Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor - jaka pompa oleju, jak silnik i jakie obroty?

uklad_dw 17 Sty 2012 12:40 6364 10
  • #1 17 Sty 2012 12:40
    uklad_dw
    Poziom 9  

    Witam.
    Znalazłem starą pompę/kompresor i chciałbym to uruchomić ale nie wiem jak?
    Wiem, że potrzebują pompę wody - to da się załatwić ze starej pralki albo zmywarki, ale nie mam pojęcia:
    - jak jest smarowany ten kompresor?
    - czy wystarczy swobodne przepływanie oleju czy trzeba go tłoczyć pod ciśnieniem, jeśli tak to pod jakim ciśnieniem?
    - jeśli ciśnienie będzie za duże to czy uszkodzi kompresor?
    - jeśli jest konieczna to jaką pompę oleju zastosować?
    - czy może być pompa oleju od wspomagania kierownicy?
    - jaki silnik? Moc, liczba obrotów? Czy 2kW wystarczy?
    - jaki zbiornik zastosować?
    - jak sprawdzić moc tego kompresora?
    Co jeszcze potrzebne jest aby to wszystko jakoś działało?
    Za pomoc bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam.
    https://obrazki.elektroda.pl/9325461500_1326800199.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3959094400_1326800201.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7296219700_1326800203.jpg

    0 10
  • #2 18 Sty 2012 22:51
    onatos
    Poziom 11  

    Witam
    Ze zdjęć widać , że jest to kompresor do jakiegoś pojazdu . Prawdopodobnie chłodzenie było podłączone do układu chłodzącego silnika spalinowego napędzającego pojazd i jednocześnie kompresor. Smarowanie cylindrów i wału korbowego najprawdopodobniej będzie realizowane samoczynnie przy pomocy rozrzutnika , znajdującego się wewnątrz komory z korbowodem . Według mnie należało by wypełnić tą komorę olejem . Na obudowie musi znajdować się korek do zalania olejem , korek spustowy i ewentualnie wskaźnik poziomu . Chłodzenie można wykonać , podłączając w obieg chłodnicę , jakąś małą pompkę wodną i zbiornik wyrównawczy . Prawdopodobnie jest to dość duży , dwutłokowy kompresor i moc 2 kw może być nie wystarczający , ale zależy to od wydajności jaką chce się uzyskać .
    A reasumując to według mnie wykonanie tego wszystkiego jest po prostu nie opłacalne , ale można poeksperymentować .

    1
  • #3 19 Sty 2012 17:14
    uklad_dw
    Poziom 9  

    ;/ na obudowie nie ma żadnego korka wlewu, miarki ani korka spustowego, z tego co się domyślam po rozkręceniu jednej pokrywki to olej musi być tłoczony pod ciśnieniem - tylko jakim dużym?? - no jest to sprężarka produkcji CCCP:D z jakiegoś samochodu, i kusi mnie to żeby sprawdzić jaką ma wydajność:)

    a koszty u mnie nie będą aż takie duże bo silnik mam 2,2kw, chłodnica i pompka do wody tez się znajdzie, zbiorniki na powietrze d przyczepy samochodowej beż bada 2x30l lub 40l.

    problem tylko że smarowaniem....jakie ciśnienie???? co będzie jeśli będzie za duże?? podobno pompy wspomagania maja po 70-150bar?? a tu chyba 1-3 by wystarczyło??? jak myślicie??

    0
  • #4 19 Sty 2012 17:24
    437960
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 19 Sty 2012 19:05
    uklad_dw
    Poziom 9  

    a gdzie szukać takiej pompy która da 1-3 bara?? i żeby była napędzana kółkiem pasowym albo elektryczna??

    jest to ostatni element układanki jeśli chodzi o o kompresor - jak uda mi się to złożyć to wstawię zdjęcie:) i wszystko dokładnie opisze:)

    0
  • #7 19 Sty 2012 19:42
    uklad_dw
    Poziom 9  

    No też właśnie pompa od wspomagania....to była pierwsza jaka przyszła mi do głowy ale one dają ciśnienie od 70-150 bar zależy od jakiego auta.
    Czy regulowanie zaworami (reduktor własnej konstrukcji - da radę??)
    wstawiam umowny schemat niby reduktora ciśnienia:)

    https://obrazki.elektroda.pl/2734713900_1326997969.jpg

    0
  • #8 19 Sty 2012 19:49
    437960
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 19 Sty 2012 21:35
    onatos
    Poziom 11  

    Witam
    Taki kran jak wstawiłeś na rysunku , nie wyreguluje Ci stabilnego ciśnienia . Musi być wstawiony zawór regulacyjny z płynną regulacją ciśnienia w obwodzie hydraulicznym . Są takie zawory do kupienia w aukcjach za niewielkie pieniądze , fabryczne i profesjonalnie wykonane a przede wszystkim bezpieczne .Podane ciśnienie będzie zupełnie wystarczające ( ok. 3-4 barów ) . Do tego malutka pompka zębata ( napędzane paskiem klinowym ) w zupełności wystaczy .

    0
  • #10 28 Sty 2012 09:12
    uklad_dw
    Poziom 9  

    Witam

    Kupiłem pompkę wspomagania od renault clio głównym atutem tej pompki jest to że jest zmontowana razem ze zbiornikiem oleju wiec będzie łatwiej to złożyć. Mam pytanie co będzie jeśli nie dam żadnego reduktora ciśnienia na olej?? co się stanie jeśli olej będzie pompowany pod ciśnieniem takim jakie daje pompka (około 100 bar) czy coś się może uszkodzić w kompresorze lub pompie wspomagania??

    0
  • #11 28 Sty 2012 10:27
    sm48
    Poziom 15  

    Witam

    To jest sprężarka z Ziła np. 130. Ma ona od razu na sobie regulator ciśnienia powietrza. Reguluje on w zakresie 6- 7.7 atm, regulacja przez podnoszenie zaworów ssących. ciśnienie oleju smarującego 3atm
    Tutaj masz dane tej sprężarki http://tdpal.ru/130350900911
    Czyli nominalne obroty 2000 max 2500
    zapotrzebowanie na moc 2,17kW
    Wydajność 240l/min
    zobacz jeszcze to http://icark.narod.ru/autotech/compess.html

    Co do skutków za dużego ciśnienia to pompie od wspomagania raczej nic się nie stanie w końcu jest do tego przystosowana. Gorzej że sprężarką tam może coś rozsadzić .
    Zobacz czy w tej pompie nie ma od razu zaworka przelewowego i wyregulować go na mniejsze ciśnienie, ewentualnie zmienić sprężynę na miększą.

    1