Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.6 16V 103KM - dziwny dźwiek po uruchomieniu silnika

15 Jan 2012 14:51 19827 31
  • Level 21  
    Witam, od pewnego czasu po uruchomieniu silnika słychać dziwne stukanie/popiskiwanie. Trochę przypomina to pracę diesla. Rozrząd i pompa wody są po wymianie więc to na pewno nie jest przyczyną. Mechanik tylko rozkłada ręce i mówi że nie wie. Co ciekawe dźwięk ustaje po nagraniu silnika - wystarczy przejechać kilka km.
    Można to posłuchać tutaj: http://w457.wrzuta.pl/audio/7ylFWqRoEBR/fiat_..._1.6_103km_dziwny_dzwiek_po_odpaleniu_silnika (szczególnie od 19. sekundy).
  • Moderator of Cars
    Żadnego popiskiwania na nagraniu nie słyszę, jedyne co słychać to hałasujące popychacze zaworów.
  • Level 21  
    Wiem, nagranie jest kiepskiej jakości, postaram się jeszcze raz to nagrać. Co do popychaczy zaworów - jak zatem wyeliminować ten hałas?
  • Level 41  
    Mały remont silnika, ew. zmiana oleju na gęstszy.
  • Level 27  
    Ja również słyszę hałasujące popychacze zaworów. Dziwne ,że twój mechanik nie wie co to . Powinien sobie z tym poradzić.
  • Level 15  
    A jest w tym modelu wariator?
  • Level 39  
    Ja tu słyszę raczej klepanie na sworzniach tłokowych albo kołysanie się tłoków co by miało sens, bo jak się trochę podgrzeje to tłoki puchną i luzy giną.
    Jeździć aż się rozleci - jeśli to to co mówię to jeszcze długo potrwa.
  • Level 21  
    @kwok: czy to możliwe po 134tys km? Przebieg na pewno jest oryginalny.
  • Level 39  
    Możliwe - wszystko zależy os stylu jazdy.
  • Level 9  
    Witam. U mnie jest podobny dzwiek przy rozruchu. Auto musie postac min dobe zeby tak halasowalo - nie wystarczy ze troche ostygnie. Klekot ustaje po ok 10 -15 sek pracy silnika więc co jest przyczyna glosnej pracy? zmienilem olej na 10w40 ale to nic nie dalo. przebieg 175tys. popychacz? to klekotałby ciągle..zauważylem ze klekocze tylko w przedziale od -15st do ok 18st co juz w ogole mnie myli..
    tu link do dzwieku pracy mojego silnika
    http://w956.wrzuta.pl/audio/4iQnkqLmhqc/dzwiek_pracy_silnika_stilo_1.6_16v
  • Moderator of Cars
    keenys wrote:
    popychacz? to klekotałby ciągle
    ...a kto Ci tak powiedział? Jak dla mnie to popychacz i/lub problem z pompą oleju.
  • Level 9  
    no tak bo jak juz zaciagnie olej to przestaje stukać.. to pompa? hmm wstawic zawór zwrotny? zart
  • Level 39  
    Dźwięk już lepszy ale co się dzieje jak dodasz gazu?
    Ogólnie dla mnie to kołysanie tłoków - praca silnika przypomina trochę pracę diesla i jeśli to jest to co mówię to przy przygazowaniu (w granicach rozsądku na zimny silnik) dźwięk powinien się nasilić.
  • Level 9  
    jak dodam gazu to tak jakbym skracal czas stukania - zaczyna sie cicha praca juz po ok 4 sek
  • Level 18  
    popychacz to inaczej stuka , ty masz luzy na sworzniach tłokowych
  • Level 9  
    jak to mozna dokladnie na 100 % zdiagnozowac? w aso mowia ze nie wiedza , facet mowi ze to moze popychacz a moze uszkodzony wałek rozrzadu... wymienia pól silnika i koszt bedzie niepotrzebnie wiekszy
  • Moderator of Cars
    Nagranie z komórki bardzo zniekształca dźwięk ale w/g mnie jeśli stuka na zimnym silniku i po kilkunastu sekundach albo dodaniu gazu przestaje to stuka popychacz.

