Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klimatronik Laguna II potrzebny schemat panelu

15 Jan 2012 05:23 20972 14
  • Level 10  
    Witam
    Laguna II 2002 1.8 benzyna Privalage.

    Samochód po włamaniu - wybita szyba i skradziony panel klimatronika oraz czytnik kard wraz z wtyczkami. zakupiłem czytnik i panel z wtyczką, ale od anglika, kolory kabelków w instalacji w samochodzie pokrywają się w 80 % z kolorami na wtyczce. zresztą w samochodzie jest nawet kilka kabelków więcej ( podejrzewam ze z racji wyposażenia).

    Pomoże ktoś schematem modułu elektrycznego klimatyzacji ? chodzi dokładnie o schemat dwóch wtyczek ( gniazdo 30 pin - szare oraz gniazdo 30 pin - zielone).


    Do tego nie działa mi karta Hand free . orientuję się może ktoś czy kazdy czytnik posiadał to w sobie czy tylko z wersji konretnego wyposażenia. ( z wtyczki mi wychodzi 6 kabelków, a przed kradzieża były tam jeszcze z anteny - podłączyłem wg schematu czytnika ale nadal nie działa.
    Pozdr.
  • Helpful post
    Level 13  
    Do HF jest inny czytnik, z możliwością podłączenia anten obsługi karty HF w kabinie. Ten który masz jest do standardowej karty. Sprawdzę czy mam gdzieś jeszcze Dialogysa. Tam są opisane wtyki.
  • Level 10  
    tak tak bezpiecznik poszedl od klimy i czytnika. wymienilem auto jezdzi. ale tak jak mopwie problem mam z kliatyzacja. 9 nie chodza wszytskie opcje , nie wlaczas ie kompresor itp

    w aucie wystają trzy wiązki kabli jedna od czytnika i dwie od klimatronika

    kupilem czytnik ( jak ktos wyzej pisal nie z wersji HF) i panel klimatronika . wszytskoz wtyczkami ale angielskimi. polutowalem kabelki ze starej wtyczki ale tylko 80 % te co mialy te same kolory i auto odpala nawiewy dzialaja itp ale nie dziala pewnie wsyztsko jak trzeba bo 20 % kabelkow albo nie sa podlaczone tak jak mają albo wcale ich nie podlaczalem z obawy by czegos nie spiep...

    Dlatego bardzo bym potrzbeowal schemat tych wtyczek ktory pin za co odpowiada co idzie do klimatronika. wtedy bym sie nie sugerowal kolorami ( ktore i tak w wtyczce sie powtarczaja i nawte jak bym dostal wtyczke z takiej samej wersji wyposazenia to nie wiem czy 3 biale to jeden piernik ktory gdzie czy jednak jest to istotne, a jesli tak to bez schematu ani rusz. w kasiążce sam naprawiam laguna II jest pelno schematow wtyczek i urzadzen ale nie klimatronika.

    bardzo prosze o pomoc. gdyż nikt z moich kolegow po fachu nie mają takowego schematu.

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:

    Zrobiłem taki oto schemat pinów na podstawie danych z internetu i ksiązki sam naprawiam. może się komuś to przyda.

    zlacze A (szare)

    1- masa
    16 -masa
    30 -masa
    6 - +po zaplonie
    18 -+ przed zaplonem

    8 - ścieżka A czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.| pomiedzy A i B 5 V
    11 -ścieżka B czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.
    3 - ścieżka C czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.

    12 -ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania tylnej szyby

    4 - ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania przedniej szyby

    29 -ścieżka 4 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) miedzy 4 a 5 w czujniku ma byc
    26 -ścieżka 5 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) 10 kΩ przy 25 °C.
    26 - ścieżka 5 czujnika wilgotności j.w
    22 - ścieżka 6 czujnika wilgotności j.w

    26 - ścieżka 1 czujnika nasłonecznienia
    19 - ścieżka 2 czujnika nasłonecznienia

    7 - ścieżka A elektrozaworu sprzęgła sprężarki | miedzy A i B (tutaj ma byc 12v) 18,5 kΩ ± 0,5 % przy 25 °C

    15 -ścieżka A (2 w L7X) sprzęgła sprężarki

    9 - ścieżka can L modułu zespolonego w kabinie
    10- ścieżka can H modułu zespolonego w kabinie

