Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podtrzymanie zasilania dla urzadzenia w samochodzie.

17 Sty 2012 08:37 3602 26
  • Poziom 8  
    Witam, niestety nie znalazłem takiego rozwiązania które by pasowało do mojego problemu.
    Mianowicie chcę w samochodzie zainstalować 2 kamery o poborze 200mA i rejestrator 200mA oraz monitor 300mA. Będzie to włączane np. o 8 rano a wyłączane o 16. Obawiam się, że jeżeli samochód będzie stał to mi rozładuje akumulator. Teraz wymyśliłem, że jeżeli dam drugi akumulator żelowy to powinno rozwiązać problem tylko czy zabezpieczenie diodami wystarczy czy trzeba jakiś układ który by stabilizował napięcie ładowania dodatkowego akumulatora? Bo diody mi odseparują akumulator ale zastanawiam się jak jest z wahaniami napięcia?
    Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć coś? a może ktoś coś podobnego robił?

    Pozdrawiam,
    Adrian
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Pobór prądu około 1A. Akumulator powinien wytrzymać przez 8 godzin a prądu powinno zostać na rozruch. Włącz do zapalniczki wszystkie urządzenia i sprawdź rzeczywisty pobór prądu. Jeśli chodzi o ładowanie żelowego w samochodzie, to napięcie alternatora 14.5V może być zbyt wysokie i może go zagotować. Dioda obniży napięcie o 0.7V to powinno wystarczyć.
    Poczekaj jeszcze na głosy innych użytkowników.
  • Poziom 8  
    Czyli jeżeli dam 17AH dodatkowo na zasilanie urządzeń i przed nim diodę to tylko pomoże samochodowemu akumulatorowi niż zaszkodzi tak?
    Pomoże w sensie - mniej go będzie obciążało?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Może podaj jakie masz auto i jaki akumulator.
  • Poziom 8  
    Głównie to Opel Corsa (+2 cieżarówki MAN), Krosty to 1,2 benzina i akumulator 45Ah.
    Teraz mam tam zainstalowane inne rejestratory i wiem, że jak zostawały kamery 2 i monitor na np. 3 dni to jeden MAN miał problem z uruchomieniem rano. Dlatego zastanawiam się czy taka opcja z 17Ah mi wystarczy - na dzień aby nie rozwalało akumulatora w Corsie. Bo oczywiście będzie tam wyłącznik i po 16 już nie będzie zasilania do urządzeń.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A co z naładowaniem tego akumulatora, jakie odległości codziennie pokonujesz? Jak MAN miał problemy z odpaleniem po trzech dniach poboru prądu rzędu 8 amperogodzin na dobę to akumulator za mały albo już ma małą pojemność.
  • Poziom 8  
    Powiem tak - to są samochody egzaminacyjne. Kręcą się cały dzień po mieście. Co do km to ciężko mi określić.
    O naładowaniu mówisz tej 17tki?? którą chcę dołożyć? myślałem, że alternator będzie ją ładował tylko tak jak powiedział kindlar przez diodę aby obniżyć napięcie.
    Czy się mylę?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To po co chcesz tam dawać jakikolwiek dodatkowy akumulator? Jeśli to lata i w czasie pracy ma włączone rejestratory i kamerki - to sobie głowy nie zawracaj. Zwyczajnie akumulator pociągnie.
  • Poziom 8  
    Ale to jest jakaś pewność , że to będzie działać? Bo temat wygląda tak, że jak zainstaluje nowe rejestratory i po 2 dniach padnie mi 4 autka to szef mnie.... zje delikatnie mówiąc. Więc patrzę jak się zabezpieczyć aby mieć pewność :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    I o to mi chodzi z dodatkowym akumulatorem. Nie wiem tylko czy myśląc, że jak dorzucę 17Ah to urządzenia najpierw będą z niego prąd czerpały a potem dopiero z samochodowego :) ?> a skoro to urządzenia na 12V to czy nie trzeba jakoś stabilizować napięcia aby nie poszło przy rozruchu za duże? albo przy gaszeniu zapalaniu nie rozłączało rejestratora? czy ten dodatkowy akumulator wystarczy aby zapewnić stałe 12v?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Daj spokój z dodatkowym akumulatorem. Założyłbym najwyżej większy (o większej pojemności) do auta. Dodatkowo można akumulator zabezpieczyć przed rozładowaniem uniemożliwiającym rozruch, niewielkim urządzeniem, które odetnie wskazany obwód w chwili zadanego maksymalnego spadku napięcia na akumulatorze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli drugi akumulator to kategorycznie
    georgesgr napisał:
    Stad konieczność separatora.
    . Inaczej tego nie widzę. Można użyć od kampera lub dostosowany do nowoczesnych przyczep kempingowych. Tam akumulator przyczepy jest ładowany przez samochód w czasie jazdy (nowsze samochody mają taką instalację na pokładzie) lub z wbudowanego prostownika działającego po podłączeniu do przyczepy zasilania 230V.
  • Poziom 8  
    hmm to jak u mnie teraz działa w taki sposób? - jest stary rejestrator zasilany z akumulatora żelowego i to działa. tylko on ma układ w sobie który po zgaszeniu stacyjki wyłącza rejestrator po 5 minutach - ten nowy tego nie ma ale to nawet lepiej bo ciągle nagrywał będzie bez przerw. Tylko zastanawiam się jak to teraz funkcjonuje - może wrzucę fotkę to mi na podstawie fotki może podpowiecie czy to co jest teraz zrobione ma sens. Chcę pominąć firmę która pierwsze instalowała, bo taki kaszan zrobili ze to non stop się psuje ;/ marna jakość wykonania po prostu.
  • Moderator Samochody
    Najprostsze rozwiązanie to przekaźnik, cewka wpięta pomiędzy D+ alternatora (zacisk kontrolki) a masę. Styki przekaźnika zwierają + akumulatora rozruchowego z pomocniczym w momencie gdy alternator ładuje. Jak obawiasz się o akumulator żelowy, to w obwód włącz jeszcze diodę, zmniejszy napięcie ładowania o 0,7V
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Dlaczego nie zacząć działania od starannego sprawdzenia układu ładowania? Do tego można dać alternator większej wydajności lub nawet dorobić o 10% mniejsze kółeczko na alternatorze (alternatorach).
    Fabrycznie alternatory mają zapas wytrzymałości "na obroty" a jeśli to "Nauki Jazdy" to na pewno nie "gazują" cały czas a ciągle męczą auto na niskich obrotach. Więc może to pomóc.
    Myślę, że to przyczyna stałych "braków prądu".
  • Poziom 8  
    czyli reasumując :
    1. zasilanie od akumulatora
    2. diody aby zbić napięcie ładowania
    3. modlitwa aby się nie psuło :)

