Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator obrotów silnika indukcyjnego.

k.marcin 19 Gru 2004 19:20 24894 22
  • #1 19 Gru 2004 19:20
    k.marcin
    Poziom 18  

Witam wszystkich forumowiczów.
    Potrzbuję układu do płynnej regulacji obrotów silnika indukcyjnego 0,7kW ~220V (jednofazowy) 2750obr. Przeglądałem rózne schematy i kity w internecie pytałem w sklepie ale rozwiązania jakie widziałem pasują tylko do silników komutatorowych. Zna ktoś z was drogich forumowiczów może jakiś schemat takiego regulatora, o odpowiedniej mocy. Zależy mi na w miarę miekkim starcie silnika i regulacji od jak najnizszych obrotów. Jestem początkującym elektronikiem, jednak jakieś doświadczenie już posiadłem. Zależy mi na w miarę małych rozmiarach i prostocie konstrukcji jak i małych nakładach finansowych potrzebnych na ten projekt. Autotrafo raczej nie wchodzi w grę.
    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Z góry dziękuję za wszystkie pomocne wypowiedzi i pozdrawiam
    Marcin
    (!!!!) - ozdobnik?[h]

1 22
  • Semicon
  • #2 19 Gru 2004 19:25
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

Weż moduł od pralki automatu - i masz gotowy układ...

0
  • #3 19 Gru 2004 19:33
    qryszard
    Poziom 20  

Jest to raczej niewykonalne ,gdyż jest to silnik synchroniczny -czyli zależ ny od częstotliwości .Aby zmieniać obroty musiałbyś regulować częstotliwość zasilania. Jedynym wyjściem jest wymiana silnika.

0
  • #4 19 Gru 2004 19:40
    k.marcin
    Poziom 18  

wiec zaden układ w stylu sterowania tyrystorem nie wchodzi w rachubę np AVT1007 lub układy Jabela.. Co by się stało gdybym taki własnie zastosował? Na pewno musi być jakiś sposób na to :)

0
  • Semicon
  • #7 19 Gru 2004 21:31
    danamix
    Poziom 10  

Stosowałem ten regulator z ATV 1007. jest ok , do dzisiaj silnik pracuje bez problemów i regulacja jest prawidłowa

2
  • #8 19 Gru 2004 23:32