    13 -ścieżka A2 złącza zespołu wentylatora kabiny
    27 -ścieżka A3 złącza zespołu wentylatora kabiny


    zlacze B (zielone)

    26 - Ścieżka 5 silniczka mieszającego powietrze nawiewu prawego |Silnik powinien mieć
    27 - Ścieżka 6 silniczka mieszającego powietrze nawiewu prawego |oporność rzędu: 36 Ω przy 20 °C
    22 - Ścieżka 5 silniczka mieszania powietrza nawiewu lewego |j.w
    23 - Ścieżka 6 silniczka mieszania powietrza nawiewu lewego |j.w
    15 - Ścieżka 10 potencjometru silnika mieszania powietrza po lewej stronie | miedzy 8 a 10
    14 - Ścieżka 8 potencjometru silnika mieszania powietrza po lewej stronie | 10 kΩ ± 5 %
    4 - Ścieżka 9 potencjometru silnika mieszania powietrza po lewej stronie
    15 - Ścieżka 10 potencjometru silnika mieszania powietrza po prawej stronie | miedzy 8 a 10
    14 - Ścieżka 8 potencjometru silnika mieszania powietrza po prawej stronie | 10 kΩ ± 5 %
    5 - Ścieżka 9 potencjometru silnika mieszania powietrza po prawej stronie

    28 - ścieżka 1 czujnika temperatury parownika | ścieżką 1 a ścieżką 2
    15 - ścieżka 2 czujnika temperatury parownika | 30 kΩ w temp. 25 °C.

    29 - ścieżka A silnika recyrkulacji | miedzy a i b 36 przy 20st
    30 - ścieżka B silnika recyrkulacji | Silnik recyrkulacji znajduje się poniżej filtra kabiny, należy wymontować dno
    zamykanego schowka, by uzyskać do niego dostęp.

    24 - ścieżka A silnika rozdziału nawiewu na stopy
    25 - ścieżka B silnika rozdziału nawiewu na stopy | 36 Ω przy 20 °C

    20 - ścieżka A silnika rozdziału nawiewu ogrzewania szyb
    21 - ścieżka B silnika rozdziału nawiewu ogrzewania szyb | 36 Ω przy 20 °C

    16 - ścieżka 5 czujnika toksyczności CO | +5v
    18 - ścieżka 7 czujnika toksyczności CO | znajduje się za silnikiem recyrkulacji
    19 - ścieżka 10 czujnika toksyczności CO | masa (na prawo od filtra przeciwpyłowego)

    16 - ścieżka 5 czujnika toksyczności NO
    17 - ścieżka 6 czujnika toksyczności NO
    19 - ścieżka 10 czujnika toksyczności NO |j.w
  • Level 29  
    Postaram przesłać Ci schemat za jakąś godzine max, bo muszę go odnaleść.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Niestety nie udało mi się go otworzyć bo jest w ze specjalnym programem który nie dziła na moim systemie, (używałem to jakieś 6 lat temu) , jutro postaram się coś znaleść w innym programie , albo załaduje to co mam na jakiś stary windows

    Dodano po 13 [minuty]:

    l.jola wrote:
    12 -ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania tylnej szyby

    4 - ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania przedniej szyby

    29 -ścieżka 4 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) miedzy 4 a 5 w czujniku ma byc
    26 -ścieżka 5 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) 10 kΩ przy 25 °C.
    26 - ścieżka 5 czujnika wilgotności j.w
    22 - ścieżka 6 czujnika wilgotności j.w
    Temperatura w kabinie nie jest w lusterku, tentyp z tego co pamiętam nie ma czujnika wilgotności w kabinie bo to jest mały szczegół dla tej klasy samochodu, i co najważniejsze, brakuje mi połączenia klima - silnik, jakie są relacje, bo to komp silnika pozwala na włączenie klimy. pozdrawiam.
  • Level 10  
    zwracam honor dokladnie nie w lusterku tylko lampce sufitowej

    Klimatronik Laguna II potrzebny schemat panelu

    a połączenie panel klimatronik silnik wydaje mi sie ze jest poprzez can
    złącze szare

