Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motronic 1.5 vs Motronic 1.52 [ różnice ]

Michanio91 15 Sty 2012 23:53 1974 4
  • #1 15 Sty 2012 23:53
    Michanio91
    Poziom 14  

    Witam Was :)
    Mam kilka pytań odnośnie własnie Motronica.
    Chodzi o różnice w wiązkach elektrycznych tych dwóch sterowników. Jak udało mi się dowiedzieć , 1.5 ma przepływomierz klapkową , natomiast 1.52 termiczną.
    W swoim silniku mam Motronic 1.5 , z właśnie przepływką klapkową , chciałbym się jej pozbyć.
    Tutaj rodzi się pytanie , czy wiązki tych dwóch sterowników są takie same ?
    Np czy zostawiając wiązkę z M1.5 , mogę wymienić przepływomierz i podłączyć M1.52 ?
    Jakieś jeszcze inne różnice są między tymi dwoma sterownikami ?
    Chyba że jest jeszcze jakaś inna możliwość pozbycia się przepływomierza klapkowego ?
    Z wyszukanych przeze mnie jest np ten :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic812770.html#4169191
    Aczkolwiek więcej pieniążków i pracy włożę w wykonanie , niż cel warty ...

    Z góry dziękuje za pomoc :D

    Edit: Dodam że w schematach elektrycznych Astry które udało mi się zdobyć , podpis brzmi :
    Motor c20ne
    Motronic M1.5 ... a podobno astry f c20ne wychodziły tylko i wyłącznie z przepływomierzem termicznym :)

    0 4
  • Pomocny post
    #2 16 Sty 2012 01:17
    ociz
    Moderator Samochody

    Skoro masz schematy to porównuj, ten do Astry się zgadza bo sprawdziłem na swojej, '2' tylko zapomnieli dopisać. :)
    Ja bym jednak wolał kupić graty razem z wiązką, przełożyć całą to kilka minut roboty.
    Na forum GSI najprędzej znajdziesz.

    0
  • #3 16 Sty 2012 10:18
    Michanio91
    Poziom 14  

    ociz napisał:
    Skoro masz schematy to porównuj, ten do Astry się zgadza bo sprawdziłem na swojej, '2' tylko zapomnieli dopisać. :)
    Ja bym jednak wolał kupić graty razem z wiązką, przełożyć całą to kilka minut roboty.
    Na forum GSI najprędzej znajdziesz.


    Otóż problem w tym że mam schematy astry m1.5 ( a nie 1.52 ) i kadetta m1.5....
    Dlatego pytam ....Przynajmniej tak jest podpisane :)
    Ale widać różnice w schemacie i to znaczne.

    Tak więc trzeba przekładać instalację całą... Ciekawe jaki to koszt :)

    0
  • #4 16 Sty 2012 11:38
    kidu22
    Poziom 35  

    Jeśli chcesz sie pozbyć tylko przepływomierza klapkowego , to przerost formy nad treścią, bo i po co?
    Jeśli swap silnika to i ecu i wiązka.

    0
  • #5 16 Sty 2012 18:04
    Michanio91
    Poziom 14  

    kidu22 napisał:
    Jeśli chcesz sie pozbyć tylko przepływomierza klapkowego , to przerost formy nad treścią, bo i po co?
    Jeśli swap silnika to i ecu i wiązka.

    Bo niejako blokuje dopływ powietrza do silnika,a zamierzam w nim dość konkretnie podłubać :)
    Hmmm a czy w osprzęcie m1.5 i m1.52 są jeszcze jakieś zmiany oprócz przepływomierza ? Jakieś czujniki itp ? :)

    0