Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatronik Laguna II potrzebny schemat panelu

l.jola 15 Sty 2012 05:23 18038 14
  • #1 15 Sty 2012 05:23
    l.jola
    Poziom 9  

    Witam
    Laguna II 2002 1.8 benzyna Privalage.

    Samochód po włamaniu - wybita szyba i skradziony panel klimatronika oraz czytnik kard wraz z wtyczkami. zakupiłem czytnik i panel z wtyczką, ale od anglika, kolory kabelków w instalacji w samochodzie pokrywają się w 80 % z kolorami na wtyczce. zresztą w samochodzie jest nawet kilka kabelków więcej ( podejrzewam ze z racji wyposażenia).

    Pomoże ktoś schematem modułu elektrycznego klimatyzacji ? chodzi dokładnie o schemat dwóch wtyczek ( gniazdo 30 pin - szare oraz gniazdo 30 pin - zielone).


    Do tego nie działa mi karta Hand free . orientuję się może ktoś czy kazdy czytnik posiadał to w sobie czy tylko z wersji konretnego wyposażenia. ( z wtyczki mi wychodzi 6 kabelków, a przed kradzieża były tam jeszcze z anteny - podłączyłem wg schematu czytnika ale nadal nie działa.
    Pozdr.

    0 14
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 15 Sty 2012 13:23
    woodpecker
    Poziom 13  

    Do HF jest inny czytnik, z możliwością podłączenia anten obsługi karty HF w kabinie. Ten który masz jest do standardowej karty. Sprawdzę czy mam gdzieś jeszcze Dialogysa. Tam są opisane wtyki.

    0
  • Relpol
  • #3 15 Sty 2012 19:57
    l.jola
    Poziom 9  

    tak tak bezpiecznik poszedl od klimy i czytnika. wymienilem auto jezdzi. ale tak jak mopwie problem mam z kliatyzacja. 9 nie chodza wszytskie opcje , nie wlaczas ie kompresor itp

    w aucie wystają trzy wiązki kabli jedna od czytnika i dwie od klimatronika

    kupilem czytnik ( jak ktos wyzej pisal nie z wersji HF) i panel klimatronika . wszytskoz wtyczkami ale angielskimi. polutowalem kabelki ze starej wtyczki ale tylko 80 % te co mialy te same kolory i auto odpala nawiewy dzialaja itp ale nie dziala pewnie wsyztsko jak trzeba bo 20 % kabelkow albo nie sa podlaczone tak jak mają albo wcale ich nie podlaczalem z obawy by czegos nie spiep...

    Dlatego bardzo bym potrzbeowal schemat tych wtyczek ktory pin za co odpowiada co idzie do klimatronika. wtedy bym sie nie sugerowal kolorami ( ktore i tak w wtyczce sie powtarczaja i nawte jak bym dostal wtyczke z takiej samej wersji wyposazenia to nie wiem czy 3 biale to jeden piernik ktory gdzie czy jednak jest to istotne, a jesli tak to bez schematu ani rusz. w kasiążce sam naprawiam laguna II jest pelno schematow wtyczek i urzadzen ale nie klimatronika.

    bardzo prosze o pomoc. gdyż nikt z moich kolegow po fachu nie mają takowego schematu.

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:

    Zrobiłem taki oto schemat pinów na podstawie danych z internetu i ksiązki sam naprawiam. może się komuś to przyda.

    zlacze A (szare)

    1- masa
    16 -masa
    30 -masa
    6 - +po zaplonie
    18 -+ przed zaplonem

    8 - ścieżka A czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.| pomiedzy A i B 5 V
    11 -ścieżka B czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.
    3 - ścieżka C czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.

    12 -ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania tylnej szyby

    4 - ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania przedniej szyby

    29 -ścieżka 4 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) miedzy 4 a 5 w czujniku ma byc
    26 -ścieżka 5 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) 10 kΩ przy 25 °C.
    26 - ścieżka 5 czujnika wilgotności j.w
    22 - ścieżka 6 czujnika wilgotności j.w

    26 - ścieżka 1 czujnika nasłonecznienia
    19 - ścieżka 2 czujnika nasłonecznienia

    7 - ścieżka A elektrozaworu sprzęgła sprężarki | miedzy A i B (tutaj ma byc 12v) 18,5 kΩ ± 0,5 % przy 25 °C

    15 -ścieżka A (2 w L7X) sprzęgła sprężarki

    9 - ścieżka can L modułu zespolonego w kabinie
    10- ścieżka can H modułu zespolonego w kabinie

