Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II 1.9DCI nie odpala - nie gaśnie diioda immo

Barcelonek 16 Jan 2012 20:39 16294 17
  • #1
    Barcelonek
    Level 11  
    Witam
    Poszukałem troche po forum i po googlach ale nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi.
    Sytuacja jest taka że Laguna stała przez dwa dni po czym nie chce odpalić. Po włożeniu karty nie gaśnie dioda immo, tzn raz mignie i znow pali sie ciągłym światłem. Rozrusznik kręci ale silnik nie łapie. Wygląda jakby immo odcinał zapłon. Blokada kiery odpuszcza po włożeniu karty, przyciski pilota otwierają i zamykaja auto oboma kartami więc to nie baterie w karcie. Akumulator naładowany, ropa w baku jest.
    Które przekaźniki w skrzynce kolo aku musze sprawdzić? Podmieniłem dwa brązowe na próbe ale nic to nie zmieniło.
    czy przyczyną odcięcia przez immo może być jakaś awaria w silniku (sterownik) czy przyczyny szukać raczej w czytniku, kartach itd ?

    Nie chce brać auta na lawete do aso Renault bo wiadomo jak to sie skonczy...
  • #2
    bodzio012
    Level 33  
    To podłącz chociaż jakiś tester i zobacz czy jest komunikacja z ECU, uch i jakie błędy
  • #3
    Barcelonek
    Level 11  
    Przyjechał jakis spec z interfejsem i powiedział że nie może sie połączyć z kompem bo jakiś pin woła... i pojechał.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To nie był żaden spec i gadał bzdury.
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Barcelonek wrote:

    Nie chce brać auta na lawete do aso Renault bo wiadomo jak to sie skonczy...

    Chyba nie masz wyboru...
    Ale fachowcy są nie tylko w serwisie Renault...popytaj u siebie i znajdź polecanego.
    Zapłacić trzeba...po to wymyślili samochody aby na nich zarabiać...
  • #6
    Barcelonek
    Level 11  
    A jest tu ktoś ze słąska kto zająłby się tym tematem? Gliwice, Zabrze, Bytom?
  • #7
    mandaryn
    Level 12  
    Witam, mam dokładnie ten sam problem z samochodem. Auto działało prawidłowo. Rano wsiadłem, chciałem odpalić i nie działa:

    1) Wkładam kartę do czytnika, I poziom działa (radio się uruchamia), II poziom działa (włączają się zegary itp)
    2) Na desce włączają się 3 kontrolki: poduszka powietrzna, hamulec ręczny, ABS. Wszystkie po chwili gasną
    3) Czerwona lampka od immo do chwili włożenia karty mruga, po wsadzeniu karty mrugnie raz bardzo krótko i potem świeci się cały czas.
    4) Środkowy wyświetlacz od razu po włożeniu karty pokazuje zygzak i napis "START" (kiedyś wcześniej pokazywał się napis "DIESEL PRE-HEATING".
    5) Jak wcisnę przycisk i trzymam (ze sprzęgłem, bez - obojętne) to auto próbuje uruchomić silnik, rozrusznik chodzi kilka sekund i się automatycznie wyłącza.

    Nie jestem mechanikiem, znam się na elektronice. Wyciągnąłem czytnik kart i przelutowałem w nim wszystko - nie pomogło. Na forum jest dużo podobnych tematów, ale tylko w tym opisany są objawy podobne do moich. Czy ktoś zna może rozwiązanie tego problemu?
  • #8
    powidz
    Level 20  
    Uszkodzony lub utleniony bezpiecznik w komorze silnika pod klapką z bezpiecznikami i przekażnikami. Diagnozy z ecu nie będzie, brak zasilania ecu ,kontrolka immo czeka na sygnał zwrotny od ecu dlatego cały czas świeci.
  • #9
    mandaryn
    Level 12  
    Miałeś całkowitą rację. Winą był bezpiecznik. Nigdy bym do tego sam nie doszedł, bo bezpiecznik sprawdziłem i był ok. Okazało się, że dzień wcześniej ktoś "zaglądał" do komory silnika (bo jednocześnie miałem problem z klimatyzacją) i oglądając bezpieczniki nie odłożył go na miejsce. Tego typu "usterki" nie brałem w ogóle pod uwagę.

