Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso, dorobienie kluczyka - lexia, PIN, eeprom,

maras77 15 Jan 2012 10:06 19807 22
  • #1
    maras77
    Level 21  
    Witam

    Mam następujące zagadnienie.

    Kupiłem niedawno Citroena Xsara Picasso, ale mam tylko jeden kluczyk i nie mam karty kodowej.

    Dorobienie kluczyka sporo kosztuje, więc chciałem kupić na allegro używany kluczyk z pilotem i transponderem, oraz dorobić sztyft machanicznie.
    A potem to sparować z BSI.

    Pożyczyłem interfejs Lexia i już wiem jak to zakodować, ale nie mam nadal PINu.
    (Wiem, że PIN mogę uzyskać w serwisie, ale nie o to chodzi).
    Mam program do odzyskiwania pinu z zawartości pamięci BSI.

    Teraz pytanie - czy za pomocą interfejsu LEXIA mogę zgrać zawartość eeproma BSI i jak to zrobić?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    kybernetes
    Level 39  
    Nie możesz tego zrobić Lexią. Producent w ogóle nie przewiduje takich ingerencji i nie daje do tego narzędzi.
  • #3
    maras77
    Level 21  
    Producent przewidział download firmware, tylko nie ma tego w oprogramowaniu LEXIA.

    Na rynku są inne interfejsy do pobrania zawartości ROMu przez CANa.

    Nie wydaje mi się, aby pracowały na innych zasadach niż interfejs ACTIA od Lexii.

    Zadnienie sprowadza się do znalezienia softu, który przez interfejs Actia podłączy się po CANie do BSI, wprowadzi go w maintanance mode i ściągnie zawartość pamięci, tak jak robią to inne interfejsy do zgrywania zawartości EEPROMA, np SMOK.

    Gdyby znać komendy i adresy urządzeń to zapewne można było by to zrobić nawet elmem327 przez hyperterminal za pomocą samych komend.


    Mylę się?
  • #4
    kybernetes
    Level 39  
    Producent nie przewiduje, że pan Zenek czy Czesio będzie sobie dłubał w oprogramowaniu BSI. Za pomocą Lexii możesz wykonać operacje serwisowe przewidziane przez producenta i żadne inne. A te operacje to: upgrade oprogramowania, zapis i kasowanie kluczy, parowanie ECM i BSI, konfiguracja BSI, wczytanie nowego PIN. Koniec.
    A co do komend i adresów - sadzisz, że taką wiedzę dostaniesz na forach? Ten kto ją posiada ten z niej żyje i darmo chleba nie odda. Daj to do fachowca albo obejdź problem tańszym kosztem bo inwestować w sprzęt i wiedzę dla jednego auta to Ci się nie opłaci.
  • #5
    maras77
    Level 21  
    To jeszcze inne pytane - w Lexii jest opcja ustawienia nowego PINu - czy nie popsuje to konfiguracji BSI?

    zapewne w poniedziałek pojadę do ASO Citroena i zamówię PIN.
  • #6
    Andiv
    Level 32  
    Popsuje. I myślisz że dopasujesz używany kluczyk ? No to jesteś w błędzie !
  • #7
    maras77
    Level 21  
    Andiv wrote:
    Popsuje. I myślisz że dopasujesz używany kluczyk ? No to jesteś w błędzie !


    Nawet mając PIN, LEXIA i używany kluczyk z transponderem Philips Crypto ID 46 (pcf7936as) i pilotem zamka?

    Co się w związku z tym dzieje z transponderem po sparowaniu go z BSI? Czy zapisuje się w nim jakiś kod BSI i nie można go sparować ponownie?

    Czy to samo dotyczy pilota?

    EDIT:
    z dokumentacji transpondera wynika, że ma rzeczywiście swoją pamięć i przy parowaniu MOZNA tam zapisać dane, ale nie trzeba tego robić.
    http://www1.futureelectronics.com/doc/NXP/PCF7936ASM.pdf

    Pytanie - czy BSI citroena zapisuje tam dane?

    Z tego wynika, że muszę jeszcze wydać dodatkowo 35 zł na czysty transponder?
  • Helpful post
    #8
    Andiv
    Level 32  
    Ani tp ani pilota nie sparujesz.
  • #9
    maras77
    Level 21  
    Andiv wrote:
    Ani tp ani pilota nie sparujesz.


    Czy poniższa procedura zadziała?

