Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 Climatronic cały czas jest załączona sprężarka klimy :(

15 Sty 2012 20:58 14912 10
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z klimatyzacja. Sprężarka klimatyzacja pracuje cały czas tzn oczywiście jeśli jest pow +5 na dworze i ustawienie na AUTO nawet ustawienie na climatronic-u 29 stopni nie powoduje rozłączenia sprężarki, podczas dłuższej trasy na przewodach klimy szron ok pół centymetra i brak ogrzewania w aucie, nie pracuje nawet nadmuch po przełączeniu na ECON po jakimś czasie wszystko wraca do normy ogrzewanie działa bez zarzutu, po ponownym włączeniu na AUTO sprężarka włącza się i problem pojawia się ponownie Temperaturę zewnętrzną pokazuje prawidłowo, dziś było poniżej 5 stopni i nie załączyła się klima, po teście klimy pojawił się kod 444 02 Klimatyzacja była nie dawno nabijana, czy możliwe jest ze zostało dodane za dużo czynnika, a może to jakiś czujnik jest uszkodzony?
  • Admin grupy Samochody
    To włącz econ-i sprężarka się wyłaczy.
  • Poziom 15  
    Tam tak jest - dopóki nie włączysz trybu eco to sprężarka działa czy grzejesz czy chłodzisz.

    Zawsze ciekawiło mnie dlaczego?
  • Poziom 9  
    Nie tak nie jest jeżdżę już 3 lata na AUTO i dopiero teraz tak się zaczęło dziać.
  • Poziom 15  
    Tak tam jest

    Chyba że widziałem 99% zepsutych

    Jakie temperatury widzi klimatronik na wylotach?
  • Poziom 9  
    No to chyba tak, po co w takim razie jest ustawienie AUTO w climatronic-u skoro klima niby ma działać cały czas, a po za tym jeżdżę więc wiem, skoro ustawiam 21 stopni i po jakimś czasie wszystko zamarza i nie grzeje wiec coś jest nie tak. Widzi dodatnie temperatury i rosną jak się grzeje, zewnętrzną temperaturę pokazuje prawidłowo.
  • Poziom 43  
    Nie ma znaczenia na co ustawiony jest nawiew(nogi, micha, szyba), klima cały czas działa?
  • Poziom 15  
    Jeśli zamarza parownik to sterownik nie wyłącza sprężarki jak temperatura wylotu osiągnie 4' ale jeśli temperatury na wylotach są "normalne" obstawiałbym na zbyt efektywne działanie samego parownika czyli za duże rozprężanie itp.

    Wracając do zasady działania to jest tak: sprężarka cały czas pracuje i chłodzi, osusza powietrze do ok 4' a nagrzewnica potem nagrzewa do wymaganej temperatury i w niczym jedno drugiemu nie koliduje. Jedynie funkcja ECON wyłącza sprężarkę w celu oszczędności paliwa.
    Ale przy normalnej pracy klimy niegdy nie może dojść do zamarznięcia parownika bądź jej rurek, masz tam za duże ciśnienie moim zdaniem.
    Podjedź na diagnostykę ciśnieniową a pewno sprężarka będzie dawała za duże ciśnienie.
  • Poziom 9  
    Ostatnio miałem nabijaną klimę, czyli mogli dać za dużo czynnika i dlatego może być za duże ciśnienie?
  • Poziom 9  
    Witam
    U mnie dzisiaj w passacie zauważyłem dokładnie ten sam problem. Sprężarka chodzi i chłodzi ale po pewnym czasie z nawiewu przestaje lecieć powietrze (tak jakby coś przymarzło) i jak spojrzałem na rurki od klimy - kompletnie oszronione. Przełączyłem na ECONOMY gdzie po kilkunastu minutach szron zniknął. Załączyłem ponowie klimę na AUTO i przez 10-15 minut chłodziło i leciał miły nadmuch lecz po tym czasie nadmuch słabł i słabł aż przestało dmuchać. Zerknąłem na przewody od klimy i znów były kompletnie oszronione.
  • Poziom 9  
    Ja uporałem się z tym problemem. Po prostu masz wodę w układzie klimy, ona zamarza robi korki brak obiegu czynnika i to są skutki.