Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra x17DTL 98 rok pompa po regeneracji nie odpala

domex32 21 Sty 2012 23:30 14689 42
  • #31
    domex32
    Moderator Samochody
    brandy-p napisał:
    Przypomniało mi się, że tam przelew z wtrysków idzie do przewodu zasilającego pompę. Może te przelewy nieszczelne?


    Zaraz zaraz czegoś tu nie rozumiem, przelewy zawsze wychodzą na powrót, i tam tez tak jest na filtrze jest strzałka w stronę pompy idzie wąż do pompy, zasilający, i wychodzi drugim króćcem z pompy drugi wąż do filtra na strzałkę w kierunku do filtra, do tego króćca podłączony jest cienki wężyk przelewowy z wtrysków, i jeśli ma tam się robić podciśnienie to tylko wtedy kiedy silnik nie pracuje a paliwo grawitacyjnie próbuje wrócić do baku, i zasysa z powrotem powietrze do pompy a z pompy do filtra. Reasumując, im dłużej auto stoi tym ciężej odpala.

    No chyba że w serwisie, założyli odwrotnie króćce :?:

    Astra x17DTL 98 rok pompa po regeneracji nie odpala
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    #33
    adam7009
    Poziom 38  
    1.7 ma to inaczej rozwiązane niż 2.0 ,mimo ,że pompy są zewnętrznie takie same.
  • #34
    brandy-p
    Poziom 31  
    Chyba faktycznie pomyliłem z 2.0. Sorry, mój błąd.
  • #35
    domex32
    Moderator Samochody
    Jutro przestawie kąt wtrysku na 5 stopni i dam zaworek zwrotny na zasilaniu pompy, bo podejrzewam iż ten w pompie podwiesił się od opiłków.

    Myślę że po ustawieniu kąta ciśnienie doładowania wróci do normy.
  • #36
    bodzio012
    Poziom 32  
    Zaworek sobie daruj, bo pomoże CI może na 2 dni a później jeśli cofało się paliwo to i tak będzie się cofać, szukaj przyczyny nieszczelności jeśli nie pomoże ustawienie kąta wtrysku
  • #37
    domex32
    Moderator Samochody
    Ma pomóc nawet na godzinę, wtedy będę pewny czego mam szukać.

    Paliwo się nie cofa.

    Kąt ustawiony, auto dalej ciężko pali, w momencie kręcenia kąt wyprzedzenia -2 stopnie. Co dalej?


    Napięcie systemu,14.0 V
    Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 %
    Przełącznik położenia biegu jałowego,Aktywne 12V
    Przepływomierz powietrza,423 mg/suw
    Sensor barometru,0.99 bar
    żądanie ciśnienia ładowania,1.20 bar
    Ciśniemnie ładowania,0.99 bar
    Temperatura powietrza wlotowego,14 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej,90 °C
    Temperatura oleju silnika,79 °C
    Temperatura paliwa,25 °C
    Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
    Przełącznik sprzęgła,Aktywny
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Ciśnienie A/C,30.00 bar
    Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
    Początek dostawy,25.3 CA
    Pożądany początek wtrysku,2.3 CA
    Rzeczywisty początek wtrysku,5.0 CA
    Pożądana masa paliwa,4.1 mg/suw
    Masa paliwa,4.0 mg/suw
    Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,0.0 %
    żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),280 mg/suw
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),95 %
    Pożądane jałowe,800 obr/min
    Prędkość silnika,805 obr/min
    Prędkość pompy,399 obr/min
    Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
    Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
    Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Lampka kontrolna,Wył 12V
    Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
    Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
    Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba
  • #38
    domex32
    Moderator Samochody
    Masa powietrza prawie się nie zmienia, jak przyśpieszam to tak na 480 maksymalnie, a ciśnienie doładowania nie przekracza 1,15 bara.
  • #39
    niuniu36

    Poziom 27  
    Kąt wtrysku za wczesny sterownik wedle parametrów chce 2,3stopnia a ma 5,3wyrególuj na prawidłową wartość.
  • #40
    domex32
    Moderator Samochody
    Wcześniej było ustawione na 2.5 tak jak chce sterownik, nic to nie zmieniało.

    Zastanawiam się czy Ci w serwisie boscha nie spierdzielili czegoś w tej pompie, celem żeby auto do nich wróciło.

    Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
  • #41
    niuniu36

    Poziom 27  
    A co z tym błędem P1335 dalej występuje,i co z tym kątem wtrysku zmienia się wraz z obrotami silnika do jakiej wartości.
  • #42
    domex32
    Moderator Samochody
    Jak go kręcę dłużej jak 5 sekund i nie odpala to wraca, kąt zmienia się przy przyspieszaniu do jakiś 7-9 stopni, i przy schodzeniu z obrotów słychać charakterystyczne klekotanie wtrysków, które ustaje po jakiś 2 sekundach(wczesny zapłon).

    Podejrzewam ze może być źle ustawione koło zaworów, (przyspieszone o jeden ząb) i auto się dławi spalinami.

    Podczas kręcenia kiedy nie odpala z rury leci biało błękitny dym, niespalonej ropy.

    Koło zaworów przestawione o jeden ząb, poprawione, mocy jakby trochę więcej, problem z odpalaniem ten sam.

    Załączam log z pracy silnika, w momencie kiedy zaczął kuleć i dymić na niebiesko a kąt zapłonu wskoczył na -2 stopnie, i wrócił błąd w tym momencie związany z brakiem informacji o obrotach silnika dla pompy.


    Log (0 - n/a)
  • #43
    domex32
    Moderator Samochody
    Co jeszcze można zrobić przed stwierdzeniem uszkodzenia w samej pompie?