    1. ASO citroena po PIN - 100 zł
    2. Zakup czystego kluczyka z pustą obudową- 30 zł
    3. Zakup czystego transpondera - 40 zł
    4. Skopiowanie machaniczne kluczyka - 30 zł
    5. Włożenie czystego transpondera do kluczyka i sparowanie go LEXIĄ za pomocą PINu z pkt. 1?
  • #10
    kidu22
    Level 35  
    maras77 wrote:
    Z tego wynika, że muszę jeszcze wydać dodatkowo 35 zł na czysty transponder?

    Rzeczywiście majątek.
    Pozatym jest inny patent na kluczyki w tym ustrojstwie. Działa , sprawdzony. Wiem też ile kosztuje u citroena kluczyk prosto z francyi.
  • #11
    Andiv
    Level 32  
    [quote="kidu22"]
    maras77 wrote:
    Wiem też ile kosztuje u citroena kluczyk prosto z francyi.

    Z tą francją to ściema. Serwisy tak samo dostają czyste piloty z surowym grotem. A to że z francji przychodzi już docięty i zakodowany na podstawie vin to bzdura.

    A w temacie, cóż ja się będe produkował jak facetowi szkoda dać trzy dychy na pestke.
  • #12
    maras77
    Level 21  
    kidu22 wrote:
    maras77 wrote:
    Z tego wynika, że muszę jeszcze wydać dodatkowo 35 zł na czysty transponder?

    Rzeczywiście majątek.
    Pozatym jest inny patent na kluczyki w tym ustrojstwie. Działa , sprawdzony. Wiem też ile kosztuje u citroena kluczyk prosto z francyi.


    To ile kosztuje czysty kluczyk "prosto z francyji" ?
    Mi w Warszawie zaśpiewali prawie 1000 zł za całą usługę.
    Za samo dorobienie kluczyka bez pilota w alternatywnym warsztacie chcą 500 zł.

    Na taki wydatek nie mogę sobie pozwolić.
    Więc mam alternatywę - albo brak kluczyka, albo kombinowanie.
  • Helpful post
    #13
    kybernetes
    Level 39  
    Ceny w serwisie:
    Kluczyk bez pilota surowy - 135 zł
    Kluczyk bez pilota nacięty pod nr VIN - 240 zł
    Sztyft do pilota surowy - 44 zł
    Sztyft do pilota nacięty pod nr VIN - 66 zł
    Pilot bez sztyfta - 306 zł
  • #14
    maras77
    Level 21  
    [quote="Andiv"]
    kidu22 wrote:
    maras77 wrote:
    Wiem też ile kosztuje u citroena kluczyk prosto z francyi.

    Z tą francją to ściema. Serwisy tak samo dostają czyste piloty z surowym grotem. A to że z francji przychodzi już docięty i zakodowany na podstawie vin to bzdura.

    A w temacie, cóż ja się będe produkował jak facetowi szkoda dać trzy dychy na pestke.


    Mylisz się. Nie szkoda mi dać trzy dychy na pestkę, tylko szkoda mi dać pięć lub dziesięć stówek na dorobienie kluczyka.

    Trzy dyszki na pestkę też mi szkoda, jeśli istnieje możliwość użycia używanego transpondera.

    Po prostu chcę ograniczyć wydatki do niezbędnego minimum.

    Dlatego proszę o potwierdzenie, co muszę KONIECZNIE kupić, aby przy użyciu LEXI zakodować kluczyk.

    I jeśli ktoś ma do sprzedania w dobrej cenie czysty kluczyk, to chętnie łyknę.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Dziękuję kol Andiv (mimo, że niemiły, to dzięki niemu uniknąłem niepotrzebnego wydatku na używany kluczyk) i kybernetes za cennik.

    Wiem co i jak muszę zrobić i na pewno będzie to kosztowało znacznie mniej, niż kompletna usługa dorobienia klucza.
  • #15
    Piotr Sz.
    Level 13  
    Quote:
    To ile kosztuje czysty kluczyk "prosto z francyji" ?
    Mi w Warszawie zaśpiewali prawie 1000 zł za całą usługę.
    Za samo dorobienie kluczyka bez pilota w alternatywnym warsztacie chcą 500 zł.


    W Dąbrowie Górniczej w serwisie wzięli 570 złotych w zeszłym roku we wrześniu.
    Nie musiałem klucza matki mieć ani karty z kodami. Facet mi zamówił po vinie. 8 dni klucz przyszedł. Specjalista jakieś szacher macher 10 minut wyczyniał z laptopem i już.

