Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B4 - brak komunikacji z komputerem pojazdu.

decybelgrzela 17 Jan 2012 10:56 17865 16
  • #1
    decybelgrzela
    Level 16  
    Witam
    Mam passata z 2000r 1.9 TDI i problem polega na tym że nigdzie w warsztatach samochodowych nie mogą się połączyć z komputerem samochodu.
    Postanowiłem zlokalizować przyczynę ale wszystko wygląda mi na ok
    Rozebrałem tunel aby sprawdzić czy jakieś piny z gniazda OBD2 się nie wypięły, ale wydaje się być wszystko ok sprawdzcie sami:

    Passat B4 - brak komunikacji z komputerem pojazdu.

    Pinologia wydaje się być ok bo :
    pin4-masa
    pin7-KKL
    pin6,14-CAN
    pin16-12V+
    Passat B4 - brak komunikacji z komputerem pojazdu.



    Przewody od gniazda idą całe ale nie mogę ich zlokalizowac drugiego końca :(, wchdzą gdzieś pod popielniczkę i dalej nie bardzo idzie zobaczyć musiałbym zdjąć cały środkowy panel.

    MOŻE KTOŚ Z FORUMOWICZÓW WIE GDZIE MOGĘ ZLOKALIZOWAĆ DRUGI KONIEC KABLA OD GNIAZDA OBDII ??
    LUB PROSIŁBYM O SCHEMAT WYPROWADZENIA PINÓW STEROWNIKA

    A sterownik mam taki:

    Passat B4 - brak komunikacji z komputerem pojazdu.


    Bardzo bym prosił o pomoc bo za nic w świecie nikt nie może zdiagnozować autka.
    Pozdrawiam
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Z niczym się nie łączy? Znakiem tego jest założona odcinka diagnostyki, takie zabezpieczenie przed złodziejami. Gdzie? To musisz sam namierzyć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A pomierzyłeś co masz na poszczególnych pinach? Zasilanie zmierzone? Pomiar na linii K co mówi?
  • #3
    decybelgrzela
    Level 16  
    Pawel wawa wrote:
    Z niczym się nie łączy? Znakiem tego jest założona odcinka diagnostyki, takie zabezpieczenie przed złodziejami. Gdzie? To musisz sam namierzyć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A pomierzyłeś co masz na poszczególnych pinach? Zasilanie zmierzone? Pomiar na linii K co mówi?


    Tak z niczym :(, z żadnymi modułami nie jestem w stanie się połączyć ale występuje napięcie 12V i masa bo sprawdziłem a reszty nie mam jak bo nie mogę zlokalizować drugiego końca przewodu :(
    Na lini KKL 0.00V
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaki masz kod silnika? CAN na sterowniku piny 6 i 7 diagnoza K pin 16. Ale najpierw podaj kod silnika.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Drugi koniec linii K jest w zegarach.
  • Helpful post
    #5
    autoas
    Level 42  
    Passat B4 z roku7 2000, no no....
    Z pinu 7 idzie do ECU (nie pamiętam numeru) można ustalić próbnikiem
    Może radio nie oryginalne ?
    Trzeba szukać..
  • #6
    decybelgrzela
    Level 16  
    Pawel wawa wrote:
    Jaki masz kod silnika? CAN na sterowniku piny 6 i 7 diagnoza K pin 16. Ale najpierw podaj kod silnika.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Drugi koniec linii K jest w zegarach.


    Sorki że pytam ale gdzie znajde ten kod bo w dowodzie nie widzę a na tabliczce znamionowej pisze typ3B
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobaczyłbym jeszcze przewód zielono czarny pin 11 ABS.
  • #8
    decybelgrzela
    Level 16  
    autoas wrote:
    Passat B4 z roku7 2000, no no....
    Z pinu 7 idzie do ECU (nie pamiętam numeru) można ustalić próbnikiem
    Może radio nie oryginalne ?
    Trzeba szukać..


    Kolego możesz rozszerzyć swoja wypowiedz bo akurat radio nie oryginalne jest.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przyjąłem, że to Passat B5 przed liftem określany błędnie jako 4 {nie mylić z B4}. W B4 nie było tych sterowników co pokazał autor na zdjęciu.
    Jurek dobrze mówi, sprawdzić K do masy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jurek, tam nie będzie puszki immo. Tam jest w budziku.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    decybelgrzela
    Level 16  
    Motronic wrote:
    Sprawdź czy linia K nie przywarta do masy. Z pewnością nie na drodze sterownik->immo, bo zapala.


    Zwarcia do masy nie ma, oprność jakas tam jest zmienna, zależna od zakresu miernika np. zakres 2000 ohm oporność 1,2k zakres 20k oprność 3,5 k i.t.d.

    Tak samochód jeździ i odpala z jedną małą przyczyną czasami mu brak mocy a czasami jest dobrze i dlatego chciałem go zdiagnozować ale się nie da :(
  • Helpful post
    #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wywal ten miernik do śmietnika. Radio odepnij i próbuj.
  • #14
    decybelgrzela
    Level 16  
    Pawel wawa wrote:
    Wywal ten miernik do śmietnika. Radio odepnij i próbuj.


    Kolego jesteś BOSKI :) radio wypięte i wszystko wróciło do normy komunikacja z komputerem możliwa!!!
    DZIEKI WIELKIE !

    Kolego powiedz jak podłączyć radio aby było wszystko ok??
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Radio fabryczne? Jeśli nie to odetnij jedynie linię K z kostki radiowej i zaizoluj.

    Dodano po 1 [minuty]:

    autoas wrote:
    Może radio nie oryginalne ?

    Zobacz, miałeś to już sugerowane w 5 poście.
  • Helpful post
    #16
    ociz
    Moderator of Cars
    Złącze A pin 3, przewód zielony z żółtym paskiem. Oczywiście chodzi o radio.
  • #17
    decybelgrzela
    Level 16  
    Pawel wawa wrote:
    Radio fabryczne? Jeśli nie to odetnij jedynie linię K z kostki radiowej i zaizoluj.

    Dodano po 1 [minuty]:

    autoas wrote:
    Może radio nie oryginalne ?

    Zobacz, miałeś to już sugerowane w 5 poście.


    Tak miałem :) kolega również otrzymał podziekowanie.
    Podziękowania dla wszystkich wypowiadających się w tym temacie
    TEMAT UWAŻAM ZA ZAMKNIĘTY
    Pozdrawiam