Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II 1.9DCI nie odpala - nie gaśnie diioda immo

Barcelonek 16 Jan 2012 20:39 17116 17
  • #1
    Barcelonek
    Level 11  
    Witam
    Poszukałem troche po forum i po googlach ale nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi.
    Sytuacja jest taka że Laguna stała przez dwa dni po czym nie chce odpalić. Po włożeniu karty nie gaśnie dioda immo, tzn raz mignie i znow pali sie ciągłym światłem. Rozrusznik kręci ale silnik nie łapie. Wygląda jakby immo odcinał zapłon. Blokada kiery odpuszcza po włożeniu karty, przyciski pilota otwierają i zamykaja auto oboma kartami więc to nie baterie w karcie. Akumulator naładowany, ropa w baku jest.
    Które przekaźniki w skrzynce kolo aku musze sprawdzić? Podmieniłem dwa brązowe na próbe ale nic to nie zmieniło.
    czy przyczyną odcięcia przez immo może być jakaś awaria w silniku (sterownik) czy przyczyny szukać raczej w czytniku, kartach itd ?

    Nie chce brać auta na lawete do aso Renault bo wiadomo jak to sie skonczy...
  • #2
    bodzio012
    Level 33  
    To podłącz chociaż jakiś tester i zobacz czy jest komunikacja z ECU, uch i jakie błędy
  • #3
    Barcelonek
    Level 11  
    Przyjechał jakis spec z interfejsem i powiedział że nie może sie połączyć z kompem bo jakiś pin woła... i pojechał.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To nie był żaden spec i gadał bzdury.
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Barcelonek wrote:

    Nie chce brać auta na lawete do aso Renault bo wiadomo jak to sie skonczy...

    Chyba nie masz wyboru...
    Ale fachowcy są nie tylko w serwisie Renault...popytaj u siebie i znajdź polecanego.
    Zapłacić trzeba...po to wymyślili samochody aby na nich zarabiać...
  • #6
    Barcelonek
    Level 11  
    A jest tu ktoś ze słąska kto zająłby się tym tematem? Gliwice, Zabrze, Bytom?
  • #7
    mandaryn
    Level 12  
    Witam, mam dokładnie ten sam problem z samochodem. Auto działało prawidłowo. Rano wsiadłem, chciałem odpalić i nie działa:

    1) Wkładam kartę do czytnika, I poziom działa (radio się uruchamia), II poziom działa (włączają się zegary itp)
    2) Na desce włączają się 3 kontrolki: poduszka powietrzna, hamulec ręczny, ABS. Wszystkie po chwili gasną
    3) Czerwona lampka od immo do chwili włożenia karty mruga, po wsadzeniu karty mrugnie raz bardzo krótko i potem świeci się cały czas.
    4) Środkowy wyświetlacz od razu po włożeniu karty pokazuje zygzak i napis "START" (kiedyś wcześniej pokazywał się napis "DIESEL PRE-HEATING".
    5) Jak wcisnę przycisk i trzymam (ze sprzęgłem, bez - obojętne) to auto próbuje uruchomić silnik, rozrusznik chodzi kilka sekund i się automatycznie wyłącza.

    Nie jestem mechanikiem, znam się na elektronice. Wyciągnąłem czytnik kart i przelutowałem w nim wszystko - nie pomogło. Na forum jest dużo podobnych tematów, ale tylko w tym opisany są objawy podobne do moich. Czy ktoś zna może rozwiązanie tego problemu?
  • #8
    powidz
    Level 20  
    Uszkodzony lub utleniony bezpiecznik w komorze silnika pod klapką z bezpiecznikami i przekażnikami. Diagnozy z ecu nie będzie, brak zasilania ecu ,kontrolka immo czeka na sygnał zwrotny od ecu dlatego cały czas świeci.
  • #9
    mandaryn
    Level 12  
    Miałeś całkowitą rację. Winą był bezpiecznik. Nigdy bym do tego sam nie doszedł, bo bezpiecznik sprawdziłem i był ok. Okazało się, że dzień wcześniej ktoś "zaglądał" do komory silnika (bo jednocześnie miałem problem z klimatyzacją) i oglądając bezpieczniki nie odłożył go na miejsce. Tego typu "usterki" nie brałem w ogóle pod uwagę.

