Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane - wyciek płynu chłodniczego

15 Sty 2012 22:51 10586 14
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam taki problem jadać moim autem Renault Megane benzyna 1,6 8v w pewnym monecie samochód stracił gwałtownie moc jakby nie paliły wszystkie gary. Natychmiast się zatrzymałem i zauważyłem że z rury wydechowej wycieka płyn chłodniczy. Zgasiłem auto i po chwili ponownie odpaliłem po przejechaniu około 500 metrów zatrzymałem się ponownie, zauważyłem że zbiornik wyrównawczy jest pusty. Dodam że przed tą awarią był wymieniany termostat który nie trzymał stały temperatury silnika, chodź był nowy. Temperatura ta się wahała od 70 do około 90 stopni i tak na w przemian. Związku z tym mam pytanie co mogło pójść przy moim aucie skoro wyrzuca taką dużą ilość płynu przez wydech??? Proszę o informacje za które z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    A pewien jasteś że to płyn?
    Zbiornik wyrównawczy mógł być pusty z powodu niedbałego lub braku odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie termostatu. W obudowie termostatu jest czujnik płynu chłodzącego który pośrednio ma wpływ na pracę silnika, w momencie jak był zapowietrzony to mógł dać sygnał do komputera nieadekwatny do temperatury silnika.
    A jeżeli faktycznie ci płyn wydechem wywala to uszczelka pod głowicą dmuchnięta.
  • Poziom 30  
    PO wymianie termostatu trzeba odpowietrzyć układ doprowadzając do jego zagotowania. Nie zrobiłeś tego na postoju i samo się zrobiło podczas jazdy. Układ pobrał płyn ze zbiorniczka ( uzupełnij go ) i obserwuj. W Twoim przypadku to był powód. Podczas uzupełniania płynu poluzuj zaworki na wężach - jest ich 3 i zakręcaj jak wyleci powietrze. 1 najniższy zawór a potem w góre
  • Poziom 12  
    Układ chłodniczy odpowietrzałem chyba 3 krotnie i zrobiłem jakieś 700km a termostat niestety się nie unormował. Myśląc że owy termostat jest wadliwy bo i nowy może się okazać wadliwy, więc postanowiłem kupić następny nowy termostat ale niestety ponownie nie wymieniłem go jeszcze. Jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy to na sto procent był w nim płyn przed ową awarią.
  • Poziom 28  
    Najprawdopodobniej przyczyną "falowania" temperatury było zapowietrzanie się układu chłodzenia poprzez delikatnie walnietą uszczelkę, lub głowicę. Spróbuj jeszcze dolać płynu, odpowietrzyć i poobserwuj czy ze zbiorniczna wyrównawczego, po ustabilizowaniu temperatury, nie wydostaja się pęcherze powietrza. Jeśli tak to zrzucaj głowicę.
  • Poziom 12  
    No tak ale przed wymianą termostatu wszystko było jak najbardziej ok żadnego falowania temperatury nie było, wszystko śmigało jak należy, oprócz nie dogrzewania się silnika. Dopiero po wymianie termostatu powstały nie oczekiwane niespodzianki.
  • Poziom 12  
    Czy teraz po dolaniu masz płyn w zbiorniczku ? Jeśli masz to znaczy że uszczelka pod głowicą nie uległa uszkodzeniu,tylko układ jak to jeden z kolegów wspomniał próbował się sam odpowietrzyć i pobrał płyn ze zbiorniczka.
  • Poziom 12  
    Ale dlaczego płyn ten wyleci przez rurę wydechową? Jak go odpaliłem i przegarowałem to z wydechu płyn leciał prawie ciurkiem no i przy tym nie palą wszystkie gary oraz kopci parą jak parowóz.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego kkknc a co to takiego jest ten Tester obecności CO2 ???
  • Poziom 43  
    Sprawdza obecność spalin w układzie chłodzenia. Dzięki temu eliminujesz inne miejsca ubytku płynu. W twoim wypadku usczelka pod głowicą lub coś gorszego się stało. Płyn dostaje się do cylindra i zalewa swiecę. Dla pewności wykręcić świecę i zobacz ktôre mokre od płynu. Następnie zakręć silnikiem ( po odłączeniu sterowania cewek zapłonowych ) i zobacz czy nie wydmuchuje płynu.
  • Poziom 12  
    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Dzisiaj sprawdzę ponownie czy poziom płynu ubywa z zbiornika wyrównawczego. Po waszych wypowiedziach mam nadzieje że to tylko uszczelka pod głowica i oby nic gorszego.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ???
  • Poziom 35  
    A w jakim stanie jest druga strona czyli dół?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    aszenty napisał:
    Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ???
    Witam, mam dokładnie taki sam problem z ta uszczelką tylko u mnie po 40 tys uszczelka była wymieniana 3 razy z splanowaniem, u zaufanych mechaników. Nie oszczędzałem na wymianie. Teraz zauważyłem że kolejny raz płyn chłodniczy ucieka w tym samym miejscu co zawsze jak miałem wydmuchaną uszczelkę. Czy ma może ktoś pomysł co może być tego tak częstą przyczyną?? zaznaczę, że blok nie był ruszany(splanowany) ostatni raz jak wymieniałem uszczelką mechanik dokładnie sprawdzał blok, był ok. Dodam również, że teraz przed wydmuchaniem miałem problem z odpowietrznikiem układu chłodniczego( taka mała plastikowa śrubka się odłamała i uciekał płyn w tym miejscu) po wymianie tej śrubki wszystko było ok, płyn nie uciekał trwało to 3 miesiące i uszczelkę szlak trafił. Proszę o POMOC!!!
    z góry dziękuje, w razie jakichkolwiek pytań postaram się odpowiedzieć, jeżeli coś źle napisałem, bądź nie dostosowałem się do regulaminu proszę o poprawienie jestem tutaj nowy :)