Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel MPI 540Sonel MPI 540
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 1.4 75 ps benzyna bez gazu 2003r

15 Sty 2012 21:10 6976 13
  • Poziom 9  
    Witam poszukuję schematu elektrycznego do mojego peugeota. Wyskakuje mi błąd P0412 czyli sterowanie pompy powietrza wtórnego. Potrzebuję tego schematu bo chcę posprawdzać całe okablowanie idące do tej pompy a schemat barzo by mi to ułatwił. A z powodu że jest to 2003 rok to podaje VIN VF32CKFWA43275736
    Za wszystkie odpowiedzi dziękuje i pozdrawiam Michał
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 39  
    Bezpiecznik F16 na skrzynce silnika, przewód 1342 z 16 stykowej złączki szarej, styk nr 16. Sprawdź pompę powietrza, lubi wciągnąć filterek z gąbki a wtedy zakleja wirnik a lepkie farfocle dostają się aż do zaworu na głowicy. Zaklejony wirnik blokuje pompę a wtedy przepala się bezpiecznik.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 9  
    No i witam nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi. Za które oczywiście dziękuje. A więc tak pompa działa napewno bo podłączałem ją bezpośrednio do 12V i wiruje jak pralka :) poza tym skrzynka to jest chyba BSM podmieniona na inna ( te same numery) i dalej ten sam błąd wyskakuje więc ona jest ok! Jaki czujnik jest za to odpowiedzialny kiedy ta pompa sie ma włączać ?? Które kable lecą do kompa bo najwyraźnej tam gdzieś chyba nie ma przejścia ?? Co wy na to ??
    I dziękuje za schematy oczywiście!!
  • Poziom 39  
    A czy pompa załącza się podczas zimnego startu silnika? Czy z BSM wychodzi prąd na pompę? Czy bezpiecznik pompy jest sprawny? Czy wirnik pompy nie jest zaklejony? Czy zawór pompy jest sprawny?

    Praca pompy monitorowana jest sygnałem sondy lambda.
  • Poziom 9  
    No właśnie że na zimnym silniku pompa nie chodzi. Bezpiecznik ok. Pompa działa na 100 procent (kręci się po podpięciu bezpośredniego zasilania. Prąd do niej nie dochodzi !! Czyli jak mówisz że steruje tym sonda to niby ona kaput ?? Ale to by chyba wyskoczył by błąd sondy co ?? Aha dodam że niedawno wymieniałem wtrysk ( pierwszy z lewej patrząc z przodu na silnik) Co mam jeszcze sprawdzić po kolei ?? Jakie przewody ?? Wiem że jest to potrzebne choćby nic ale lubię jak mam wszystko sprawne :) Pozdro
  • Poziom 39  
    Skoro prąd do pompy nie dochodzi to sprawdź przejście pomiędzy BSM a wtyczką pompy.
    Sprawdź też czy napięcie pojawia się we wtyczce na BSM w momencie kiedy pompa powinna się załączać.

    Sonda lambda nie steruje pompą, sonda ta monitoruje (sprawdza) jej pracę. Pompa sterowana jest przez ECM na podstawie temp. płynu chłodzącego.
  • Poziom 9  
    Jeszcze jedno pytanko czy jest tylko jeden czujnik płynu chłodzącego ?? Jeśli nie to który by mógł to być ??
  • Poziom 39  
    Jest jeden czujnik.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie po małej nieobecności (brak czasu). A więc czujnik wymieniony. Brak prądu na wtyczce w czasie gdy powinien się pojawić (tzn na zimnym silniku), ale co zauważyłem na wyłączonym zapłonie gdy przyłożyłem miernik do tego kabelka który idzie z BSM z tej wtyczki do pompy i do plusa z akumulatora pokazało się napięcie 12V. Jest to normalne? Gdzie mam jeszcze szukać przyczyny?? Pozdrawiam Michał
  • Poziom 39  
    MichalHadyk napisał:
    na wyłączonym zapłonie gdy przyłożyłem miernik do tego kabelka który idzie z BSM z tej wtyczki do pompy i do plusa z akumulatora pokazało się napięcie 12V. Jest to normalne?


    Jest to normalne, skoro na pompie nie ma napięcia a na klemie plusowej jest 12 V to woltomierz pokaże 12 V. Pompę sprawdza się w inny sposób: z dwóch przepalonych żarówek H4 robisz sobie kontrolkę o dużym prądzie, łącząc równolegle ich (dobre, nieprzepalone) włókna św. drogowych. Na wyłączonym zapłonie odpinasz wtyczkę z BSM i wtykasz jeden przewód tej "kontrolki" do styku zasilania pompy (w szarej kostce) a drugi przytykasz do klemy plusowej akumulatora. Pompa powinna ruszyć a żarówki powinny się rozżarzyć. Jeśli żarówki zaświecą a pompa będzie stać to masz zwarcie na kablu pompy, natomiast kiedy żarówki nie zaświecą albo zaświecą bardzo anemicznie a pompa nie ruszy - to masz brak/słabe przejście na instalacji.

    MichalHadyk napisał:
    Brak prądu na wtyczce w czasie gdy powinien się pojawić (tzn na zimnym silniku),

    Mam nadzieję, że sprawdzasz to od momentu rozruchu? Jeśli instalacja pompy jest dobra i sprawdzona a pompa nadal nie jest sterowana, to konieczna będzie głębsza diagnostyka, czyli podpięcie pod komputer, kontrola parametrów, kodowania itd. Sam możesz jeszcze ew. podmienić skrzynkę BSM.
  • Poziom 9  
    No właśnie sprawdzam przy rozruchu silnika (inna osoba odpala auto) i zero prądu! A pompę też tak sprawdzałem jak napisałeś tylko że bez żarówki i pompa po zadaniu prądu na początku miała jakieś malutkie problemy ze startem (bo podobno zbiera się tam woda) ale zaraz normalnie było ją słychać jak się kręci!! Więc instalacja raczej jest ok! A bsm podmieniłem ( jest możliwe że mój oryginalny i ten kupiony na allegro ma tą samą wadę ) Jak to sprawdzić te kodowanie itp ?? Jakim programem ( posiadam interfejs który odziwo łączy się bez problemowo z pugiem !! Pozdro
  • Poziom 39  
    Jeżeli pompa miała problemy ze startem to układ nie będzie działał. Wyskoczy od razu defekt pompy i zostanie ona wyłączona. Rozbierz pompę i zobacz co tam się dzieje w środku. Tak jak pisałem w poście na samym początku tematu.
  • Poziom 35  
    Ja bym powiedział że tutaj tylko podłączenie PP i test elementów wykonawczych.
    Można jeszcze dla porządku sprawdzić telekodowanie w BSI, tam jest opcja że pompa jest dostępna lub nie.