    Badając temat dogłębnie. Na sterowniku do immo nie ma napięcia - wszystko inne działa, jednak czerwona lampka będzie świecić ciągle - sterownik nie otrzymuje napięcia, więc nie przechodzi inicjalizacji. Po podpięciu pod komputer, ten w ogóle nie mógł się połączyć. Sprawdzenie dokładnego położenia bezpieczników w oparciu o schemat i numery rozwiązało temat (był wsadzony w miejsce automatycznej skrzyni biegów).

    Dzięki wielkie za pomoc!
  • #10
    pilot62
    Level 2  
    Witam kolegów
    Miałem dokładnie ten sam problem tzn. po włożeniu karty do czytnika odblokowywał a się kierownica, zapalała i gasła lampka ABS i hamulca ręcznego na chwilkę zgasła po czym zapalała na stałe lampka immobilisera, rozrusznik normalnie kręcił ale samochód nie odpalał i nie działała elektryczna pompka paliwa w komorze silnika. Nie można było uruchomić auta. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika. Multimetr pokazywał że są ok ale były zaśniedziałe i nie przepuszczały prawidłowo prądu. Spryskalem wszystkie gniazda bezpieczników i przekaźników elektrosolem i problem zniknął. Immobiliser gaśnie, zapalają się świece żarowe i samochód się uruchamia. Elektryk wcześniej sprawdzał komputerem i wyszło jemu że jest uszkodzony czytnik karty. Kupiłem niepotrzebnie nowy czytnik i niepotrzebnie wydałem 150 zł. Mój czytnik jest sprawny. Chciałem dodać, że mój silnik to 1,9 dCi 107 KM F9Q 754
  • #11
    kobylecki
    Level 10  
    Może odświeżę kotleta, ja mam taki sam problem. Wkładam kartę wszystko się odblokowuje czerwona dioda świeci ciągłym swiatlem. Ktoś może podpowie który konkretnie bezpiecznik ? Ja przepatrzylem dziś wszystkie i oczywiście są całe, przekaźniki wymieniłem z drugiej laguny i reakcji brak.
  • #12
    kobylecki
    Level 10  
    Popsiukałem kontaktem wszystkie bezpieczniki przy silniku i pali jak wsciekła aż do dziś . Chodzi pewnie dokłdnie o bezpieczniki 10amperowe
  • #13
    Maras1985pl
    Level 6  
    Witam, mam podobny problem od paru dni, ktory bezpiecznik odpowiada za ta anomalie? W instrukcji sa opisane bezpieczniki w srodku auta z deski, nie ma opisanych tych w komorze silnika przy akumulatorze
  • #14
    kobylecki
    Level 10  
    Maras1985pl wrote:
    Witam, mam podobny problem od paru dni, ktory bezpiecznik odpowiada za ta anomalie? W instrukcji sa opisane bezpieczniki w srodku auta z deski, nie ma opisanych tych w komorze silnika przy akumulatorze

    Nie pamiętam za co on odpowiadał ale pamiętam że taki mały bezpiecznik w komorze silnika 10amp, był jakby po środku tych bezpieczników
  • #15
    Maras1985pl
    Level 6  
    Ok wymienie wszystkie i spryskam gniazda kontaktem
  • #16
    kobylecki
    Level 10  
    w moim przypadku były całe bezpieczniki tylko lekko zaśniedziałe i wystarczyło popsiukać. Autko jezdzi do dziś od czasu do czasu je jeszcze widzę ;)
  • #17
    Maras1985pl
    Level 6  
    Wszystkie demontowałes razem z kostkami przekaźników czy tylko te małe?
    Na odłączonym akumulatorze?
  • #18
    kobylecki
    Level 10  
    ja to sie nie lubie przemęczać ;) tylko te małe bezpieczniki i zadziałało potem na wszelki wypadek z góry popsiukałem na całe pudełko z bepiecznikami. Faktem jest że do wyschnięcia przydało by sie odłączyć akumulator :)

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd, są niebezpieczne .