Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bariera podczerwini na atmega 8

ojciec10 15 Sty 2012 12:12 1650 6
  • #1 15 Sty 2012 12:12
    ojciec10
    Poziom 20  

Dzień dobry.
    Jestem zielony jeżeli chodzi o podczerwień.
    Atmega 8 - taktowanie 8MHz, nadajnik (zwykła dioda ir wymontowana z pilota) podłączony wprost do zasilania (5V) poprzez rezystor 680ohm. odbiornik(scalony odbiornik podczerwieni wymontowany z telewizora) podłączony wprost po portd.0 .
    Odbiornik z nadajnikiem są oddalone od siebie o jakieś 2cm.
    Do tego do procesora mam podpięty lcd 2*16.

Napisałem krótki program w bascom który miał wyświetlać liczbę przekroczeń bariery na lcd
    '$regfile = "m8def.dat"
    $crystal = 8000000
    Config Lcd = 16 * 2
    Config Lcdpin = Pin , Db4 = Portc.2 , Db5 = Potrc.3 , Db6 = Portc.4 , Db7 = Potrc.5 , E = Portc.1 , Rs = Portc.0

Config Portd.0 = Input
    Portd.0 = 1
    Ir Alias Pind.0

Dim Liczba As Integer
    Liczba = 0
    Cls
    Lcd Liczba

Do

If Ir = 0 Then
    Waitms 25
    If Ir = 0 Then

Incr Liczba
    Cls
    Lcd Liczba
    End If
    End If
    Loop

End'

Problem polega na tym że przekroczenie bariery raz powoduje zwiększenie stanu zmiennej liczba o różna wartość(np. od 5 do 10 inkrementacji).

Czy w takiej konfiguracji ma prawo to działać? Może trzeba całkiem inaczej podejść do sprawy np generować jakąś częstotliwość na nadajniku ir i spodziewać się jej na wejściu procka.

0 6
  • #2 15 Sty 2012 12:39
    McMonster
    Poziom 32  

Podejście z gruntu złe nie jest, po prostu z tego, co widzę, co 25 milisekund sprawdzasz, czy dioda jest zakryta i za każdym sprawdzeniem zwiększasz licznik. Więc żeby przy przekroczeniu zwiększał się dokładnie o jeden musiałbyś zakryć diodę na mniej, niż 25 milisekund, a to trochę mało.