Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator obrotów silnika indukcyjnego.

k.marcin 19 Dec 2004 19:20 28719 22
IGE-XAO
    k.marcin
    Level 18  
    Witam wszystkich forumowiczów.
    Potrzbuję układu do płynnej regulacji obrotów silnika indukcyjnego 0,7kW ~220V (jednofazowy) 2750obr. Przeglądałem rózne schematy i kity w internecie pytałem w sklepie ale rozwiązania jakie widziałem pasują tylko do silników komutatorowych. Zna ktoś z was drogich forumowiczów może jakiś schemat takiego regulatora, o odpowiedniej mocy. Zależy mi na w miarę miekkim starcie silnika i regulacji od jak najnizszych obrotów. Jestem początkującym elektronikiem, jednak jakieś doświadczenie już posiadłem. Zależy mi na w miarę małych rozmiarach i prostocie konstrukcji jak i małych nakładach finansowych potrzebnych na ten projekt. Autotrafo raczej nie wchodzi w grę.
    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Z góry dziękuję za wszystkie pomocne wypowiedzi i pozdrawiam
    Marcin
    (!!!!) - ozdobnik?[h]
  • IGE-XAO
    jozefg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Weż moduł od pralki automatu - i masz gotowy układ...
    qryszard
    Level 21  
    Jest to raczej niewykonalne ,gdyż jest to silnik synchroniczny -czyli zależ ny od częstotliwości .Aby zmieniać obroty musiałbyś regulować częstotliwość zasilania. Jedynym wyjściem jest wymiana silnika.
  • IGE-XAO
    k.marcin
    Level 18  
    wiec zaden układ w stylu sterowania tyrystorem nie wchodzi w rachubę np AVT1007 lub układy Jabela.. Co by się stało gdybym taki własnie zastosował? Na pewno musi być jakiś sposób na to :)
    danamix
    Level 11  
    Stosowałem ten regulator z ATV 1007. jest ok , do dzisiaj silnik pracuje bez problemów i regulacja jest prawidłowa
    _Tomaszz
    Level 16