Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Lt35 zmiana silnika na benzynowy, czy jest sens?

Grigorij Laweta 17 Sty 2012 11:20 5805 15
  • #1 17 Sty 2012 11:20
    Grigorij Laweta
    Poziom 7  

    Witam
    Posiadam VW LT35, zabudowa Pomoc Drogowa.
    Jest to pierwsza generacja LT'ka (kanciata)

    Mam w nim silnik diesla D24, 6 cylindrowy, bez turbo, ma on 75KM i 144NM.
    Pali od 10 na trasie do 15-18 w mieście w cieżkich warunkach (wyciaganie z rowu, jazda w korkach, długie załadunki)

    Myślę nad wymianą silnika na benzynowy zasilany gazem.
    Bardzo podobny konstrukcyjnie jest pięciocylindrowy silnik Audi 2.3E
    Posiada on 133KM i 184NM

    Przekładka wymaga sporo przeróbek, ale mocowanie skrzyni biegów jest identyczne, łapy w podobnych miejscach, osprzęt w tych samych miejscach, wyjścia wodne także.

    Układ przeniesienia napędu zostaje orginalny, czyli skrzynia pięciobiegowa z super krótką jedynką i bardzo długa piątką na trasy. Most także o dość krótkim przełożeniu który pozwala się rozpedzać tylko do 105km/h

    Zastanawia mnie jedna sprawa, czy auto z tym silnikiem nie będzie miało problemów z ruszaniem pod obciążeniem, czasem wkładam na niego 4 Tony, wtedy waży jakieś 6,5T, choć z drugiej strony silnik 2.3 ma 100NM już przy 1000RPM.

    Jakie może być zużycie gazu? Audi 100 z tym silnikiem pali 10-13 litrów.
    Za wszelkie przemyślenia uwagi z góry dzięki:)

    0 15
  • #2 17 Sty 2012 11:50
    stankas
    Poziom 12  

    Co masz na myśli pisząc o oryginalnym układzie przeniesienia napędu ?
    skrzynia idzie razem z nowym silnikiem czy zostaje w aucie, bo jeśli zamontujesz silnik benzynowy do skrzyni od diesla to prędkości obrotowe w obu silnikach znacznie się różnią, tzn. zakres roboczy diesla mieści się w przedziale 1500/2500 obr. a benzyna to 2000/4000 obr. oczywiście bardzo uogólniając
    wymienia się silniki i owszem ale z reguły razem ze skrzynią nawet ten sam rodzaj paliwa a inna moc a co za tym idzie bardzo często i pojemność silnika wymaga zmiany skrzyni, każda skrzynia bowiem jest skonfigurowana do danego silnika, jego mocy i momentu.
    piszesz że silnik 2.3 ma 100NM przy 1000 obr. ale audi z kompletem pasażerów,bagażu i pełnym bakiem może ważyć ok.2T , to jak wpakujesz mu 5 - 6T to ten silnik nigdy nie zejdzie poniżej 4000 obr. (mogę się mylić)
    wyobraź sobie że tą audicą ciągniesz za sobą jeszcze takie 3 ....
    sory to są moje sugestie, nie jestem profesorem od eksploatacji samochodów, moge się mylić, ale troche światła rzuciłem na sprawę
    pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań na A4 KP

    0
  • #3 17 Sty 2012 12:07
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Kup sobie całego anglika i przekładaj, używam takiego LT35 z instalacją holenderską, bez wtrysków jedynie rozdzielacz i końcówki w kolektor. Super sprawa. Na butli 60 litrów robię 320 km i jeszcze coś w niej jest. Natomiast połączenie dieslowskiej skrzyni i mostu z silnikiem benzynowym to porażka.

    0
  • #4 17 Sty 2012 14:02
    Grigorij Laweta
    Poziom 7  

    Myślałem nad zostawieniem dieslowskiej skrzynii i mostu ze względu na krótkie przełożenia, dzięki którym nawet tak słaby silnik rozpędza to auto z dużymi ciężarami.

    Standardowy ładunek jaki mam to ok 1200-1600kg, czyli normalna waga auta osobowego.

    Pawel wawa, masz LT'ka I generacji z silnikiem benzynowym(2.4, 6 garów) na mechanicznym wtrysku gazu (III generacja)?

    Myślałem także nad kupnem takiego gotowca, tylko że ten silnik benzynowy także jest dziwnie słaby (95KM)

    Masz spalanie poniżej 20 litrów? w jakich warunkach, też masz autopomoc?

    0
  • #5 17 Sty 2012 16:12
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Napisałem, nie mam wtrysku, jedynie zamiast typowego palnika mam rozdzielacz i dysze wstawione w kolektor. To pierwsza generacja gazu. Oczywiście mam parownik i reduktor.

    Dodano po 25 [sekundy]:

    Tak, mam to na lawecie.

