Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C# Program do obsługi kasy

sylwekb 15 Sty 2012 23:27 1536 10
  • #1 15 Sty 2012 23:27
    sylwekb
    Poziom 9  

Mam napisać program do obsługi kasy. Poniżej metody:
    • metoda pobierająca od użytkownika cenę netto, kwotę wpłaconą przez klienta i obliczającą cenę brutto
    • metoda wypisująca cenę netto, kwotę podatku, cenę brutto, kwotę wpłaconą przez klienta
    • metoda wypisująca ile banknotów/monet o poszczególnych nominałach należy wydać jako resztę klientowi

Zacząłem od końca bo wydawało mi się to najłatwiejsze, jednak nie chce działać.
    Proszę o wyrozumiałość jestem początkujący w programowaniu C#

Kod: csharp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 10
  • #2 16 Sty 2012 00:02
    walek33
    Poziom 28  

Tak na moje oko to do obliczenia reszty użyłbym dwóch działań: dzielenie całkowite i modulo przez nominały w stronę malejących wartości.

0
  • #3 16 Sty 2012 00:15
    sylwekb
    Poziom 9  

Jak zdefiniować te 2 pierwsze metody programu?
    Czy ta postać będzie poprawna, jak to zagnieździć w moim kodzie?

0
  • #4 16 Sty 2012 00:26
    walek33
    Poziom 28  

Jeżeli myślisz o skorzystaniu z działań podpowiedzianych przeze mnie to pętla powinna mieć maks. ilość przebiegów równą ilości nominałów w tablicy. Może zakończyć się wcześniej po dojściu wyniku modulo do zera.

0
  • #5 16 Sty 2012 00:37
    marcinj12
    Poziom 40  

Ja tylko się wtrącę, że do działań na liczbach z przecinkiem należy wykorzystać odpowiedni typ - tu bym widział decimal, a nie wszystko do integera pakować (vide: tablica nominal czy ta dziwna pętla która się tylko raz wykona.).

Do oznaczenia liczby typu decimal stosujemy suffix m lub M, np. 0.01m
    To tak na na przyszłość bo pewnie się przyda.

0
  • #6 16 Sty 2012 07:41
    walek33
    Poziom 28