Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbo do silnika CZ350 2T

16 Sty 2012 22:21 3138 16
  • Poziom 8  
    Witam. Do ramy po dirt bike 125ccm wstawiłem silnik od cz 350 ccm 2T .
    http://www.youtube.com/watch?v=Mt2dfQDTypo&feature=related
    Moc jest niesamowita w porównaniu do masy motoru. Lecz chciałbym wykorzystać dostępne mi środki by zwiększyć moc a także szykowność tego pojazdu .
    Turbo w 2T co o tym sadzicie szukam porad co do smarowania turbinki.
    Myślałem nad zastosowaniem grawitacyjnego smarowania lecz nie wiem czy to wypali. http://www.youtube.com/watch?v=YbMvMZ-X_A4
    Mam turbine od silnika o pojemności 2.2l i pytanie czy spaliny z dwóch cylindrów dadzą rade ja napędzić w stopniu użytecznym doładowania. Moim zdaniem powinno się udać jeśli rozwiąże problem smarowania.
  • Poziom 11  
    Coś więcej, zdjęcia, chociaż opis prac ?
  • Poziom 8  
    Jutro dodam wszystkie fotki jakie posiadam podczas wykonywania prac nad tym projektem. A ogólnie co sądzisz o tej zabawce????I jakie jeszcze informacje cie interesują ???
  • Poziom 1  
    Witam!fajna konstrukcja ale myślę że z tym turbo nie da rady.Jeśli masz sprężarkę to odpal tą jawe i do filtra powietrza dmuchaj powietrze to zobaczysz co się stanie.
    Gdyby ten silnik był na wtrysku to jeszcze mogłoby się udać a tak na gaźniku to wątpię a właściwie jestem pewien.
  • Poziom 29  
    Musiałbyś też przerobić zasilanie paliwem (najlepiej na wtrysk) bo gaznik z cz z turbo nie będzie przecież pracował.
  • Poziom 43  
    Wg mnie turbo przy tym silniku nie ma sensu. Nawet gdyby dało się je bez problemowo zamontować to ten silnik szybko by się skończył.

    Jak już to lepiej szukać jakiegoś 4 takta 250-400ccm bez konieczności upychania tam turbo.
  • Poziom 8  
    Chodzi ci o to że nie uzyskam mieszanki stechiometrycznej. Wydaje mi się że po zestrojeniu wszystkiego i odpowiednim uszczelnieniu powinno się udać. Ale dobra uwaga z twojej strony thx ;)
  • Poziom 38  
    Bedzie pracowal, ale to sprawa testow i regulacji, ktora zabierze sporo czasu.
    Szybszy wlot powietrza = wiecej porwanych wraz z nim czastek paliwa.
    W tym przypadku tzw. supercharger to jest opcja ktora mozesz rozwazyc, ale regulacje gaznika moga zabrac sporo czasu.
    Jak pisza koledzy wtrysk paliwa bardzo ulatwil by sprawe.
    Dodam jeszcze ze uzycie superchargera ulatwia smarowanie gdyz odpada chlodzenie oleju a takze mozna zastosowac oddzielny (niezalezny) uklad smarowania.
  • Poziom 8  
    Szczerze mówiąc chodzi mi tu o zabawę ;). Liczę na więcej cennych uwag.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A własnie wtrysk paliwa od czego mugł by pasować lub jak go wykonać ?
  • Poziom 38  
    Wtryskow nie stosowal bym bo to wiaze sie z powaznymi przerobkami silnika i instalacji (komputer).
    Gaznik mozesz zsynchronizowac z superchargerem. zajmie ci to troche czasu ale nie bedziesz komplikowal i podnosil ceny zasilania.
    Pisze to bo nie sadze abys probowal uzyskac 2-3 krotne zwiekszenie mocy. :-)
  • Poziom 29  
    Zawsze mi się wydawało że przy turbo ciśnienie paliwa doprowadzonego do gaznika musi być większe niz ciśnienie powietrza za turbiną inaczej paliwo nie zostanie pobrane może kolega Proctor ma inną teorię? Montaż gażnika przed turbiną czasem stosowany w samochodach bym w motocyklu odpuścił ze względów bezpieczeństwa.Są gażniki nadciśnieniowe ale też wymagają paliwa podanego pod ciśnieniem więc mniej miejsca zająłby wtrysk i do tego byłby tanszy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pooglądaj sobie, choćby w youtubie, zasadę działania silnika 2t z wtryskiem paliwa. Popatrz sobie też na przekrój silnika Iż 50M ze zmienną komora korbową:
    http://www.kolyaska.pl/izhevsk.html
    Poczytaj o zaworach membranowych.
    Osobiście, to zamiast za dokładnie turbo, zabrałbym się za poprawianie tego silnika - zapłon elektroniczny (opisywany na forum procesorowy do jawy), usunięcie niedoskonałości produkcyjnych, porządne zestrojenie rozrządu i wydechu...
    Ustawienie korb pod kątem innym niż 180', ale nie równolegle, bo takie próby już były i nie kończyły się dobrze dla silnika. Ale korby przestawione o 90' mogły by dać ciekawą pulsację na wyjściu...
  • Poziom 8  
    Nie liczę na 2-3 krotne zwiększenie mocy. Zadowole się niewielkim wzrostem byle coś dało ;p
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Google i szukaj artykułów autorstwa pana Sałka o usprawnianiu silników dwusuwowych. To lektura obowiązkowa i od niej należy zacząć wszelkie prace.
  • Poziom 40  
    Błażej ten "patent" ze zmienną pojemnością skrzyni korbowej to pomysł niemiecki albo z NSU albo DKW. Iż 49 też jest dość podobny do dkw nz250 no poza tylnym zawiechem które gdzieś indziej podpatrzyli. Kiedyś ze znajomym użeraliśmy się z jego izem. On musiał tego iza bardzo kochać ze go nie podpalił ;).

