Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Test instalacji intenetowej - vectra

danielek5674773 16 Sty 2012 19:19 1736 16
  • #1 16 Sty 2012 19:19
    danielek5674773
    Poziom 10  

    Witam ,
    Od jakiegoś tygodnia strasznie wzrosły mi pingi .

    Chciałbym zapytać się czy jest jakiś sposób aby sprawdzić poprawność instalacji internetowej , wina raczej nie stoi po stronie komputera bo wgrywałem windows-a na nowo( testowałem tez neta na laptopie).

    Gdy sprawdzałem wszystkie połączenia okazało się że kabel koncentryczny był przyciśnięty kanapą . Wątpię , że to mogło mu zaszkodzić bo ma on tylko jedną żyłę ( jeśli była by przerwana to chyba wcale nie było by neta) i powłokę która mogła się naruszać ale to chyba też wątpliwa sprawa.

    0 16
  • #2 16 Sty 2012 19:27
    Przemas;-)
    Poziom 10  

    Koncentryk jest delikatny i nie ma jednej żyły ale 2 rdzeń i oplot.
    to może być przyczyna nieprawidłowej pracy neta.

    0
  • #3 16 Sty 2012 19:31
    danielek5674773
    Poziom 10  

    A można go jakoś sprawdzić za pomocą miernika ( wątpię :) ) ?

    Ciekawe czy jak bym im zapłacił to wymienili by kabel.

    0
  • #4 16 Sty 2012 19:34
    Przemas;-)
    Poziom 10  

    Musiał byś z jednej strony zewrzeć żyły a z drugiej sprawdzić przejście.
    ale masz wtyczki pozarabiane

    0
  • #5 16 Sty 2012 19:40
    danielek5674773
    Poziom 10  

    Tak nie da rady , bo mam dostęp tylko do jednego końca kabla.

    0
  • #6 16 Sty 2012 20:01
    jurek.adam
    Poziom 43  

    @danielek5674773
    Bez trudu można ustalić, czy wadliwy kabel jest przyczyną kłopotów.

    Wystarczy wejść na stronę modemu: http://192.168.100.1 i sprawdzić poziom sygnału.

    Zrób zrzuty ekranu wszystkich dostępnych zakładek.

    Nie ingeruj w instalację żadnymi miernikami.

    Jeśli kabel jest uszkodzony, to Vectra przyśle technika, który to poprawi, a wizyta wcale nie musi być płatna.

    0
  • #7 16 Sty 2012 21:01
    danielek5674773
    Poziom 10  

    Działa tylko zakładka System :

    Test instalacji intenetowej - vectra

    0
  • #8 16 Sty 2012 21:07
    VooVoo
    Poziom 33  

    Modem pracuje prawidłowo :) Może złapałeś jakiegoś tyfusa na łyndołsie?? Te modemy są padliniarskie, sprawdź, czy nie da się wymienić na cisco :)

    0
  • #9 16 Sty 2012 21:08
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Spróbuj zalogować się na większe uprawnienia (wymaga restartu przeglądarki):

    http://192.168.100.1/_aslvl.asp
    => Access Level 2
    user: admin
    password: W2402
    => return to Main page

    Powinien być dostęp do wszystkich zakładek.

    0
  • #10 16 Sty 2012 21:14
    danielek5674773
    Poziom 10  

    Jak wchodzę na ten adres http://192.168.100.1/_aslvl.asp to wyświetlą błąd wczytywania strony .

    Przez restart przeglądarki mam rozumieć zamknięcie i otwarcie jej ponownie tak ?

    Windows nowy więc to nie jego wina.

    0
  • #11 16 Sty 2012 21:19
    jurek.adam
    Poziom 43  

    danielek5674773 napisał:
    Przez restart przeglądarki mam rozumieć zamknięcie i otwarcie jej ponownie tak ?
    Tak. Poziom sygnału masz w normie, ale przydałoby się podejrzeć logi.

    0
  • #12 16 Sty 2012 21:21
    danielek5674773
    Poziom 10  

    Restart przeglądarki nic nie daje i tak nie mogę wejść.

    0
  • #13 16 Sty 2012 21:57
    jurek.adam
    Poziom 43  

    @danielek5674773
    Odczekaj chwilę albo uruchom inną przeglądarkę. Jeśli mimo tego nie zalogujesz się, to Vectra zablokowała taką możliwość.

    VooVoo napisał:
    Te modemy są padliniarskie, sprawdź, czy nie da się wymienić na cisco :)
    Webstary wcale nie są złe i jeśli modem jest sprawny, to dostawca nie będzie gratis go wymieniał. Na życzenie i za dodatkową opłatą (aktywacja 99 zł) pewnie się zgodzi.

    0
  • #14 16 Sty 2012 22:01
    danielek5674773
    Poziom 10  

    Ja mam Scientific Atlanta(a cisco company)

    0
  • #15 16 Sty 2012 22:08
    VooVoo
    Poziom 33  

    jurek.adam napisał:
    [ciach]Webstary wcale nie są złe i jeśli modem jest sprawny, to dostawca nie będzie gratis go wymieniał. Na życzenie i za dodatkową opłatą (aktywacja 99 zł) pewnie się zgodzi.
    To jest taka padlina, że jak wymieniam na taki sam, to chłopaki się pytają, czy ja tak na poważnie :D :D :D

    0
  • #16 16 Sty 2012 22:13
    jurek.adam
    Poziom 43  

    danielek5674773 napisał:
    Ja mam Scientific Atlanta(a cisco company)
    To to samo co Webstar.

    VooVoo napisał:
    To jest taka padlina, że jak wymieniam na taki sam, to chłopaki się pytają, czy ja tak na poważnie
    Dziwne rzeczy piszesz, kolego. Te stare modemy są całkiem stabilne. Przy nieprawidłowych parametrach pracy każdy modem może się zawieszać albo popsuć. Nowe też się psują. I na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że modem do wymiany? Nawet nie wiemy co jest w logach.

    0
  • #17 17 Sty 2012 07:33
    VooVoo
    Poziom 33  

    Co do tego konkretnego przypadku, to nic nie mogę stwierdzić, bo wg zrzutu modem pracuje prawidłowo. Ale zdarzało już mi się, że modem był zalogowany prawidłowo, a działać nie chciał. Jeśli do tego dodam kilkanaście sztuk, które pracowały jak dyskoteka (ledy zapalały się i gasły jak oszalałe), daje mi to taki obraz tego sprzętu jaki podałem.
    Pozdrawiam

    0