    9 - ścieżka can L modułu zespolonego w kabinie
    10- ścieżka can H modułu zespolonego w kabinie

    oraz sprzęgło sprężarki
    15 -ścieżka A (2 w L7X) sprzęgła sprężarki
    7 - ścieżka A elektrozaworu sprzęgła sprężarki | miedzy A i B (tutaj ma byc 12v) 18,5 kΩ ± 0,5 % przy 25 °C

    7 - OBWÓD STEROWANIA POJEMNOŚCIĄ SPRĘŻARKI
    15- WŁĄCZANIE SPRĘŻARKI

    tylko troche dziwne skoro oba piny są podłąćzone z ścieżką A elektrozaworu sprzęgła sprężarki to jaki ma sens sterowanie tym skoro z innego pinu (15) jest ciągle włączona.
  • Level 29  
    Widzę że masz dostęp do orginalnych renault dokumentacji

    Dodano po 6 [minuty]:

    i masz rację komunikacja jest kan, więc sprawdź komunikację, jakiś mini czytnik albo coś takiego, co do pozostałych elementów układanki naprawdę muszę sprawdzić na schemacie, bo w tym roku były trzy zmiany i w zależności od modelu, tak jak zauważyłeś z kartą( jak koleka napisał powyżej).
  • Level 29  
    Ok. nie prześlę ci schematu bo nie chcę mi sie go skanować ale opiszę piny i zrobię korektę twojego opisu. Masa, złącze a1, d 16 i d30, kompresor a 15 i a 7
    l.jola wrote:
    7 - ścieżka A elektrozaworu sprzęgła sprężarki | miedzy A i B (tutaj ma byc 12v) 18,5 kΩ ± 0,5 % przy 25 °C

    15 -ścieżka A (2 w L7X) sprzęgła sprężarki
    zgadza się
    l.jola wrote:
    8 - ścieżka A czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.| pomiedzy A i B 5 V
    11 -ścieżka B czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.
    3 - ścieżka C czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.
    wszystko w złączu a te same numery,
    l.jola wrote:
    4 - ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania przedniej szyby
    nie napisałeś że jest ogżewana, ale to jest mało ważne,
    l.jola wrote:
    29 -ścieżka 4 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) miedzy 4 a 5 w czujniku ma byc
    26 -ścieżka 5 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) 10 kΩ przy 25 °C.
    26 - ścieżka 5 czujnika wilgotności j.w
    22 - ścieżka 6 czujnika wilgotności j.w
    zacznę od począdku, złączę A 1 masa, a2 zasilanieprzez bezpiecznikf20n7,5a, a3 czujnik ciśnienie tak jak a8 I A11, zasilanie na kompresor masz z przekaźnika f9 30 amp z pod maski silnika. Wiesz co poproszę moją żonę żeby to jutro ze scanowała bo zo dużo błędów z twoin opisie i wtedy Ci wyślę.
  • Level 10  
    byl bym wdzieczny.. kupilem dzisiaj wtyczki z takiej samej opcji wyposazenia jak ja mam kolory na jednej mam takie same tzn szarej ... ale na zielonej mam o 3 kable mniej niz w aucie.. wiec jednak dalej bede grzebal by wszystko pasowalo.
  • Level 29  
    Nie miałem czasu aby przerobić schematy, ale czy sprawdziłeś czy masz czynnik klimy, może tylko w tym problem?
  • Level 12  
    l.jola
    Witam jeżeli potrzebujesz schematy określ tylko jakie a ja je prześlę
  • Level 10  
    Quote:
    Nie miałem czasu aby przerobić schematy, ale czy sprawdziłeś czy masz czynnik klimy, może tylko w tym problem?


    to moze tak.. autko ma 10 lat.. ale ma przebieg 70 000 . wsztsko bylo sprawne klima itp. ale pewnego dnia ktos wybil szybe ukradl czytnik kart i panel klimatronika, na tyle nieszczesliwie ze ucial to z wtyczkami.

    czytnik kart i wtyczke od niej podlacyzlem i wsyztsko dziala. ( nawet karta HandFree - nawet bez podlaczonych anten na odlegloscok 5 metrów)

    panel klimatronika podlaczony dwoma wtyczkami szara i zielona
    instalacja pod klimatronik co szla do wtyczek ( tyle pozostalo po zlodzieju) ma jedna 24 kable , druga 19 kabli.

    wtyczke szarą zdobyłem z takimi samymi kolorami jaką miałem.
    wtyczke zieloną zdobyłem z 16 kabelkami ( w aucie jest jednak 19 kabelków)

    potrzebuje schemat ktory pin w/w wtyczki jest od czego

    tzn np wtyczka A (szara)
    1- masa
    16 -masa
    30 -masa
    6 - +po zaplonie

    ze serwisówki którą mam udało mi sie wyczytać z opisów wiekszosc kabli. ale nie do końca jestem tego pewien i stąd moja prośba o pomoc.

