Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprinter 2,9 nie pali ale jak zaświeci się kontrolka świec żarowych to pali

15 Sty 2012 19:45 5859 17
  • Poziom 8  
    Mam sprintera 2000r 2,9 tdi . Gdy po dojechaniu do celu zgasiłem auto po 30min już go nie odpaliłem. Ciekawe jest to że gdy przekręcam kluczyk w pozycję zapłon nie pojawiła się kontrolka świec żarowych a zawsze zapalała się na kilka sekund ? Po przekręceniu na rozruch rozrusznik kręci jak oszalały a auto nie odpali,sprawdziłem elektrozawór w pompie działa,popuściłem śrubę od wtrysku i ropa tryska a autko nie odpala.Zacząłem ruszać wtyczką do komputera wiązkami kabli koło akumulatora i CO ?? Podszedłem do kluczyka przekręciłem zapłon i kontrolka świec żarowych zaświeciła się jak zwykle na kilka sekund i auto od szczała odpaliło. Dojechałem do domu zgasiłem auto i znowu to samo kontrolka świec nie zaświeci się na ten moment i auto nie odpala jak poruszałem wiązkami to zaświeciła się ale już tak trochę blado i auto odpala.Można by powiedzieć że w wiązce kabli może być jakiś kabel przegnity DUPA rozkręciłem wszystkie wiązki przeczyściłem,wszystkie kostki przeglądnołem,wszystkie kable w okolicy komputera i akumulatora nie zauważyłem czegoś przegnitego kable były w bardzo dobrym stanie i podczas penetracji tych kabli i kostek kontrolka świec zachowywała się tak jak trzeba zapalała się na kilka sekund gasła i autko odpalało.Poskładałem wszystko,kable pozabezpieczałem i chce auto odpalić i znowu nic przekręcam zapłon kontrolka świec nie zapala się wcale i auto znowu nie odpala już mam tego Dość. Może ktoś coś poradzi
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    A nie masz jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia-odcięcia.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    stasnatopie napisał:
    Zacząłem ruszać wtyczką do komputera wiązkami kabli koło akumulatora i CO ?? Podszedłem do kluczyka przekręciłem zapłon i kontrolka świec żarowych zaświeciła się jak zwykle na kilka sekund i auto od szczała odpaliło. rozkręciłem wszystkie wiązki przeczyściłem,wszystkie kostki przeglądnołem,wszystkie kable w okolicy komputera i akumulatora nie zauważyłem czegoś przegnitego kable były w bardzo dobrym stanie i podczas penetracji tych kabli i kostek kontrolka świec zachowywała się tak jak trzeba zapalała się na kilka sekund gasła i autko odpalało.

    Wróć jeszcze raz do tych kabli i kostek, które sprawdzałeś a na pewno znajdziesz tam przyczynę. Cudów nie ma. Jeśli tymi kablami ruszasz i po tym jest ok to tam jest problem.
  • Poziom 8  
    Dalej nie rozwiązałem problemu,wiązki kabli przeglądnołem nawet rozdzierając izolację fabryczną kable w doskonałym stanie nie zkorodowane i nie wilgotne suche jak pieprz.Przeglądnołem również kable i przekaźniki pod siedzeniem kierowcy są ok nawet dobrałem się pod kierownicę i tam też jest ok.Borykam się z tym problemem już kilka dni i zauważyłem że autko jak postoi kilka godzin to usterka znika , kontrolka zapala się i auto bez problemu odpala ale radość trwa może godzinkę jazdy bo po takim czasie jak zgaszę samochód to już nie odpalę po przekręceniu zapłonu znowu kontrolka świec NIE zapali się i autko nie odpali ???
    Pewnie mercedesik po godzinnej pracy potrzebuje 8 godzin odpoczynku. MOŻE TO IMOBILAJZER SZWANKUJE ????? A tak na marginesie co imobilajzer odcina paliwo czy prąd od komputera może w tym tkwi problem ?????????
  • Poziom 39  
    stasnatopie napisał:
    może w tym tkwi problem
    Problem tkwi w tym że potrzebujesz mechanika który ogarnia mercedesa. U mnie w warsztacie ta naprawa max. 30 min.
  • Poziom 12  
    Zobacz połączenia kabli prądowych przy akumulatorze obok komputera nie masz głównego plusa czyli sterownik świec nie ma ''fazy'' a z nim nastawnik pompy.
  • Poziom 8  
    Rozwiązałem problem który był w przerwanym kablu Za Akumulatorem a nie przy akumulatorze obok komputera.W warsztacie podpięli komputer i w jakiś sposób zlokalizowali tą przerwę kabel ten jest na dołączonym zdjęciu,akumulator ściągnąłem żeby ta wiązka kabli była widoczna.

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    To jest ten kabel za akumulatora który był uszkodzony.Dodałem zdjęcie
  • Poziom 14  
    Witam,

    może kolega zaznaczyć na tym zdjęciu o który kabel chodzi (masa, zasilanie?), mam identyczny problem. Czasami pali raz za razem a czasami nie zapala się kontrolka świec żarowych i nie chce kręcić, szczególnie jak jest ciepły.
    Jakaś zachowuje się zupełnie losowo nie ma reguły. Jak już zapali to chodzi.

    Mercedes Sprinter 311 CDI "906" z 2006 roku. Silnik 2148 cm3, 110kW.