    13 -ścieżka A2 złącza zespołu wentylatora kabiny
    27 -ścieżka A3 złącza zespołu wentylatora kabiny


    zlacze B (zielone)

    26 - Ścieżka 5 silniczka mieszającego powietrze nawiewu prawego |Silnik powinien mieć
    27 - Ścieżka 6 silniczka mieszającego powietrze nawiewu prawego |oporność rzędu: 36 Ω przy 20 °C
    22 - Ścieżka 5 silniczka mieszania powietrza nawiewu lewego |j.w
    23 - Ścieżka 6 silniczka mieszania powietrza nawiewu lewego |j.w
    15 - Ścieżka 10 potencjometru silnika mieszania powietrza po lewej stronie | miedzy 8 a 10
    14 - Ścieżka 8 potencjometru silnika mieszania powietrza po lewej stronie | 10 kΩ ± 5 %
    4 - Ścieżka 9 potencjometru silnika mieszania powietrza po lewej stronie
    15 - Ścieżka 10 potencjometru silnika mieszania powietrza po prawej stronie | miedzy 8 a 10
    14 - Ścieżka 8 potencjometru silnika mieszania powietrza po prawej stronie | 10 kΩ ± 5 %
    5 - Ścieżka 9 potencjometru silnika mieszania powietrza po prawej stronie

    28 - ścieżka 1 czujnika temperatury parownika | ścieżką 1 a ścieżką 2
    15 - ścieżka 2 czujnika temperatury parownika | 30 kΩ w temp. 25 °C.

    29 - ścieżka A silnika recyrkulacji | miedzy a i b 36 przy 20st
    30 - ścieżka B silnika recyrkulacji | Silnik recyrkulacji znajduje się poniżej filtra kabiny, należy wymontować dno
    zamykanego schowka, by uzyskać do niego dostęp.

    24 - ścieżka A silnika rozdziału nawiewu na stopy
    25 - ścieżka B silnika rozdziału nawiewu na stopy | 36 Ω przy 20 °C

    20 - ścieżka A silnika rozdziału nawiewu ogrzewania szyb
    21 - ścieżka B silnika rozdziału nawiewu ogrzewania szyb | 36 Ω przy 20 °C

    16 - ścieżka 5 czujnika toksyczności CO | +5v
    18 - ścieżka 7 czujnika toksyczności CO | znajduje się za silnikiem recyrkulacji
    19 - ścieżka 10 czujnika toksyczności CO | masa (na prawo od filtra przeciwpyłowego)

    16 - ścieżka 5 czujnika toksyczności NO
    17 - ścieżka 6 czujnika toksyczności NO
    19 - ścieżka 10 czujnika toksyczności NO |j.w

    0
  • #4 15 Sty 2012 21:24
    panam
    Poziom 29  

    Postaram przesłać Ci schemat za jakąś godzine max, bo muszę go odnaleść.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Niestety nie udało mi się go otworzyć bo jest w ze specjalnym programem który nie dziła na moim systemie, (używałem to jakieś 6 lat temu) , jutro postaram się coś znaleść w innym programie , albo załaduje to co mam na jakiś stary windows

    Dodano po 13 [minuty]:

    l.jola napisał:
    12 -ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania tylnej szyby

    4 - ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania przedniej szyby

    29 -ścieżka 4 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) miedzy 4 a 5 w czujniku ma byc
    26 -ścieżka 5 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) 10 kΩ przy 25 °C.
    26 - ścieżka 5 czujnika wilgotności j.w
    22 - ścieżka 6 czujnika wilgotności j.w
    Temperatura w kabinie nie jest w lusterku, tentyp z tego co pamiętam nie ma czujnika wilgotności w kabinie bo to jest mały szczegół dla tej klasy samochodu, i co najważniejsze, brakuje mi połączenia klima - silnik, jakie są relacje, bo to komp silnika pozwala na włączenie klimy. pozdrawiam.

    0
  • #5 15 Sty 2012 21:54
    l.jola
    Poziom 9  

    zwracam honor dokladnie nie w lusterku tylko lampce sufitowej

    Klimatronik Laguna II potrzebny schemat panelu

    a połączenie panel klimatronik silnik wydaje mi sie ze jest poprzez can
    złącze szare

    9 - ścieżka can L modułu zespolonego w kabinie
    10- ścieżka can H modułu zespolonego w kabinie

    oraz sprzęgło sprężarki
    15 -ścieżka A (2 w L7X) sprzęgła sprężarki
    7 - ścieżka A elektrozaworu sprzęgła sprężarki | miedzy A i B (tutaj ma byc 12v) 18,5 kΩ ± 0,5 % przy 25 °C

    7 - OBWÓD STEROWANIA POJEMNOŚCIĄ SPRĘŻARKI
    15- WŁĄCZANIE SPRĘŻARKI

    tylko troche dziwne skoro oba piny są podłąćzone z ścieżką A elektrozaworu sprzęgła sprężarki to jaki ma sens sterowanie tym skoro z innego pinu (15) jest ciągle włączona.