    Nawet jak mam wtyczke identyko kablami to w niej sie kolory powtarzają no 4 białe i co na chybił trafił ? dlatego najlepiej to schemat wtyczki ( ktory pin sterują jaką funcją)

    nie chce za bardzo dużo kombinować bez schematu bo podłączę nie taki pin do tego kabla i zjaram moduł sterowania klimatronikiem.

    dziekuje za zainteresowanie. i przepraszam za nie kompetentne precyzowanie moich pytań. ( jestem czystym amatorem , przekładalem wiele tych właśnie lagun z anglika na EU i nie miałem nigdy problemu , tym razem bez schematu nie dam rady)

    pozdrawiam
  • Level 10  
    wszystko juz działa ale jest problem. jak włącze klimatyzacje.

    pin 15 złącza A (30pin) z pinem B kompresora (sterowanie kompresora jest przez podanie "masy" przez panel "klimatronika"

    i tak wlasnie się dzieje , włącza się klimtyzacja slychać cyknięcie sprzegła klimy ale po jakims czasie wydobywa się dym z panelu. po rozebraniu zauważyłem przytopiony kabelek pin 15 kolor zielony, który daje masę na sprzęgło sprężarki. zmierzyłem przez ten kabelek idzie 6 amp , dziwne ze nie jest to przez jakis przekaźnik podłączone.

    doszukałem się na forum i znalazlem ze ten model tak ma, bo ktoś juz pisał iż
    Quote:
    w Lagunie 2ph2. W instrukcji z Dialogys napisane jest sprawdzić połączenie/przerwę pinów "klimatronika":
    - jeśli nie załącza się kompresor, to czy jest połączenie pin 15 -> biały kompresor,
    - jeśli wyłącza "chłodzenie" klimatyzacji (podobno pojawia się wycie kompresora) po wejściu silnika na większe obroty, to spr. przejście pin 7-> zielony kompresor, wtyczka pod jego spodem. Też wygląda po kabelkach na sterowanie nisko prądowe, a przejście jest tak jak stanowi instrukcja.


    wiec drodzy koledzy ratujcie. dlaczego tak jest... kabel się stopił gniazdko wypałiło .. 6 amp to troche dużo jak na taki cienki przewód.
  • Level 29  
    Moim zdaniem za duży pobór. Przegłądam schemat i nie widzę co mogło by pobierać taki prąd. Sprawdź przy samym kompresorze ile pobiera sprzęgło.
  • Level 10  
    wszytskie kable mam dobrze wg schematu. panel sie wyjarał bo 7 amp to chyba za dużo dla niego było....

    zmierzyłem

    same sprzęgło bezpośrednio + - 12v ( pobór 7 amp)

    czy to normalne ??

    normalnie chyba puszcze to przez przekaźnik ale ... to takie troche druciarstwo się robi...

    Dodano po 5 [godziny] 19 [minuty]:

    Dobra temat zamykam....

    sprawa się rozwiązała.

    sprzegło sprezarki klimy za duzo pobiera ma miec ok 3 ohm a ma 1.7

    stąd tak duże natężenie... zastosowałem przekażnik 40amp i narazie dziala ale jak co bede musial wymienic sprzeglo...

    na zakonczenie do dodam ze lepiej zastosowac przekaznik i sterownie go minusem z panela niz odrazu minus na sprzegło ( jak to jest fabrycznie) gdyz przy uszkodzeniu czy cewki sprzegla badz przebciu gdzies na kablu ujemnym pali nam sie caly panel sterownia ( a kupujac go uslyszalem ze siadaja na potęge te elementy ) teraz juz bynajmniej wiem dlaczego.


    pozdrawiam i dziekuje za pomoc