    Oczywiście klucz z pilotem. Normalny jak fabryczny.
  • #16
    bartek_j
    Level 35  
    Co do PINu to ponoć można taniej niż za 100 zeta ale zamiast na bajeranckiej karcie będzie na papierze.
    Jest też jakieś forum angielskie gdzie po podaniu VINu gostek podaje PIN. Za free ;) Poguglaj sobie.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    bartek_j
    Level 35  
    Dodam jeszcze że na alledrogo są nówki klucze z pilotami za 199,-
  • #19
    kkknc
    Level 43  
    No to pochwal się co za złoma ze złomowiska wyciągłeś? Skoro ci drogo wydać te 200-800zł to za auto nie zapłaciłeś więcej niż 1000zł. Tylko powiedz co zrobisz na stacji benzynowej, kolejny dylemat, bo zatankowanie samochodu przekroczy jego wartość. Koledzy ceny ci podali drogo / tanio pojęcie względne. Policz tylko najpierw cenę zakupu, ubezpieczenia, paliwa i serwisu na rok. A potem krzycz na forum że ten kluczyk to drogo.

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.14. (8.3) Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.

  • #20
    maras77
    Level 21  
    bartek_j wrote:
    Dodam jeszcze że na alledrogo są nówki klucze z pilotami za 199,-


    Tylko te kluczyki za 199 nie są do Xsary Picasso.

    Zakupiłem czysty kluczyk z czystym transponderem za 60 zł.

    PIN już mam.

    Więc jeszcze tylko dociąć bolec i zaprogramować.

    Dodano po 8 [minuty]:

    kkknc wrote:
    No to pochwal się co za złoma ze złomowiska wyciągłeś? Skoro ci drogo wydać te 200-800zł to za auto nie zapłaciłeś więcej niż 1000zł. Tylko powiedz co zrobisz na stacji benzynowej, kolejny dylemat, bo zatankowanie samochodu przekroczy jego wartość. Koledzy ceny ci podali drogo / tanio pojęcie względne. Policz tylko najpierw cenę zakupu, ubezpieczenia, paliwa i serwisu na rok. A potem krzycz na forum że ten kluczyk to drogo.


    Daruj sobie niemerytoryczne wycieczki.
    Nie mam problemu z wydatkami koniecznymi, a kasę wolę wydawać na żonę na urlopie wychowawczym i trójkę dzieci. Dlatego każdą złotówkę oglądam 3 razy i naprawdę nie mam ochoty wydać 800 zł, jeśli mogę to samo mieć za 100 zł - bo wtedy mam 700 zł w kieszeni, a tyle kosztuje żłobek dla _jednego_ dziecka lub miesięczne tankowanie naszych wszystkich samochodów.
  • #22
    maras77
    Level 21  
    kidu22 wrote:
    kidu22 wrote:
    Pozatym jest inny patent na kluczyki w tym ustrojstwie

    Jak chcesz to da się jeszce taniej i jeszcze prościej.


    Ale taką wiedzą już nikt się nie podzieli na forum.

    Na pewno niektóre punkty dorabiania kluczy mają urządzenia do klonowania transponderów.

    Tutaj jest lista "surówek" kluczy wraz z opisem, jakim urządzeniem klonować transponder. http://www.immobilizer.pl/download/kluczeoryg.pdf

    Urządzenia DM-100 lub Texas Crypto potrafią sklonować transponder bez udziału samochodu.

    Wiem, ze w Realu przy Okęciu mają takie urządzenie, ale dorobienie tam kluczyka to też kilka stówek.
  • #23
    maras77
    Level 21  
    Sprawa załatwiona.
    PIN z serwisu Citroena,
    Surowy kluczyk z czystym transponderem - 60 zł z Allegro
    Wycięcie kluczyka - 25 zł w punkcie w Realu na Okęciu.

    Z docięciem był spory problem, bo mało który punkt ma odpowiednią maszynę do tego grota. Na Okęciu w Realu mają bardzo dobry sprzęt. Poza tym dorabiają tam kluczyki i od razu kodują - koszt 300 zł bez pilota.


    Kodowanie Lexią przebiegło bezproblemowo.

    Dziękuję wszystkim życzliwym i nie życzliwym.

    Kilka stówek zostało w kieszeni.