    Jeśli chodzi o wałek rozrządu to trzeba go wyjąć, obejrzeć i pomierzyć czy bieżnie łożyskowania i krzywek nie są nadmierni wytarte.
  • Level 39  
    Nie wiem co inni usłyszeli z nagrania ale jak dla mnie to nie popychacz a jeśli już to więcej niż połowa popychaczy bo klekocze na każdym (częstotliwość klekotu jest duża). Wiemy już że cichnie po dodaniu gazu więc może jakiś związek z ciśnieniem oleju, tylko co miałoby tak stukać? Panewki raczej by nie cichły tylko byłoby głośniej po nagrzaniu, popychacze.... tu już jakąś teorię można dopasować, tłoki/sworznie - pasowałoby tylko że najlepiej to słychać podczas jazdy w trakcie przyspieszania więc by trzeba to jeszcze sprawdzić bo gazując na pusto faktycznie klekotu może nie być słychać. Można jeszcze pomierzyć ciśnienie oleju dla pewności ale tak ogólnie mówiąc jak dla mnie to szukanie dziury w całym bo jak jeździ i nie robi problemów to po co się męczyć a nawet robiąc jakiś remoncik to i tak nowe to nie będzie poza tym że pożre trochę kasy - jak coś się rozleci to wtedy powód do zmartwienia.
  • Level 9  
    no np wczoraj uruchomilem i klekotlo cichutko 3-4 razy i juz bylo ok. wg mnie tu chodzi o czas zamim dopłynie olej do popychaczy hydraulicznych. calosc zależna od temperatury. pytanie czy ten olej z popychaczy powinien wyplywac do miski.. kontrolka oleju gasnie natychmist po zaskoczeniu silnika. klekotanie wystepuje tylko przy uruchomieniu pozniej juz pracuje cichutko czy jest upal czy zima czy obciazony czy nie. ale kiedys nie klekotalo wiec...? dziekuje wszystkim co komentują
  • Level 2  
    Witam!
    Niedawno kupiłem Stilo 1.6 16V z 2003 roku. Samochód ma 73tys.km. przebiegu ( salonowy do końca serwisowany) mam taki sam objaw po uruchomieniu zimnego silnika jakby zawory stukały (prawdopodobnie popychacze hydrauliczne) czy Kolega założyciel tematu już się uporał z problemem? Jak tak to co było przyczyną tego stukania? Pozdrawiam.
  • Level 9  
    Witam. Taki maly przebieg?? hmm a ksiazka serwisowa oryginalna bo wydaje mi sie ze jak kto robi korekte licznika nie bedzie az tak bezczelny zeby tak zanizyc przebieg ale zycze zeby to byla super okazja. otoz na ta chwile jak jest cieplo nie stuka silnik . wymienilem olej na 10w40 i jest mala poprawa. wszystko wyjdzie w chlodne dni
  • Level 2  
    Dwóch właścicieli. Pierwszy rocznik 1932 a drugi 1944 także o wielkich przebiegach w tym wieku raczej nie ma mowy. Ja mam olej 5w40 i może dlatego stuka bo olej rzadki. Przy tym przebiegu nie ma mowy przejść na 10w40. Te stuki to może być wina nie trzymania oleju przez hydroregulatory jedyny sposób to wymiana wszystkich 16-tu na nowe:-( W poniedziałek jadę do mechanika co mi z tym poradzi. Koszt wymiany z robocizną to nawet 700-800zł. Być może winę mają wałki ale z moim przebiegiem to raczej mało prawdopodobne.
  • Moderator of Cars
    zeetung wrote:
    po uruchomieniu zimnego silnika jakby zawory stukały
    Jeśli po 30-40s to stukanie milknie to zostaw to w spokoju. Nie wiem jak w tym silniku, ale np. w 1.2 bardzo głośno pracowały... wtryskiwacze.
  • Level 2  
    Myślę, że dłużej nie trwa niż 30-40 sekund aż stukanie zniknie. No może do 1 minuty ale od początku z każdą sekundą po odpaleniu robi się coraz bardziej ciche aż całkiem ginie. Wymieniłem rozrząd zaraz po zakupie ale przed wymianą było tak samo a więc to nie wina rozrządu. Może jak zmienię olej bo ten ma dopiero 2tys.km i jest żółciutki to się zmieni bo założę filtr oryginalny fiata.
  • Level 9  
    U mnie stukanie zaczelo sie pojawiac przy przebiegu ok 152tys. teraz ma 180tys i po wymianie na 10w40 (mysle ze jednakl lepszy dla naszych warunkow klimatycznych) poki co stuka delikatnie na zimnym tylk ook 5 sek. Na razie nie bede nic robil , nagralem nawet dziek na mp3 dla serwisu fiata w ktorym naprawiam co trzeba i zalamali rece... Ale moze ktos w koncu znajdzie przyczyne, poczekamy . Ja jak odpale maszyne mowie do zony siadaj kobieto poki stuka bo jak przestanie -odjezdzam. Nie ociaga sie... Fiat Stilo 1.6 16V 103KM - dziwny dźwiek po uruchomieniu silnika
  • Level 2  
    Witam.
    Tez ma ten dzwiek od jakichs 2 lat (Stilo 1.6 3d 2004 pierwszy wlasciciel) i tez mnie zastanawial od poczatku. Nie jest to dzwiek typowo mechaniczny - dlatego serwisanci rozkladaja rece. Luzy czy to na sworzniach czy tez panewkach nigdy nie cichna zupelnie a juz na pewno nie po kilkunastu sekundach. Wzmagaja sie tez pod obciazeniem - czego tu nie notujemy.

