Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124 2.0 b 1991 Kostka stacyjki.

16 Sty 2012 11:34 5765 14
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ma ktoś rozpisane przewody do kostki stacyjki? Chodzi mi dokładnie o cienki przewód różowo niebieski. Po podaniu zasilania na niego klika jakiś przekaźnik. Kostka była obcięta a stacyjka od diesla. Auto pali, jedzie (bez względu, podłączony przewód czy nie) ale temat mnie męczy. Co zasila ten przewód... Nie mam czasu na prucie auta.
    Dodam, że z tyłu pod kanapą są luźne kostki i brakuje jakiegoś sterownika, co tam było? W tym roczniku? Zagłówków składanych fabrycznie nie ma, zresztą to nie kostka od zaworu podciśnienia, ewidentnie jakiś sterownik. Auto ma ABS i działa. Żadnej elektryki, klimy, szyb. Golas, jedynie lusterko prawe sterowane, standard.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jak byś podał vin było by łatwiej.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Proszę bardzo:
    WDB1240211B261365
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Paweł, jesteś pewien co do tego vin-u ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Taki mam w papierach. Później sprawdzę na aucie.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Pod siedziskiem, z lewej strony samochodu może znajdować się moduł "komfortu" szyb elektrycznych.

    Mercedes 124 2.0 b 1991 Kostka stacyjki.


    Szukam po schematach, ale mam tylko kolory pink-red, pink-green, pink-yellow.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No właśnie, Nie ma tego na schematach. Też szukałem. Jednak przewód fabryczny. Co do modułu szyb, jak piszesz, tylko tam nie ma elektryki w szybach. Korbka jest. Ponad to kostka pod moduł komfortu nie podchodzi. Ech, dziwak mi się trafił...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jurek, jest pewnie 0.75 tak jak zielono biały na światła postojowe, połówki.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Jeśli możesz, poszukaj jakichś numerów producenta na tej kostce, poszukam w katalogu.
    Przypomniało mi się jeszcze, tam siedzi też sterownik od podgrzewania foteli przednich. Dwie wersje były:

    Mercedes 124 2.0 b 1991 Kostka stacyjki.

    Mercedes 124 2.0 b 1991 Kostka stacyjki.

    Jeśli chcesz się upewnić, sięgnij pod fotel. Jeśli ma SRS są tam dwie wtyczki. Dwupinowa czerwona 1x2 to od SRS i duża 2x2 piny to od grzania tyłka.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Moduł komfortu był również bez elektrycznych szyb. Wystarczy że jest szyberdach.
    Jedyny cienki kabel przy kostce stacyjki (koloru nie pamiętam) jest podłączony do zacisku P30 i zasila stronami światła postojowe przy wyłączonym zapłonie (dwie pozycje pokrętła na lewo od pozycji "0") Więcej cienkich przewodów przy kostce stacyjki nigdy nie było (pomijam te, które prowadzą do małej kostki obsługującej brzęczek od świateł i blokadę centralnego zamka)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, zgadza się, zielonobiały jest od świateł, te dwie małe kosteczki także pomijam, jednak przewód różowoniebieski cienki wychodzi z oryginalnej wiązki. Zdziwiła mnie też kostka stacyjki, jest tam jeszcze jeden pin. Będę w pracy to sprawdzę jak jest opisany. Szyber jest w tym aucie, więc mógłby być moduł komfortu. Będę rozbierał drzwi kierowcy i wyjmę zamek, wtedy powinno się wiele wyjaśnić, jeśli będą przewody od komfortu. Przerobiłem z setkę albo więcej tych mercedesów i takiej właśnie wersji nie widziałem.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Z tym dodatkowym pinem sam mnie naprowadziłeś na odpowiedź. Otóż ósmy pin jest oznaczony w kostce "15T" i służy do załączania układu podgrzewania kolektora ssącego. Jest właśnie załączany przez dodatkowy przekaźnik w skrzynce. Pod kolektorem wymacasz gruby przewód czerwono zielony (cytuję z pamięci). Koloru przewodu przy kostce stacyjki nie pamiętam. Działa to tak, że jak właczymy zapłon napięcia na pinie 15T nie ma. Jak właczamy rozrusznik - też nie ma. Pojawia się dopiero jak puścimy kluczyk z pozycji rozruch. Ogrzewanie działa zdaje się do ok. 60 stopni temperatury płynu. Sprawdź, czy po wysterowaniu kabelka i załączeniu przekaźnika pojawi się na grubym kablu napięcie. Kabel możesz odłączyć od kolektora - jest tam jednopinowa, okrągła wtyczka.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    "Kocham Pana Panie Sułku" tak to chyba leciało. Teraz dałem na zasilanie po kluczyku. Dodatkowy przekaźnik dostanie bo "nowa stacyjka" nie ma takiego pinu. Wytłumaczyłeś mi zasadę to już wszystko wiem. A przyda się bo właśnie kupiłem ten samochód. Podpowiesz mi jeszcze co może być przyczyną braku wolnych obrotów w tym silniku? Jak jest to zrealizowane na mechanicznym wtrysku? Brak zarówno na gazie jak i na benzynie. Nie strzela więc wykluczam brak iskry. Można używając pedału gazu ustawić je na właściwym poziomie, regulowanie linką nie daje rady, Czasami sam wchodził po przegazowaniu na 2000 do 3000 obrotów, sugerowało by to fałszywe powietrze do dolotu. Dolot cały dokładnie opyliłem samostartem i zero reakcji. Więc moja teoria odpada. Kalosz też od spodu spryskany. Nie łapię zasady działania. Miałem doczytać a nie ma czasu.
  • Poziom 42  
    Zawór obejściowy , potencjometr klapy spiętrzającej.
    Jakie sterowanie KEIII ?
  • Poziom 39  
    Zobacz czy z tłoka rozdzielacza nie wydostaje się paliwo.