Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VCR PANASONIC NV-F60PX odtwarza kasety za szybko

dj-norek 19 Dec 2004 19:54 1272 6
  • #1
    dj-norek
    Level 21  
    Witam
    Posiadam magnetowid PANASONIC NV-F60PX i mam z nim taki problem: po wlazeniu kasety i wcisnieciu PLAY zaczyna odtwarzac tasme tyle ze kaseta kreci sie za szybko. Obrazu nie ma w ogole, tylko jakies pasy skaczace, a dzwiek (z chunch) jest przyspieszony. Co moze byc przyczyna takiego zachowaznia? Zasilacz?. Moze ktos ma doswiadczenie w tej sprawie.
    Prosze o pomoc
  • #2
    artb1
    Level 16  
    witam.a czy czasem ten vcr nie ma przełącznika na NTSC-podobny objaw.powodzenia.
  • #3
    dj-norek
    Level 21  
    niestety nie ma
  • #4
    artb1
    Level 16  
    witam.napisz coś więcej -jak tam obraz na pauzie?,czy tunerek działa prawidłowo,a jak na pauzie obraz jest ok to prawdopodobnie sterowanie capstan lub uszkodzony halotron na nim.oczywiście gdybam jak podasz więcej info to coś sie poradzi.pozdrawiam.
  • #5
    dj-norek
    Level 21  
    obrazu nie ma ani na pausie ani na przewijaniu ani na podwojnym play'u. caly czas sa tylko skaczace pasy. Tuner rowniez cos nie bardz ochce dzialac prawidlowo - po wjesciu w menu (bo to akurat dziala) odpalam wyszukiwanie stacji ale nic nie znajduje. Ktos juz grzebal w przetwornicy, moze tam jest ptoblem? W sprzecie dziala prawidlowo wyswietlacz, i menu na ekranie( chociaz tez nie wiem czy kolor manu nie powinien byc niebieski, w tej chwili est taki brzydki szary - ale to byc moze nieistotny szczegol.
    Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi :)
  • #6
    raflo
    Level 13  
    jeżeli jest tak rozległy problem to może być to kwestia zaniżonego napięcia 5V z przetwornicy. Sprawdź tez czy za szybko kręci się capstan czy również drumm.
  • #7
    dj-norek
    Level 21  
    A mozesz mi dokladnie powiedziec co to jest ten capstan i drumm?

    Dodano po 2 [godziny] 18 [minuty]:

    dokladnie nie wiem jakie pownny byc napiecie na wyjsciu z przetwornicy - ale sa tam 5V i te utrzymje sie na poziomie ok 5 V wiec chyba jest ok, pza tym zauwazylem ze uklad (PUA3228) znajdujacy sie kolo glowcy dzwieku grzeje sie, nie jest bardzo ogoracy, ale dosc cieply