Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra x17DTL 98 rok pompa po regeneracji nie odpala

domex32 14 Jan 2012 00:46 15475 42
Bosch
  • #1
    domex32
    Moderator of Cars
    Witam auto jak w temacie, padła elektronika pompy, nastawnik początku wtrysku w pozycji 13 stopni przed gmp.

    Pompa wróciła z serwisu boscha, założona zalana paliwem, nie podaje go na wtryski.

    Błedy P1660 - Za mocne wejście obwodu solenoidu odcięcia paliwa
    (0B) - Nie występuje

    P1631 - Pompa wtryskowa, wadliwe dzialanie 3
    (0B) - Obecny

    P1635 - Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego
    (0A) - Nie występuje


    Czy w serwisie popełnili gdzieś błąd?? od czego zacząć?

    Pompa VP44. Bosch.
  • Bosch
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zasilania i masy posprawdzane? Jeśli wszystko jest OK możliwe, że pomylono elektroniki od pomp.
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Pawel wawa wrote:
    Zasilania i masy posprawdzane? Jeśli wszystko jest OK możliwe, że pomylono elektroniki od pomp.


    Czyli chodzi o immo tak?

    Dodano po 2 [minuty]:

    niuniu36 wrote:
    Pompa nie vp44 a VP30 jak silnik 1,7dtl


    Możliwe, pomyłka.
  • Helpful post
    #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    domex32 wrote:
    Czyli chodzi o immo tak?

    Nie, to będzie mniejszy problem. Pompa może mieć elektronikę od innego auta.
  • Helpful post
    #6
    brandy-p
    Level 31  
    Podłącz się do samej pompy i odczytaj dane pompy. Może Pawel ma rację.
  • Bosch
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    Dzisiaj kolejna próba uruchomienia auta, a w zasadzie odpowietrzenia układu, wstawiłem mu nowy akumulator, błędu pompy i zaworu nie było, podałem paliwo bezpośrednio do pompy, widać ze paliwo przepompowuje więc zapowietrzona nie jest.

    Jeśli chodzi o przewody wtryskiwaczy miałem odkrecone przy wtryskiwaczach, to z trzeciego przewodu troszke poleciało ropy, tylko raz.

    Potem jak się okazało jeden z przewodów idących od zaworu do spodu pompy trzymał się tylko na izolacji termokurczliwej, w zasadzie był oberwany, rozumiem ze jest to nastawnik początku wtrysku i nie był on przyczyno tego iż pompa nie podaje paliwa?

    Aby diagnozować samą pompe potrzebne jest oprogramowanie boscha?

    Czy te pompy w momencie włączania zapłonu, przez chwile nie powinny wydawać odgłosu "testu"??
  • #8
    Brave Merc
    Level 15  
    A led-em sprawdzałeś?
  • Helpful post
    #9
    brandy-p
    Level 31  
    domex32 wrote:
    Aby diagnozować samą pompe potrzebne jest oprogramowanie boscha?

    Jak masz kabel kkl to soft Ci podeślę.
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    Brave Merc wrote:
    A led-em sprawdzałeś?


    Nie sprawdzałem, nie znam procedury.
  • #11
    bodzio012
    Level 33  
    Ale masz rację przy włączaniu zapłonu pompa wydaje charakterystyczne furgotanie, jeśli jest pieprz...ty sterownik tego furgotania nie słychać
  • #12
    Brave Merc
    Level 15  
    Sterownik stale podaje + na zawór a kluczuje minusem najpierw sprawdzasz czy masz plus w obu przewodach( cewka zaworu przewodzi) jeśli tak to dalej podłączasz diodę led bez rezystora i próba rozrusznikiem, musi migać. (tylko bieguny muszą być dobrze czyli próba raz tak a raz tak).

    A i jeszcze jest dobrze sprawdzić zasilanie samego sterownika pompy najlepiej żarówką 55w czy nie gubi napięcia po drodze.
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    Trachnięty sterownik, lub nie od tego auta, niby serwis boscha a matoły tam pracują, nie wiem jak ta pompa przeszła badanie na stole, pewnie połączyli urwany przewód i nawet jej nie sprawdzili, jestem zawiedziony, serwis boscha, Piła Ulica chodkiewicza 5, dwa tygodnie trzymał pompe i taki bubel oddał.
  • Helpful post
    #14
    brandy-p
    Level 31  
    A jakie błędy w sterowniku?
  • #15
    domex32
    Moderator of Cars
    Nie sprawdzałem, za duży nawał pracy, jak znajdę jutro chwile to ją podłącze, bo wykręcę ją dopiero we wtorek.

