Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 2002 1.4 EP1 D14Z6

wooju 15 Jan 2012 21:18 5349 8
  • #1
    wooju
    Level 9  
    Witam,

    Poniewaz mialem problemy z klimatyzacja (nie zalaczala sie ani sprezarka ani wiatrak) postanowielm dzis sprawdzic co moze byc przyczyna i zaczalem od nabijania gazu. Pojechal do sklepu, kupilem gaz i za dodatkowa oplata pracownik sklepu napelnil mi uklad.



    Pan kazal wlaczyyc silnik, zalaczyn klime na full, podpial "pistolet" ze wskaznikiem i z podpiepieta butla z gazem i nacisnal spust. Po chwili zalczyla sie sprezarka i wiatrak. Pan dalej dobijal gaz potrzasajac butla, wciskajac spust itd. Po jakies 10 min, odkrecil pusta butle i zostawil pistolet podpiety do ukladu. Sprezarka z wiatrakiem zalaczala sie co jakies 30 sek, dziala przes jakies 10-15, i gdy nie chodzila wskaznik na pistolecie spadal na zielone pole (nalezy uzupelnic - chyba ponizej 28) a jak sprzesuwala to wskakiwalo na niebieskie (poziom ok - chyba do 40). Na moje pytanie czy uklad powinie sie zalaczac co 30 sekund pan powiedzial ze to sie za jakis czas uspokoji.

    Czy sprezarka faktycznie pownina tak sie zalaczac po naplnieniu? (uklad byl chyba zupelnie pusty skoro trzeba bylo dobic az cala butle) Czy jesli wskazowa podczas zalaczania sprezarki spadala na zielone, to czy musze dobic jeszcze wiecej gazu?

    Dodam jeszcze ze temperatura na dworzu to jakies 4 stopnie.

    Z gory dzieki za odpowiedz.
  • #2
    kortyleski
    Level 43  
    Udaj się do zakładu co ma normalną maszynę do obsługi klimy. Takie wbijanie gazu na ślepo może spowodować tylko uszkodzenie ( kosztowne) klimy. A objawy wskazują że czynnika ( nie gazu) masz za dużo i ciśnienie rośnie ponad próg zabezpieczeń. A do badania klimy powinieneś mieć podpięte DWA manometry i dopiero różnica ciśnień powie coś o pracy układu. A zapytam jeszcze jaki jest stan oleju smarującego sprężarkę i kiedy ostatnio było przeprowadzane próżniowe osuszanie układu?
  • #3
    milejow
    Level 43  
    kortyleski wrote:
    A zapytam jeszcze jaki jest stan oleju smarującego sprężarkę

    Na pewno się tego dowiesz jak pan w sklepie miał tylko butlę i pistolet. Co za ludzie, jak im nie szkoda aut :D
  • #4
    wooju
    Level 9  
    Kortyleski, dziek za odpowiedz. To jest moje pierwsze autko z klima, wiec jeszcze nie bardzo wiem co i jak. Kupilem Honde w listopadzie i klima juz nie dzialala, tzn nie wlaczala sie sprezarka. Po przeszukaniu kilku forow i kilku postach poradzono mi dobic gaz i sytuacja jak wyzej opisana.

    To jest takie uzadzonko ktorego uzywal pan w sklepie http://www.ebay.co.uk/itm/180793528435?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

    kortyleski wrote:
    A zapytam jeszcze jaki jest stan oleju smarującego sprężarkę i kiedy ostatnio było przeprowadzane próżniowe osuszanie układu?

    Zakladam ze bardzo dawno lub wcale...

    Czyli najlepiej podjechac do serwisu i niech oni sprawdza co i jak? Jesli gazu w ukladzie bylo by za duzo, to czy manometr nie powinien wskazywac za duzego poziomu zamiast tak skakac?
  • #5
    gogolisz
    Level 10  
    Witam,
    posiadam Honde Jazz 2006r. po lifcie jest to powypadkowy samochód, została w nim wymieniona nagrzewnica z Jazza 2005 przed liftem i teraz się okazało że w tej nagrzewnicy jest czujnik (termistor) z rezystancją 8-30 om (znalazłem wykres w esm hondy Jazz 2005), z taką rezystancją nie działa mi klimatyzacja po podłączeniu potencjometru okazało się że załącza się przy ok 1-2 om. Czujnik jest nie do zdobycia oprócz serwis 500zł. Proszę niech ktoś z was mi pomoże aby dobrać odpowiedni termistor który kosztuje ok 10zł.
    załączam fotki termistora.
    z góry wielkie dzięki.

    Honda Civic 2002 1.4 EP1 D14Z6
  • #6
    daro131313
    Level 14  
    kortyleski wrote:
    czynnika ( nie gazu)
    Propan,butan, izobutan to tez gazy chlodnicze.Wjedz autem na stacje palw LPG i popros czynnika do pelna.Beda mieli ubaw.
  • #7
    MarioSpec
    Level 12  
    Gogolisz,
    Ja miałem podobny problem z termistorem w moim CIVICu który objawiał się słabą wydolnością klimatyzacji. Po dokładnym zbadaniu problemu, okazało się, że termistor działa (reaguje na zmianę temperatury) tylko ma przesuniętą charakterystykę i za wcześnie wyłącza sprężarkę. Nowy termistor w ASO konszował kilkaset złotych wiec dołożyłem jeden rezystor i działa jak należy :). Nawet lepiej bo dodatkowo zamontowałem potencjometr i diodę LED tak, ze mam regulację klimy (prawie jak Climatronic ;) ) i wskaźnik który pokazuje dokładnie jak często i kiedy włącza się sprężarka. W wolnej chwili narysuje schemacik, zrobię kilka fotek i opisze dokładnie jak to zrobić, bo problem z wydajnością klimatyzacji w CIVIC jest dość powszechny a ludzie szukają przyczyny wszędzie tylko nie w termistorze :).
  • #8
    MarioSpec
    Level 12  
    Przyszły upały i pewnie wielu zauważa w swoich autach problem z klimatyzacją.
    Jakiś czas temu "walczyłem" z usterką klimy w mojej Hondzie CIVIC 1.4 5D z 1996 r. i rozrysowałem sobie schemat klimatyzacji, dokładny schemat elektronicznego termostatu a także zmierzyłem i narysowałem charakterystykę termistora.
    Poniżej załączam rozrysowane schematy wraz z krótkim opisem działania oraz wskazówki przydatne w diagnostyce(razem 3 strony A4).
    Myśle, że schematy przydadzą sie innym właścicielom Hondy, CIVIC którzy tak jak ja lubią sami trochę pomajsterkować :).
  • #9
    MarioSpec
    Level 12  
    Temat stary ale znalazłem kilka fotek które zrobiłem kiedyś walcząc z tą klimatyzacją i myślę że mogą się jeszcze komuś przydać. (Pozdrawiam wielbicieli starej motoryzacji :))
    Honda Civic 2002 1.4 EP1 D14Z6 Honda Civic 2002 1.4 EP1 D14Z6 Honda Civic 2002 1.4 EP1 D14Z6 Honda Civic 2002 1.4 EP1 D14Z6 Honda Civic 2002 1.4 EP1 D14Z6 Honda Civic 2002 1.4 EP1 D14Z6