Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] INTEGRA 64, nie można usunąć komunikatu o awarii linii telefonicznej.

14 Sty 2012 07:26 3820 12
  • Poziom 12  
    Witam. Mam w instalacji alarmowej płytę Integra 64 pol V1.08 2010-09-03. Wyświetla w podmenu Awarie: ”sygnał przeryw. na linii telef.” Nie można usunąć tego komunikatu.

    Podczas zabiegów konserwacyjnych wywołaliśmy alarm (mam dołączony moduł powiadamiania na linii telefonicznej z głosowym syntezatorem mowy). Automatycznie linia telefoniczna powinna powiadomić aktywny nr o alarmie komendą głosową o rodzaju naruszonej strefy, ale podczas generowania alarmu na linii telefonicznej „alarmowej” była prowadzona rozmowa na telefonie systemowym ISDN (prosty schemat załączam), czyli linia ogólnie była zajęta.
    Po skasowaniu wszystkich naruszonych stref w podmenu Awarie, nie można było usunąć jedynie komunikatu: ”sygnał przeryw. na linii telef.”. Na tej linii, prócz modułu alarmu i telefonu nie ma żadnych innych automatów telefonicznych typu sekretarka czy fax.
    Pomimo wyświetlania komunikatu powiadomienie na linii telefonicznej działa działa, próbowałem.

    Wiem, że centralka ta przystosowana jest do zwykłej linii analogowej. Podłączenie telefonu powinno przebiegać w następujący sposób: „zwykły telefon” do „Integra 64” a później do centralki ISDN wejścia analogowego. No właśnie, nie wiem tak do końca czy analogowego. Bo jak wytłumaczyć fakt, że centralka się zawiesiła. Dotychczasowo przez rok wszystko śmigało OK.

    Odłączyłem „zwykły telefon”, czyli teraz Integra sama podłączona jest do centralki ISDN linii analogowej i problem występuje nadal.

    Czy i jak można błąd usunąć inaczej? Czy uszkodzeniu uległa Integra? (raczej niemożliwe)

    Integra 64 jest jeszcze na gwarancji.

    INTEGRA 64, nie można usunąć komunikatu o awarii linii telefonicznej.
  • OptexOptex
  • Poziom 24  
    Jaka to centrala telefoniczna ?
    Jakie ma ustawione tony - może jest to jakiś produkt niemiecki tam domyslnie sygnał "wolny" przypomina nasze sygnały zajętości.
    Zaznacz "bez testu sygnału telef." wtedy centrala Integra nie analizuje tonu.
    Lub ustaw centralę telefoniczną na nasze parametry.
  • Poziom 26  
    Witam.
    Piszesz centralka ale tak mi się zdaje ze to zwykły NT ??
    Możesz spróbować zrobić restart NT
  • OptexOptex
  • Poziom 12  
    Coś co wisi na ścianie i podłączone do tego są telefony to myślałem, że to centralka. Faktycznie jest to NT1 Plus zakończenie sieciowe ISDN z dwoma portami analogowymi. Jutro zrestartuję NT i odpiszę jaki był efekt.
  • Poziom 12  
    Probowałem zrestartować NT. Odłączyłem od zasilania, ale podtrzymanie jest z centrali. Czy mogę odłączyć kabel linii telefonicznej z zewnątrz do NT? Nie zmieni to ustawień konfiguracyjnych NT?
  • Poziom 32  
    Odłączenie kabla dochodzącego z zewnątrz nie powinno zresetować ustawień gdyż w takim przypadku każda awaria linii (przez wichury) powodowałaby musowo programowanie modemu.
  • Poziom 12  
    ... wyłączyłem zasilanie, odłączyłem linię zewnętrzną - NT nie "oddychał" przez ponad dwie minuty. Dalej nie można usunąć tego komunikatu. Nie wierzę, żeby uszkodzeniu uległa Integra. może ktoś sie spotkał z takim zjawiskiem.
  • Poziom 41  
    Sprawdź, jakie napięcie występuje na tym analogowym porcie. Zdarzyło mi się parę razy przy współpracy z linią analogową uzyskaną z NT-ka (tylko już nie pamiętam, czy była to Aethra, czy Alcatel, czy jeszcze coś innego), że napięcie na niej było dla centrali "za niskie" - rzędu 36-40v. Analogowy telefon pracuje tu w miarę poprawnie, centrala może zgłaszać błąd linii.
    Podobne problemy występowały też przy podłączaniu central do linii telefonicznych udostępnianych radiowo.
  • Poziom 12  
    sprawdziłem napięcie na linii analogowej = 54,5V. NT produkcji Radomska Wytwórnia Telekomunikacyjna S.A. nazwa na obudowie "AETHRA"
  • Poziom 24  
    Sprawdź jaki jest sygnał, przy uruchomieniu niektórych usług sygnał jest np. z zająknięciem co centrala alarmowa może źle interpretować. Kontrola linii telefonicznej odbywa się po 2 kryteriach napięci ei ton 400Hz, jak będzie coś nie tak z tonem to będzie komunikat o błędzie.
  • Poziom 12  
    Nie Nie bardzo rozumię "Sprawdź jaki jest sygnał, przy uruchomieniu niektórych usług ... ". Jeżeli chodzi o ton, pjawia się po podniesieniu słuchawki ze zwłoką po około 0,5sek, jest czysty i oczęstotliwości "telefonicznej"
  • Poziom 12  
    Sprawa sama się rozwiązała. Po nocnym wygenerowaniu alarmu przez niedomknięte okno udało mi się skasować m.in. nękający problem. Może trzeba było poczekać do końca działania sygnalizacji dźwiękowej? Nie mam pojęcia? Nie zamykam jeszcze tematu. Może ktoś coś dopisze.
    Dziękuję za chęci i pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Jak pisałem wcześniej problem rozwiązany.