    Pozdrawiam
  • Spec od Mercedesów
    Zwróć kolego uwagę, ze masz innego sprintera niż ten z zapytania. Usterki tez bedą inne. W 906 często powodem takiego "niepalenia" były wadliwe przekaźniki. Styki były źle płukane po wytrawianiu i w krótkim czasie robią sie zielone i przestają przewodzić prąd. Wystarczy taki przekaźnik obejrzeć od dołu po wyjęciu. Zielone widać od razu.
  • Poziom 8  
    Ja już tego auta nie mam ale pamiętam że sytuacja rozwiązali panowie z warsztatu za Boguchwałą a przed Rzeszowie.Kochani pamiętam że wiązka kabli dość gruba za akumulatorem była zciśnięta tym właśnie akumulatorem i pod wpływem drgania w środku wiązki kabel się przetarł trochę zaśniedxiał i raz łączył raz nie.Gdy wyciągnąłem akumulator kiedy prübowałem sam naprawić uszkodzenia nie widziałem ale oni wiedzieli bo już takie przypadki mieli.
    Gruba wiązka kabli za akumulatorem w miejscu gdzie styka się z akumulatorem.
  • Poziom 14  
    Tak mam innego sprintera, inny silnik, ale objawy są bardzo podobne jak u kolegi. Oczywiście bardzo dziękuje za zainteresowanie się tematem. Posprawdzam styki przekaźników jak kolega sugeruje.

    Dziękuje i pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    906-stka jest bardziej skomplikowana od tamtego sprintera. Proponowałbym podłączyć pod komputer. Znam je dość dobrze i takiej usterki może być wiele powodów. Komputer bardzo pomoże
  • Poziom 14  
    Styki przeczyszczone preparatem do czyszczenia styków, ale nie były zaśniedziałe. Podjechałem też do warsztatu na komputer, komputer Texa IDC4, wyświetlił błąd ale niestety mechanik nie bardzo wiedział o co chodzi z tym błędem i czego dotyczy. Więcej błędów nie wykazało. Może jakieś sugestie?

    sprinter 2,9 nie pali ale jak zaświeci się kontrolka świec żarowych to pali

    sprinter 2,9 nie pali ale jak zaświeci się kontrolka świec żarowych to pali
  • Spec od Mercedesów
    mradowski napisał:
    Styki przeczyszczone preparatem do czyszczenia styków, ale nie były zaśniedziałe.

    Dla pewności: mógłbyś dokładnie określić, które styki zostały przeczyszczone?
    mradowski napisał:
    niestety mechanik nie bardzo wiedział o co chodzi z tym błędem i czego dotyczy

    Wcale mu się nie dziwię. Ktoś te urządzenia sprowadza, potem jakiś humanista dostaje do tłumaczenia listę błędów i pojawiają sie takie "potworki językowe" które się z niczym nie kojarzą.
    Dodatkowo uniwersalne kody OBD różnią sie od tych "mercedesowskich"
    Całkowicie bzdurne tłumaczenie "centralka przełącznika obwodowego" może wskazywać na moduł SAM i przekaźniki załączające poszczególne obwody - tak jak kostka stacyjki. Czyli to, o czym pisałem w związku z "zielonymi przekaźnikami".
  • Poziom 14  
    Przeczyściłem styki przekaźników w kabinie po lewej stronie nad bezpiecznikami, wszystkie wyjąłem, obejrzałem, przeczyściłem profilaktycznie i włożyłem. Na razie odpala za każdym razem, ale obawiam się że usterka powróci bo nic konkretnego nie zrobiłem.

    Objaw jest taki że po włożeniu kluczyka i przekręceniu stacyjki zapalają się wszystkie kontrolki w tym kontrolka od świec żarowych która po chwili gaśnie i wtedy auto zawsze kręci i odpala. Natomiast jak ta jedna kontrolka się nie zaświeci (pozostałe działają normalnie) to rozrusznik nie zakręci. Wygląda to jak szukanie wiatru w polu bo jak się wezmę za szukanie usterki to za każdym razem działa. A jak jeżdżę w ciągu dnia to się zdarzy że, nie zapali się kontrolka świec a wtedy na 100% nie zakręci kręci. Wtedy kilka razy wyjęcie i włożenie kluczyka i zaskoczy (tu sytuacja jest zupełnie losowa raz za drugim razem raz za dwudziestym...). Potem znowu działa i tak w kółko. Stacyjka była już wcześniej przejrzana przez mechanika bo też myślałem że ma winę ale nic się nie zmieniło. Pytanie czy moduł świec może blokować rozrusznik? (poprzez sterownik silnika bo jest z nim spięty magistralą)
  • Spec od Mercedesów
    Miałem co najmniej kilkanaście przypadków z wadliwymi przekaźnikami w autach 906 z początkowego okresu produkcji. Objawy dokładnie jak opisujesz. Nie upieram się, że mam rację. Po prostu podzieliłem się z tobą doświadczeniami z mojej praktyki. Jak to wykorzystasz - twoja sprawa.
  • Poziom 14  
    Jasne, doceniam Twoją pomoc. Jak uda mi się namierzyć przyczynę napiszę. A być może to było to bo na razie kilkanaście razy z rzędu odpalił bez problemu. Czas pokaże. Dzięki jeszcze raz za zaangażowanie.
  • Poziom 1  
    Mam problem ze sprinterem 2.9 98r kontrolka swiec nie świeci auto nie pali przekaźnik wymieniony wiązka zbadania... może jest jakiś zawór odcinajacy czy coś