    Jako silnikowiec spotkalem podobny dzwiek podczas strojenia silnika na hamowni, kiedy przy zimnym rozruchu doprowadzi sie zbyt bogata mieszanke. Nastepuje wowczas niecalkowite spalanie (spotegowane w zimnym silniku i w chlodne dni efektem warstwy przysciennej - czyli oddzialywaniem zimnych scianek cylindra i komory spalania) ktore objawja sie wlasnie takim dieslowskim, metaliiczno-gluchym klekotem (w silniku benzynowym). Czesto towarzyszy temu zapach benzyny z wydechu - a taki wlasnie czuje w moim Stilo przy porannym, zimowym rozruchu. Skutecznie przeciwdziala temu podanie cieplego powietrza do silnika lub podgrzanie cieczy chlodzacej przed rozruchem, co w praktyce jest raczej niemozliwe lub co najmniej niewygodne w stosowaniu.

    Efekt ten ustepuje natychmiast po ogrzaniu sie scianek cylindra i komor spalania, co jest dodatkowo korygowane przez komputer zmniejszeniem dawki wtryskiwanego paliwa. Zaznaczam iz nie chodzi tutaj o osiagniecie normalnej temperatury cieczy chlodzacej a jedynie szybkie podgrzanie scianek komor spalania i cylindra, na co wystarcza wlasnie od kilku do kilkunastu sekund.

    Zjawisko to nie jest szkodliwe - moze troche niemile jedynie.

    Za przyklad moga posluzyc silniki benzynowe stosowane niegdys w ciezarowkach.
    Kto pamieta jaki dzwiek wydawal Star 25 ten od razu skojarzy. Star 25 w zasadzie ciagle podczas pracy silnika emitowal podobny dzwiek - powodem byl niekorzystny ksztalt komor spalania, duza pojemnosc cylindra i slabej jakosci gaznik (zle rozpylenie benzyny poteguje ten efekt - niecalkowite spalanie)

    Czyli mozna to polubic - lub sprobowac wymiany wtryskiwaczy benzyny na nowe - moze to cos da.

    Pozdrawiam

    Jacek.
  • Level 2  
    Witam.te nie regularne stuki mogą pochodzic od napinacza paska rozrzadu osobiscie robilem kilka takich,robi sie tak gdy rozrzad jest juz do wymiany lub zle naciagniety.
  • Level 2  
    Czytajac wczesniejsze posty latwo dowiedziec sie ze dzwiek ten wystepuje i przed i po wymianie paska. Poza tym cichnie kilka sekund po rozruchu. :?: :?: :?: :D
  • Level 2  
    Witam mam podobny problem dźwięk pojawił się po wymianie rozrządu, niestety żona jeździła autem miesiąc i kiedy przejąłem auto, było już za późno na reklamacje. Alternator był sprawdzany i jest ok ,może pompa wody ale w stilo 1.6 16V słyszałem że nie wymienia się pompy .Mechanik który wymieniał paski powiedział mi że ,,napinacz był ustawiony niby na 0 że tak nie może być!" kiedy gaszę silnik słychać metaliczny dźwięk tarcia metal o chyba metal auto sprowadziłem z rajchu i chodziło cicho kiedy go kupiłem w dodatku miesiąc jeździłem po Polsce.
    To ja się pytam co to za dźwięk?