    Co do artykułów pana Sałka to wszystkie są lekturą obowiązkową dla każdego kto chce się zbliżać do silnika z kluczami chociażby to był klucz do świec.

    Chemikzwiadowca daruj sobie ten pomysł. W dwusuwie się koni gdzieś indziej szuka. Nawet jeśli rozwiążesz nie trywialny problem podawania paliwa, hasło do google: zwężka venturiego. Rozwiążesz problem smarowania. Które inne jak obiegowe nie ma sensu bo od razu wypada dać chłodnice oleju.
    To na koniec okażę się że motocykl nie nadaje się do niczego a do jazdy w szczególności.
    Dodasz mu gazu a on zamiast ruszyć będzie się zastawiał. Bo turbo zamiast silnik doładować będzie na niskich obrotach tłumić przepływ. Jak się silnik już rozkręci i turbina też i zacznie cokolwiek doładowywać to będzie właśnie ten moment w którym jest Ci to do szczęścia nie potrzebne bo manetką gazu ujmujesz. Przytkaj mu dolot włóż banana do kolanka i tak własne będzie z turbo ruszać. A turbo takie jak masz prawie na pewno będzie za duże.
    Dodatkowo nierozsądne tłumienie wylotu w dwusuwie to też jest średni pomysł zresztą jak i brak tłumika.
    Zacznij od zrobienia porządnego odpowiednio dobranego tłumika. Bo się za "tuning" zabierasz od d..y strony. Takie zabawy zaczyna się od literatury i wiedzy która jest powszechnie dostępna a nie eksperymentu systemem gospodarczym bo nie ma co ameryki odkrywać poza tym nawet nie będziesz swoich błędów świadom.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tommy - iż nie jest podobny. To kopia, a potem rozwój konstrukcji DKW. Rosjanie odziedziczyli dokumentację tego pojazdu w ramach reparacji wojennych.
    PS. Jak twój znajomy ma jeszcze jakieś graty do iża, to chętnie nabędę :D
  • Poziom 40  
    Graty poszły razem z iżem. Iż jest ładny ma niezłą sylwetkę ale to wg mnie straszny łup straszna jakość wykonania i żadna dokładność, jak go znajomy przywiózł to wszystko miało luzy, dosłownie wszędzie od klamek po stopkę. Zaczęło się od tego ze wózek boczny wybrał wolność, mimo szczerych chęci był tak pechowy że szkoda słów. Tylko na gumce do majtek do bramy przywiązać żeby wracał jak się coś zepsuje. Wyremontować postawić w pokoju nie odpalać.
    No i chociaż wygodnie się na nim siedziało to mnie się nim źle jeździło.