    0
  • #6 15 Sty 2012 22:06
    panam
    Poziom 29  

    Widzę że masz dostęp do orginalnych renault dokumentacji

    Dodano po 6 [minuty]:

    i masz rację komunikacja jest kan, więc sprawdź komunikację, jakiś mini czytnik albo coś takiego, co do pozostałych elementów układanki naprawdę muszę sprawdzić na schemacie, bo w tym roku były trzy zmiany i w zależności od modelu, tak jak zauważyłeś z kartą( jak koleka napisał powyżej).

    0
  • #7 17 Sty 2012 00:19
    panam
    Poziom 29  

    Ok. nie prześlę ci schematu bo nie chcę mi sie go skanować ale opiszę piny i zrobię korektę twojego opisu. Masa, złącze a1, d 16 i d30, kompresor a 15 i a 7

    l.jola napisał:
    7 - ścieżka A elektrozaworu sprzęgła sprężarki | miedzy A i B (tutaj ma byc 12v) 18,5 kΩ ± 0,5 % przy 25 °C

    15 -ścieżka A (2 w L7X) sprzęgła sprężarki
    zgadza się
    l.jola napisał:
    8 - ścieżka A czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.| pomiedzy A i B 5 V
    11 -ścieżka B czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.
    3 - ścieżka C czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego.
    wszystko w złączu a te same numery,
    l.jola napisał:
    4 - ścieżka 2 przekaźnika ogrzewania przedniej szyby
    nie napisałeś że jest ogżewana, ale to jest mało ważne,
    l.jola napisał:
    29 -ścieżka 4 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) miedzy 4 a 5 w czujniku ma byc
    26 -ścieżka 5 czujnika temperatury w kabinie(w lusterku) 10 kΩ przy 25 °C.
    26 - ścieżka 5 czujnika wilgotności j.w
    22 - ścieżka 6 czujnika wilgotności j.w
    zacznę od począdku, złączę A 1 masa, a2 zasilanieprzez bezpiecznikf20n7,5a, a3 czujnik ciśnienie tak jak a8 I A11, zasilanie na kompresor masz z przekaźnika f9 30 amp z pod maski silnika. Wiesz co poproszę moją żonę żeby to jutro ze scanowała bo zo dużo błędów z twoin opisie i wtedy Ci wyślę.

    0
  • #8 17 Sty 2012 22:42
    l.jola
    Poziom 9  

    byl bym wdzieczny.. kupilem dzisiaj wtyczki z takiej samej opcji wyposazenia jak ja mam kolory na jednej mam takie same tzn szarej ... ale na zielonej mam o 3 kable mniej niz w aucie.. wiec jednak dalej bede grzebal by wszystko pasowalo.

    0
  • #9 18 Sty 2012 23:18
    panam
    Poziom 29  

    Nie miałem czasu aby przerobić schematy, ale czy sprawdziłeś czy masz czynnik klimy, może tylko w tym problem?

    0
  • #10 19 Sty 2012 05:16
    hubert2508
    Poziom 12  

    l.jola
    Witam jeżeli potrzebujesz schematy określ tylko jakie a ja je prześlę

    0
  • #11 20 Sty 2012 00:45
    l.jola
    Poziom 9  

    Cytat:
    Nie miałem czasu aby przerobić schematy, ale czy sprawdziłeś czy masz czynnik klimy, może tylko w tym problem?


    to moze tak.. autko ma 10 lat.. ale ma przebieg 70 000 . wsztsko bylo sprawne klima itp. ale pewnego dnia ktos wybil szybe ukradl czytnik kart i panel klimatronika, na tyle nieszczesliwie ze ucial to z wtyczkami.

    czytnik kart i wtyczke od niej podlacyzlem i wsyztsko dziala. ( nawet karta HandFree - nawet bez podlaczonych anten na odlegloscok 5 metrów)

    panel klimatronika podlaczony dwoma wtyczkami szara i zielona
    instalacja pod klimatronik co szla do wtyczek ( tyle pozostalo po zlodzieju) ma jedna 24 kable , druga 19 kabli.

    wtyczke szarą zdobyłem z takimi samymi kolorami jaką miałem.
    wtyczke zieloną zdobyłem z 16 kabelkami ( w aucie jest jednak 19 kabelków)

    potrzebuje schemat ktory pin w/w wtyczki jest od czego

    tzn np wtyczka A (szara)
    1- masa
    16 -masa
    30 -masa
    6 - +po zaplonie

    ze serwisówki którą mam udało mi sie wyczytać z opisów wiekszosc kabli. ale nie do końca jestem tego pewien i stąd moja prośba o pomoc.

