje błąd.

    Wydaję mi się że warto by sprawdzić też EGR.
  • Poziom 31  
    Możesz mieć pęcherz powietrza w samej pompie. Zablokuj powrót przy filtrze i podłącz podciśnienie pod przelew wtryskiwaczy(przy pompie).
  • Moderator Samochody
    Robiłem tak jak mówisz kolego, założyłem 4 metry węża bezbarwnego i ciągnąłem vacum puki nie przestało pokazywać się powietrze w przewodzie powrotnym w pompy.
  • Poziom 31  
    Przypomniało mi się, że tam przelew z wtrysków idzie do przewodu zasilającego pompę. Może te przelewy nieszczelne?
  • Moderator Samochody
    Oglądałem to dokładnie, zero wycieku.
  • Poziom 31  
    Wycieku nie będzie, bo tam masz podciśnienie. Pompa zasysa paliwo, a w razie nieszczelności powietrze.
  • Poziom 32  
    Czasami trójniki na tych wężach podciśnienia płatają figle