    4. Nie wiem tylko czy nie dać tej 17Ah którą i tak mam w samochodzie - ale gdyby nie bylo jej to instalacyjnie dużo mniej miejsca by mi zajmowała instalacja. A myślałem o niej w tych kategoriach, że zepsuć nie zepsuje a może pomoże?
  • Poziom 35  
    Many- mają wystarczające łądowanie , corsy też.

    Pozatym możesz dać ten akumulator jak zechcesz, aby podczas rozruchu nie gasł rejestrator.
  • Poziom 8  
    Właśnie o to mi chodzi - te samochody są odpalane kilkanaście - kilkadziesiąt razy dziennie i obawiam się, czy przy zapalaniu nie będzie restartu rejestratora. Bo wtedy on startuje jakieś 7-8 sekund i tyle nagrania mi brakuje.
  • Poziom 35  
    Więc oddziel akumulatory diodą i z tego małego zasilaj rejestrator- tak jak ja robie w przypadku car pc , mi wystarcza 4Ah na czas nawet długiego kręcenia.
  • Poziom 8  
    Ale to też kwestia jakie masz kamery i monitor, ja mam 2 kamery o poborze 200mA i monitory różne - przypuszczam, że 300-500mA max, dochodzi jeszcze rejestrator. Stąd obawiam się, czy te 4 Ah mi wystarczy. Ale opcja była by OK bo 17Ah sporo miejsca zajmuje. I u mnie nagrywa się 8-9h bez przerwy.
  • Poziom 35  
    Akumulator 4Ah uzywany jest tylko gdy pracuje rozrusznik, wynika to z rozpływu prądu.

    W chwili wyrównania napięć pracują oba , w chwili pracy silnika pracuje z alternatora.
  • Poziom 8  
    To bardzo fajne co piszesz ... tylko zastanawiam się czy na 100% się uda bo muszę przerobić w jeden weekend wszystkie czyli 14 samochodów :) nie chciał bym się zdziwić w poniedziałek :) ale to co mówisz wydaje się racjonalne.
  • Poziom 8  
    Dodam tylko, iż na 1,2A poboru dałem akumulator 7Ah i w momencie spalenia się bezpiecznika - rejestrator z kamerami i monitorem wytrzymał 5-6h. Czyli nie jest tak źle.
    Jeżeli ktoś by szukał fajnego rejestratora do samochodu to śmiało mogę polecić SVC3000 a nawet drugi model bcx4000 teraz używam i jest rewelacyjnym rozwiązaniem do samochodu.