Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pingowanie w Hamachi - czyli: "Upłynął limit czasu żądania"

14 Jan 2012 21:27 17305 7
  • Level 2  
    Witam serdecznie i proszę o pomoc. Posiadam usługę Neostrady z którą łączę się przewodowo poprzez router ZTE. Mój system operacyjny to Windows XP z SP2. Niedawno zaszła u mnie potrzeba używania programu Hamachi poprzez który łączę się z drugą osobą - w różnych celach - również posiadającą router. Program zainstalowałem prawidłowo. Połączenie pomiędzy mną jak i drugą osobą jest aktywne ("zielone"). Obydwoje widzimy się w utworzonych sieciach - zamiennie, raz dołączam ja, raz odwrotnie. Obydwoje możemy ze sobą rozmawiać poprzez chat tego programu. Wszystko wygląda pięknie, aż do czasu gdy przechodzimy do konkretów.

    Druga osoba "widzi się" z innymi w aplikacjach jak i grach, prawidłowo wychodzi ping. Jednak podczas "pingowania" mnie uzyskuje komunikat: "Upłynął limit czasu żądania". U mnie nie wygląda to lepiej, podczas pingu tej osoby uzyskuję ten sam komunikat. Podczas pingu każdej innej osoby uzyskuję ten komunikat. Postanowiłem rozwiązać ten problem.

    Zacząłem od wyłączenia firewalla. Nie pomogło. Postanowiłem wyłączyć zaporę systemową jak i dodać program do reguły zapory - nie pomogło. W końcu postanowiłem przekierować porty logując się do routera poprzez mój lokalny adres. Zacząłem od portów jakich używa program aż po utworzenie reguł dla wszystkich portów (tcp, udp) z zakresu od 10000 do końca jak i od 1 do końca. To również nie pomogło. Zarówno dla adresu lokalnego z jakiego korzystam, adresu WLAN (głównego) oraz adresu jaki przydzielił mi Hamachi. Nie pomogło.

    Nie pomogło również reinstalowanie programu, formatowanie i reinstalacja systemu. Nie pomogły te same czynności na drugim komputerze podpiętym do routera. Nie pomogły próby użycia różnych wersji - zarówno przed jak i po formacie - od 1 i od 2 wzwyż. Nie pomogło wyłączenie zapory w routerze. Pingowałem już własny adres lokalny ip, jak i adres ip z Hamachi - poprzez CMD. Wyniki były zadowalające. Jednak gdy próbowałem pingować drugą osobę jak i jakiekolwiek inne komunikat powtarzał się. Dodam, że po formacie i reinstalacji systemu nie instalowałem z początku żadnej zapory. Również nie pomogło :) Prześledziłem dziesiątki wątków - również na elektrodzie i wszystkie pomysły wyczerpały się. Nie znalazłem nic co mogłoby pomóc. Pingi nie wychodzą a w grach i aplikacjach "nie widzimy się".

    Wierzę, że znajdzie się ktoś na tym forum kto pomoże mi w prawidłowej konfiguracji routera - ciągle mam podejrzenia, że wina jest "po jego stronie". Będę niezmiernie wdzięczny. A jeszcze bardziej gdyby udało się poprawnie skonfigurować oba komputery na prawidłową współpracę z Hamachi.

    Tak więc proszę bardzo o pomoc i pozdrawiam serdecznie!

    Edycja: Dodam, że dla ułatwienia mogę testować wszelkie możliwe sugestie pomiędzy dwoma komputerami.
  • Level 12  
    Witam

    Na początku wyłącz sobie może w twoim ZTE SPI (Stateful Packet Inspection) lub może się to też nazywać Stateful Firewall. włącz w ruterze funkcję uPNP - powinna być gdzieś przy przekierowywaniu portów lub przy tzw. virtual serwer. Sprawdź program antywirusowy (nie podałeś jaki masz) czasem Kaspersky lubiał blokować albo McAfee

    wracając do SPI - dobrze żeby było włączone wyłącz na czas testów.

    rzucił mi się w oczy taki oto poradnik może się przyda:

    Konfiguracja Windows i Hamachi do grania

    i jeszcze na elektrodzie takie coś było :
    Hamachi elektroda
  • Level 2  
    gliner wrote:
    Witam

    Na początku wyłącz sobie może w twoim ZTE SPI (Stateful Packet Inspection) lub może się to też nazywać Stateful Firewall. włącz w ruterze funkcję uPNP - powinna być gdzieś przy przekierowywaniu portów lub przy tzw. virtual serwer. Sprawdź program antywirusowy (nie podałeś jaki masz) czasem Kaspersky lubiał blokować albo McAfee

    wracając do SPI - dobrze żeby było włączone wyłącz na czas testów.

    rzucił mi się w oczy taki oto poradnik może się przyda:

    Konfiguracja Windows i Hamachi do grania

    i jeszcze na elektrodzie takie coś było :
    Hamachi elektroda


    SPI jest ciągle wyłączone (Zapora). uPNP włączyłem - konfiguracja automatyczna uPNP jest zaznaczona na nie. Antywirus już wcześniej jest tymczasowo wyłączany w czasie testów - dla pewności. Zanim przystąpię do sprawdzania - usunąć wcześniej ustawione przekierowania portów przy serwerach wirtualnych?