    Ogólnie w sterowniku silnika błędy związane z pompą, były przez słaby akumulator, jak podłączyłem drugi, już błąd nie wrócił a paliwa jak nie było na wtryski tak nie ma. Jest gwarancja niech poprawiają.
  • Helpful post
    #16
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    domex32
    Moderator of Cars
    Szukają chłopaki w diesel serwisie, jak będzie gotowa, powiem co było.
  • #19
    domex32
    Moderator of Cars
    Pompa wróciła, po trudach udało nam się odpowietrzyć i odpalić. Teraz jest problem jak postoi z godzinę trzeba go kręcić dobre 15 sekund żeby odpalił, po czym wywali chmure białego dymu, jak by się paliwo cofało.

    Do tego jest błąd
    p1335 Pompa wtryskowa: brak informacji o prędkości obrotowej silnika z modułu sterującego.

    Czy to jest tak ze jak nie może odpalić przez jakiś czas to wywala błąd? czy nie odpala z powodu jeszcze jakiejś usterki?
  • Helpful post
    #21
    brandy-p
    Level 31  
    Ja bym stawiał na zapowietrzenie. ...co opóźnia kąt wtrysku, ale w blokach pomiarowych podejżyj prędkość obrotową silnika. Może czujnik niedomaga. No i świeczki.
  • #22
    domex32
    Moderator of Cars
    Ja też obstawiam zapowietrzenie, w blokach pomiarowych widac prędkość pompy i silnika w momencie kręcenia. Rorząd ustawiony na blokady, podczas kręcenia kąt w mierzony wtrysku 0 stopni, jak odpali jest około 2.8 na wolnych, załącze logi z bloków silnika.

    Podglądałem u kolegi w takim samym sprawnym silniku ma kąt 5 stopni, czy tu też taki ustawić? Być może będzie lepiej odpalał.



    Napięcie systemu,14.2 V
    Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 %
    Przełącznik położenia biegu jałowego,Aktywne 12V
    Przepływomierz powietrza,420 mg/suw
    Sensor barometru,0.97 bar
    żądanie ciśnienia ładowania,1.20 bar
    Ciśniemnie ładowania,0.97 bar
    Temperatura powietrza wlotowego,29 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej,91 °C
    Temperatura oleju silnika,79 °C
    Temperatura paliwa,25 °C
    Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
    Przełącznik sprzęgła,Aktywny
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Ciśnienie A/C,30.00 bar
    Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
    Początek dostawy,25.3 CA
    Pożądany początek wtrysku,2.3 CA
    Rzeczywisty początek wtrysku,2.5 CA
    Pożądana masa paliwa,3.9 mg/suw
    Masa paliwa,4.0 mg/suw
    Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,0.0 %
    żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),263 mg/suw
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),1 %
    Pożądane jałowe,800 obr/min
    Prędkość silnika,798 obr/min
    Prędkość pompy,397 obr/min
    Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
    Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
    Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Lampka kontrolna,Wył 12V
    Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
    Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
    Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba
  • #23
    brandy-p
    Level 31  
    Pożądany początek wtrysku,2.3 CA
    Rzeczywisty początek wtrysku,2.5 CA
    Pożądana masa paliwa,3.9 mg/suw
    Masa paliwa,4.0 mg/suw

    Mi to wygląda na zbyt późny zapłon. (Może przez powietrze)
  • #24
    domex32
    Moderator of Cars
    Na 2.5 jest wolowaty, ciśnienie doładowania 1,2 bara i wyżej nie idzie, w poniedziałek przestawię na około 5 stopni. Wcześniej wstawię bezbarwny przewód na zasilaniu pompy żeby widzieć co się dzieje, oraz zawór zwrotny, podejrzewam że cofa się paliwo, i jak go dłużej kręcę i nie odpala to rejestruje błąd.

    Wydaję mi się że warto by sprawdzić też EGR.
  • #25
    brandy-p
    Level 31  
    Możesz mieć pęcherz powietrza w samej pompie. Zablokuj powrót przy filtrze i podłącz podciśnienie pod przelew wtryskiwaczy(przy pompie).
  • #26
    domex32
    Moderator of Cars
    Robiłem tak jak mówisz kolego, założyłem 4 metry węża bezbarwnego i ciągnąłem vacum puki nie przestało pokazywać się powietrze w przewodzie powrotnym w pompy.
  • #27
    brandy-p
    Level 31  
    Przypomniało mi się, że tam przelew z wtrysków idzie do przewodu zasilającego pompę. Może te przelewy nieszczelne?
  • #28
    domex32
    Moderator of Cars
    Oglądałem to dokładnie, zero wycieku.
  • #29
    brandy-p
    Level 31  
    Wycieku nie będzie, bo tam masz podciśnienie. Pompa zasysa paliwo, a w razie nieszczelności powietrze.
  • #30
    bodzio012
    Level 33  
    Czasami trójniki na tych wężach podciśnienia płatają figle