    Nawet jak mam wtyczke identyko kablami to w niej sie kolory powtarzają no 4 białe i co na chybił trafił ? dlatego najlepiej to schemat wtyczki ( ktory pin sterują jaką funcją)

    nie chce za bardzo dużo kombinować bez schematu bo podłączę nie taki pin do tego kabla i zjaram moduł sterowania klimatronikiem.

    dziekuje za zainteresowanie. i przepraszam za nie kompetentne precyzowanie moich pytań. ( jestem czystym amatorem , przekładalem wiele tych właśnie lagun z anglika na EU i nie miałem nigdy problemu , tym razem bez schematu nie dam rady)

    pozdrawiam

    1
  • #12 21 Sty 2012 22:38
    l.jola
    Poziom 9  

    wszystko juz działa ale jest problem. jak włącze klimatyzacje.

    pin 15 złącza A (30pin) z pinem B kompresora (sterowanie kompresora jest przez podanie "masy" przez panel "klimatronika"

    i tak wlasnie się dzieje , włącza się klimtyzacja slychać cyknięcie sprzegła klimy ale po jakims czasie wydobywa się dym z panelu. po rozebraniu zauważyłem przytopiony kabelek pin 15 kolor zielony, który daje masę na sprzęgło sprężarki. zmierzyłem przez ten kabelek idzie 6 amp , dziwne ze nie jest to przez jakis przekaźnik podłączone.

    doszukałem się na forum i znalazlem ze ten model tak ma, bo ktoś juz pisał iż

    Cytat:
    w Lagunie 2ph2. W instrukcji z Dialogys napisane jest sprawdzić połączenie/przerwę pinów "klimatronika":
    - jeśli nie załącza się kompresor, to czy jest połączenie pin 15 -> biały kompresor,
    - jeśli wyłącza "chłodzenie" klimatyzacji (podobno pojawia się wycie kompresora) po wejściu silnika na większe obroty, to spr. przejście pin 7-> zielony kompresor, wtyczka pod jego spodem. Też wygląda po kabelkach na sterowanie nisko prądowe, a przejście jest tak jak stanowi instrukcja.


    wiec drodzy koledzy ratujcie. dlaczego tak jest... kabel się stopił gniazdko wypałiło .. 6 amp to troche dużo jak na taki cienki przewód.

    0
  • #14 23 Sty 2012 23:01
    panam
    Poziom 29  

    Moim zdaniem za duży pobór. Przegłądam schemat i nie widzę co mogło by pobierać taki prąd. Sprawdź przy samym kompresorze ile pobiera sprzęgło.

    0
  • #15 26 Sty 2012 21:53
    l.jola
    Poziom 9  

    wszytskie kable mam dobrze wg schematu. panel sie wyjarał bo 7 amp to chyba za dużo dla niego było....

    zmierzyłem

    same sprzęgło bezpośrednio + - 12v ( pobór 7 amp)

    czy to normalne ??

    normalnie chyba puszcze to przez przekaźnik ale ... to takie troche druciarstwo się robi...

    Dodano po 5 [godziny] 19 [minuty]:

    Dobra temat zamykam....

    sprawa się rozwiązała.

    sprzegło sprezarki klimy za duzo pobiera ma miec ok 3 ohm a ma 1.7

    stąd tak duże natężenie... zastosowałem przekażnik 40amp i narazie dziala ale jak co bede musial wymienic sprzeglo...

    na zakonczenie do dodam ze lepiej zastosowac przekaznik i sterownie go minusem z panela niz odrazu minus na sprzegło ( jak to jest fabrycznie) gdyz przy uszkodzeniu czy cewki sprzegla badz przebciu gdzies na kablu ujemnym pali nam sie caly panel sterownia ( a kupujac go uslyszalem ze siadaja na potęge te elementy ) teraz juz bynajmniej wiem dlaczego.


    pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    1