Witam serdecznie i proszę o pomoc. Posiadam usługę Neostrady z którą łączę się przewodowo poprzez router ZTE. Mój system operacyjny to Windows XP z SP2. Niedawno zaszła u mnie potrzeba używania programu Hamachi poprzez który łączę się z drugą osobą - w różnych celach - również posiadającą router. Program zainstalowałem prawidłowo. Połączenie pomiędzy mną jak i drugą osobą jest aktywne ("zielone"). Obydwoje widzimy się w utworzonych sieciach - zamiennie, raz dołączam ja, raz odwrotnie. Obydwoje możemy ze sobą rozmawiać poprzez chat tego programu. Wszystko wygląda pięknie, aż do czasu gdy przechodzimy do konkretów.
Druga osoba "widzi się" z innymi w aplikacjach jak i grach, prawidłowo wychodzi ping. Jednak podczas "pingowania" mnie uzyskuje komunikat: "Upłynął limit czasu żądania". U mnie nie wygląda to lepiej, podczas pingu tej osoby uzyskuję ten sam komunikat. Podczas pingu każdej innej osoby uzyskuję ten komunikat. Postanowiłem rozwiązać ten problem.
Zacząłem od wyłączenia firewalla. Nie pomogło. Postanowiłem wyłączyć zaporę systemową jak i dodać program do reguły zapory - nie pomogło. W końcu postanowiłem przekierować porty logując się do routera poprzez mój lokalny adres. Zacząłem od portów jakich używa program aż po utworzenie reguł dla wszystkich portów (tcp, udp) z zakresu od 10000 do końca jak i od 1 do końca. To również nie pomogło. Zarówno dla adresu lokalnego z jakiego korzystam, adresu WLAN (głównego) oraz adresu jaki przydzielił mi Hamachi. Nie pomogło.
Nie pomogło również reinstalowanie programu, formatowanie i reinstalacja systemu. Nie pomogły te same czynności na drugim komputerze podpiętym do routera. Nie pomogły próby użycia różnych wersji - zarówno przed jak i po formacie - od 1 i od 2 wzwyż. Nie pomogło wyłączenie zapory w routerze. Pingowałem już własny adres lokalny ip, jak i adres ip z Hamachi - poprzez CMD. Wyniki były zadowalające. Jednak gdy próbowałem pingować drugą osobę jak i jakiekolwiek inne komunikat powtarzał się. Dodam, że po formacie i reinstalacji systemu nie instalowałem z początku żadnej zapory. Również nie pomogło
Prześledziłem dziesiątki wątków - również na elektrodzie i wszystkie pomysły wyczerpały się. Nie znalazłem nic co mogłoby pomóc. Pingi nie wychodzą a w grach i aplikacjach "nie widzimy się".
Wierzę, że znajdzie się ktoś na tym forum kto pomoże mi w prawidłowej konfiguracji routera - ciągle mam podejrzenia, że wina jest "po jego stronie". Będę niezmiernie wdzięczny. A jeszcze bardziej gdyby udało się poprawnie skonfigurować oba komputery na prawidłową współpracę z Hamachi.
Tak więc proszę bardzo o pomoc i pozdrawiam serdecznie!
Edycja: Dodam, że dla ułatwienia mogę testować wszelkie możliwe sugestie pomiędzy dwoma komputerami.
Druga osoba "widzi się" z innymi w aplikacjach jak i grach, prawidłowo wychodzi ping. Jednak podczas "pingowania" mnie uzyskuje komunikat: "Upłynął limit czasu żądania". U mnie nie wygląda to lepiej, podczas pingu tej osoby uzyskuję ten sam komunikat. Podczas pingu każdej innej osoby uzyskuję ten komunikat. Postanowiłem rozwiązać ten problem.
Zacząłem od wyłączenia firewalla. Nie pomogło. Postanowiłem wyłączyć zaporę systemową jak i dodać program do reguły zapory - nie pomogło. W końcu postanowiłem przekierować porty logując się do routera poprzez mój lokalny adres. Zacząłem od portów jakich używa program aż po utworzenie reguł dla wszystkich portów (tcp, udp) z zakresu od 10000 do końca jak i od 1 do końca. To również nie pomogło. Zarówno dla adresu lokalnego z jakiego korzystam, adresu WLAN (głównego) oraz adresu jaki przydzielił mi Hamachi. Nie pomogło.
Nie pomogło również reinstalowanie programu, formatowanie i reinstalacja systemu. Nie pomogły te same czynności na drugim komputerze podpiętym do routera. Nie pomogły próby użycia różnych wersji - zarówno przed jak i po formacie - od 1 i od 2 wzwyż. Nie pomogło wyłączenie zapory w routerze. Pingowałem już własny adres lokalny ip, jak i adres ip z Hamachi - poprzez CMD. Wyniki były zadowalające. Jednak gdy próbowałem pingować drugą osobę jak i jakiekolwiek inne komunikat powtarzał się. Dodam, że po formacie i reinstalacji systemu nie instalowałem z początku żadnej zapory. Również nie pomogło

Wierzę, że znajdzie się ktoś na tym forum kto pomoże mi w prawidłowej konfiguracji routera - ciągle mam podejrzenia, że wina jest "po jego stronie". Będę niezmiernie wdzięczny. A jeszcze bardziej gdyby udało się poprawnie skonfigurować oba komputery na prawidłową współpracę z Hamachi.
Tak więc proszę bardzo o pomoc i pozdrawiam serdecznie!
Edycja: Dodam, że dla ułatwienia mogę testować wszelkie możliwe sugestie pomiędzy dwoma komputerami.