    Ps. Te linki i temat sprawdziłem już wcześniej, przed napisaniem posta, niestety nie wiele to pomogło.
  • Level 12  
    Witam
    Możesz usunąć przekierowania jak włączysz uPNP to powinny ci się same dodać Hamachi korzysta z portów UDP poszukaj jeszcze czy nie masz gdzieś blokowanych pakietów ICMP Echo Request ja z ciekawości zainstaluje Hamachi

    Pozdrawiam
  • Level 20  
    Brak odpowiedzi sieci.
  • Level 2  
    gliner wrote:
    Witam
    Możesz usunąć przekierowania jak włączysz uPNP to powinny ci się same dodać Hamachi korzysta z portów UDP poszukaj jeszcze czy nie masz gdzieś blokowanych pakietów ICMP Echo Request ja z ciekawości zainstaluje Hamachi

    Pozdrawiam


    Witam ponownie! Włączyłem uPNP, testowałem razem z przekierowaniami jak i bez. Bezskutecznie. Nie widzi mnie dalej druga osoba jak i nie ma możliwości pingu oraz wykorzystania Hamachi w praktyce, pomiędzy dwoma komputerami z sieci lokalnej.

    Jakieś jeszcze możliwe pomysły na rozwiązanie tego problemu? Próbowałem także konfiguracji w Hamachi, jednak kolejna opcja z dodaniem tam portów również nie wypaliła.

    Pozdrawiam!:)
  • Helpful post
    Level 12  
    Witam

    A jak z wersja Hamachi ja testowałem na wersji 2.1.0.124 z różnych lokalizacji i bez problemu przechodzi Hamachi to zwykły VPN z serwerem pośredniczącym wiec albo wersja albo firewall po jednej albo po 2 stronie ewentualnie oprogramowanie ala internet secutity

    a w ustawieniach Hamachi nie masz włączonej opcji blokowania użytkowników

    Pozdrawiam
  • Level 2  
    W końcu się udało. :)

    Podsumowuję. Problem dotyczył pingu w programie Hamachi oraz niemożnością połączenia się z jakimkolwiek hostem w grach i aplikacjach jak i widocznością w nich. A wszystko to przy "zielonym" statusie w Hamachi.

    Ostatecznej konfiguracji która pomogła rozwiązać problem dokonałem na wersji 2.1.0.124. Używam systemu Windows XP z SP3 zaś moim ISP jest TP z usługą Neostrada. Łączę się przez router (ZTE).

    Użytkownik gliner pomógł znacząco w rozwiązaniu problemu sugerując zmianę w ustawieniach routera. Wobec tego logując się do routera (poprzez adres lokalny 192.168.1.1) i mając już wyłączone SPI, włączyłem uPNP a konfigurację automatyczną ustawiłem na nie. Nie dodałem żadnych przekierowań portów (w virtual servers).

    W chwili testowania tego rozwiązania nie posiadałem żadnego programu antywirusowego ani zapory, z wyjątkiem systemowej.

    Dokonałem jeszcze dwóch ustawień.

    1. Centrum zabezpieczeń

    W Centrum zabezpieczeń w Zapora systemu Windows zaznaczyłem opcję Włącz a opcja Nie zezwalaj na wyjątki jest odhaczona.
    Następnie przechodzimy do karty Wyjątki i poza dodaniem programu Hamachi (lub zaznaczeniem go jeśli nie jest aktywny) zaznaczamy Architektura UPnP.

    Przechodzimy do karty Zaawansowane i wybieramy Ustawienia w Protokół ICMP. Zaznaczamy pierwsze dwa i dwa ostatnie. Podobnie w Ustawieniach kart sieciowych (lokalnej jak i Hamachi). Wszystkie ustawienia zatwierdzamy.


    2. Hamachi

    W menu Hamachi wybieramy zakładkę System i Preferencje.
    Klikamy zakładkę Ustawienia i Szyfrowanie jak i Kompresja ustawiamy na dowolne.

    Klikamy niebieskie pole Ustawienia zaawansowane.
    W Połączenie z serwerem wybieramy tak dla Użyj proxy i Automatycznie wykryj ustawienia. W Połączenia peer wybieramy wedle uznania. Ja wybrałem Pozwalaj wszystkim. Zatwierdzamy.


    Mała informacja dla użytkowników programu Hamachi używających Nestopi.

    Jeżeli dołączacie do gry lub hostujecie ją, pamiętajcie aby zarówno wasz port jak i drugiej osoby był taki sam! Zasada ta stosuje się również do innych gier i aplikacji w których podaje się port dla rozgrywki.


    Dla użytkowników łączących się przez modem lub router w Chello (UPC).

    Wszelkie sugestie i ustawienia z tego tematu przydały się w rozwiązaniu podobnego problemu.


    Pozdrawiam i dziękuję raz jeszcze użytkownikowi gliner za nakierowanie właściwe. :)