    Badając temat dogłębnie. Na sterowniku do immo nie ma napięcia - wszystko inne działa, jednak czerwona lampka będzie świecić ciągle - sterownik nie otrzymuje napięcia, więc nie przechodzi inicjalizacji. Po podpięciu pod komputer, ten w ogóle nie mógł się połączyć. Sprawdzenie dokładnego położenia bezpieczników w oparciu o schemat i numery rozwiązało temat (był wsadzony w miejsce automatycznej skrzyni biegów).

    Dzięki wielkie za pomoc!
  • #10
    pilot62
    Level 2  
    Witam kolegów
    Miałem dokładnie ten sam problem tzn. po włożeniu karty do czytnika odblokowywał a się kierownica, zapalała i gasła lampka ABS i hamulca ręcznego na chwilkę zgasła po czym zapalała na stałe lampka immobilisera, rozrusznik normalnie kręcił ale samochód nie odpalał i nie działała elektryczna pompka paliwa w komorze silnika. Nie można było uruchomić auta. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika. Multimetr pokazywał że są ok ale były zaśniedziałe i nie przepuszczały prawidłowo prądu. Spryskalem wszystkie gniazda bezpieczników i przekaźników elektrosolem i problem zniknął. Immobiliser gaśnie, zapalają się świece żarowe i samochód się uruchamia. Elektryk wcześniej sprawdzał komputerem i wyszło jemu że jest uszkodzony czytnik karty. Kupiłem niepotrzebnie nowy czytnik i niepotrzebnie wydałem 150 zł. Mój czytnik jest sprawny. Chciałem dodać, że mój silnik to 1,9 dCi 107 KM F9Q 754
  • #11
    kobylecki
    Level 10  
    Może odświeżę kotleta, ja mam taki sam problem. Wkładam kartę wszystko się odblokowuje czerwona dioda świeci ciągłym swiatlem. Ktoś może podpowie który konkretnie bezpiecznik ? Ja przepatrzylem dziś wszystkie i oczywiście są całe, przekaźniki wymieniłem z drugiej laguny i reakcji brak.
  • #12
    kobylecki
    Level 10  
    Popsiukałem kontaktem wszystkie bezpieczniki przy silniku i pali jak wsciekła aż do dziś . Chodzi pewnie dokłdnie o bezpieczniki 10amperowe
  • #13
    Maras1985pl
    Level 5  
    Witam, mam podobny problem od paru dni, ktory bezpiecznik odpowiada za ta anomalie? W instrukcji sa opisane bezpieczniki w srodku auta z deski, nie ma opisanych tych w komorze silnika przy akumulatorze
  • #14
    kobylecki
    Level 10  
    Maras1985pl wrote:
    Witam, mam podobny problem od paru dni, ktory bezpiecznik odpowiada za ta anomalie? W instrukcji sa opisane bezpieczniki w srodku auta z deski, nie ma opisanych tych w komorze silnika przy akumulatorze

    Nie pamiętam za co on odpowiadał ale pamiętam że taki mały bezpiecznik w komorze silnika 10amp, był jakby po środku tych bezpieczników
  • #15
    Maras1985pl
    Level 5  
    Ok wymienie wszystkie i spryskam gniazda kontaktem
  • #16
    kobylecki
    Level 10  
    w moim przypadku były całe bezpieczniki tylko lekko zaśniedziałe i wystarczyło popsiukać. Autko jezdzi do dziś od czasu do czasu je jeszcze widzę ;)
  • #17
    Maras1985pl
    Level 5  
    Wszystkie demontowałes razem z kostkami przekaźników czy tylko te małe?
    Na odłączonym akumulatorze?
  • #18
    kobylecki
    Level 10  
    ja to sie nie lubie przemęczać ;) tylko te małe bezpieczniki i zadziałało potem na wszelki wypadek z góry popsiukałem na całe pudełko z bepiecznikami. Faktem jest że do wyschnięcia przydało by sie odłączyć akumulator :)

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd, są niebezpieczne .