    0
  • #6 17 Sty 2012 19:19
    rafałszabla
    Poziom 12  

    Witam wszystko jest do zrobienia ale 2.3 silnik zakatujesz poszedł bym do VW 2.4D pomyśl komputer ,wiązka ,pompa w baku robocizna no chyba że się nudzisz i masz audi w całości

    0
  • #7 17 Sty 2012 23:22
    Grigorij Laweta
    Poziom 7  

    Myśle nad silnikiem z Audi ponieważ jest najłatwiejszy do przekładki, tak naprawdę jest to ten sam blok tylko z uciętym jednym cylindrem, pasuje sprzęgło, skrzynia biegów (umiejscowienie śrub). Jeśli będe się zabierał za przekładkę napewno kupię kompletne działające Audi 100 C3 lub C4 ewentualnie 90 z tym motorem, aby mieć każdą pierdółkę.

    W LT'kach były montowane fabrycznie dwa benzynowe silniki: 2.0 R4, pochodzące z Audi 100 C2, stosowane po modyfikacjach również w Porsche 924, oraz 2.4 R6, czyli przeróbka diesla na benzynę.

    Co masz na myśli pisząc że zajadę ten silnik? Wydaje mi się że jeśli zadbam o chłodzenie i terminowe wymiany oleju to jest niezniszczalny.

    0
  • #8 18 Sty 2012 06:47
    Brave Merc
    Poziom 15  

    Ktoś wyżej napisał że skrzynia z diesla nie nada sie - nie prawda bedzie hulał a nawet stanie się szybszy z racji wyższych obrotów silnika benz, tylko ekonomii tu nie bedzie.

    0
  • #9 18 Sty 2012 08:23
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Brave Merc napisał:
    stanie się szybszy z racji wyższych obrotów silnika benz


    Owszem, kosztem mocy, będzie słaby i jazda nim będzie udręką, to jest laweta więc ładunki dość spore. Nie wspomnę o tym, że czasem kogoś trzeba wyciągnąć z rowu. Spali sprzęgło jak nic.

    0
  • #10 18 Sty 2012 08:46
    ociz
    Moderator Samochody

    Pawel wawa napisał:
    zamiast typowego palnika mam rozdzielacz i dysze wstawione w kolektor. To pierwsza generacja gazu.

    To raczej trzecia generacja.
    Pierwsza generacja w KE-Jetronic to jak dla mnie straszna lipa i zwykłe druciarstwo. W ogóle tam gaz montować to proszenie się o problemy z zasilaniem benzyną.

    0
  • #11 19 Sty 2012 13:57
    Grigorij Laweta
    Poziom 7  

    Zgadzam się że pierwsza generacja w K-Jet lub L-Jet to mega lipa.
    Ja miałem kilka aut z tymi wtryskami i zawsze montowałem Blos'a, jest to taki gaźnik gazowy, naprawde się sprawdza i własnie o nim myślałem do lawety z silnikiem 2.3 R5.

    Kolego Pawel Wawa masz silnik benzynowy 6 cylindrowy w swoim LT'ku? Dlaczego sądzisz że 5 cylindrówka nie da rady skoro na wykresie momentu prezentuje się dużo lepiej od twojej szóstki?

    Zastanawiam się także nad szukaniem LT'ka z silnikiem który masz ty, ale jest ich strasznie mało, w tej chwili jest jedna 55'tka, ale to już C, Viatoll, tachograf i inne niepotrzebne koszta:/

    Ile ci pali gazu to autko?

    0
  • #12 25 Sty 2012 23:53
    xyro
    Poziom 23  

    Wg mnie zamiana 2.4 d na 2.3 benzyne to chory pomysł. Spalanie bedzie oscylowało w granicy 20-30 l gazu.

    0
  • #13 08 Cze 2014 07:56
    karolka861
    Poziom 1  

    widze że temat umarł,ja zastasnawiam się nad swapem silnika audi 2.4 aga do lt 35
    ale w nowszej budzie po 1997r w tej chwili jest 2.5 sdi 75 koni

    0
  • #14 08 Cze 2014 15:17
    Grigorij Laweta
    Poziom 7  

    Ponieważ temat założyłem ponad rok temu, przez ten czas zdobyłem trochę więcej wiedzy i doświadczenia :turn-l:

    Silnik benzynowy+ LPG do lawety odpada w przedbiegach :|
    Nie ma wystarczającej ilości NM przy bardzo niskich obrotach, przez co ruszanie pod górę z 2-4 tonami na platformie byłoby nie możliwe.

    Obecnie myśle nad silnikiem 2.5TDI w wersji 140KM i 290NM, występuje on w Audi 100 C4 i Volvo 850/ V70.

    Jest to rzędowa 5 cylindrówka, pasuje na LT'kową skrzynię, ma wszelkie wyjścia wody w tych samych miejscach co 6'tka z LT'ka.

    Może także pomyśl nad tym motorem, Volvo 850 po dzwonie kupisz za 1000-1500PLN :D

    0
  • #15 08 Cze 2014 15:46
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Grigorij Laweta napisał:
    Nie ma wystarczającej ilości NM przy bardzo niskich obrotach, przez co ruszanie pod górę z 2-4 tonami na platformie byłoby nie możliwe.


    Widać moja lawetka o tym nie wie i rusza... Coś jak z bąkiem i w/g naukowców, jego za małymi skrzydłami by latać. Bąk o tym nie wie i lata.
    Mój sprzęt ma ciężkie życie, długie przeloty, czasem spore górki z ładunkiem. Daje radę bez problemu.

    0
  Szukaj w 5mln produktów