Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa wtryskowa VW Passat 1992 1.9 TD

16 Sty 2012 18:53 8255 9
  • Poziom 8  
    Witam.
    Pompa wtryskowa ma 3 przewody elektryczne.
    Pierwszy z nich oznacza "silnik stop".
    Jakie funkcje pełnią dwa pozostałe przewody?
  • Poziom 15  
    Podaj więcej szczegółów, najlepiej foto.
    jeden może być do obrotów(obrotomierz)
    drugi do przyspieszenia obrotów, i zapłonu na zimnym
    a trzeci to zawór odcinający paliwo START/STOP.
    Nie widzę ale zgaduje
  • Poziom 8  
    Pompa wtryskowa VW Passat 1992 1.9 TD

    zaznaczyłem te przewody, o które mi chodzi. ;)
  • Poziom 15  
    Ten górny to zaworek, ten środkowy to pewnie od obrotów albo czujnik początku wtrysku, a ten dolny? a jak ze sterowaniem na zimnym silniku? może to to , dokładnie nie widzę.
  • Poziom 37  
    A immobilizer ma? Bo to może być zawór wykonawczy immobilizera - tak w kazdym razie wygląda w AAZ'95r
    Brązowo-biały zawór odcinający, zwany STOP,
    Zielono-czarny przestawiacz początku wtrysku,
    I trzeci (dokładnie, to dwa cienkie w osłonie) to immo.
  • Poziom 15  
    A tak w ogóle to w czym problem?
  • Poziom 8  
    adamblonsky napisał:
    A tak w ogóle to w czym problem?

    Problem opisany w pierwszym poście.
  • Poziom 37  
    He! He! He! - Dobre :D
    Ale bardziej elegancko by było np.: "Bo bardzo chcę wiedzieć jak najwięcej o swym autku"...
  • Poziom 9  
    Witam Ten środkowy to tzw czujnik odpalonego silnika. Ma on wiele zadań np. przy zimnym silniku na wolnych obrotach steruje recyrkulacją spalin a właściwie wyłącza ją przy wciśnięciu pedału gazu. Oczywiście nie wszystkie silniki aaz mają w ogóle recyrkulację (zawór przy turbinie sterowany siłownikiem podciśnieniowym z pompy serwa) W samochodach z klimą czujnik wyłącza klimę przy gwałtownym wciśnięciu gazu coby autko mogło szybciej się zebrać i klima go przez ten czas nie obciążała Następne zadanie to diagnostyka a mianowicie ustawianie kąta wtrysku przy pomocy specjalnego urządzenia (gniazdo w środku samochodu pod zaślepką koło popielniczki) Jeszcze steruje on tym zaworem od przyspiezacza wtrysku 9po lewej na zdjęciu) kiedy gwałtownie wciskasz gaz to kąt wtrysku daje trochę wcześniejszy coby się autko szybciej zbierało. Oczywiście jest on podłączony do modułu sterującego znajdujęcego się pod zborniczkiem wyrównawczym który to również steruje świecami żarowymi.Jeżeli wcześniej miałeś inną pompę i masz wersję bez klimy i recyrkulacji spalin to poprostu zostawiasz bez podłączania.