Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ocena testu przelewowego wtryskiwaczy CR.

T5 29 Sty 2012 22:12 54929 38
  • Pomocny post
    #31 29 Sty 2012 22:12
    robokop
    Moderator Samochody

    T5 napisał:
    robokop napisał:
    Przecie lejący wtryskiwacz, to słabszy cylinder.
    Robert-proszę Cie-mylisz się.

    Obawiam się że nie. Spala się tylko paliwo odpowiednio rozpylone - nie rozpylone idzie w wydech, nie dając oczekiwanego przyrostu prędkości obrotowej cylindra. Chyba że CR rządzi się innymi prawami niż układy tradycyjne - jeśli chodzi o "lanie" samego rozpylacza wtryskiwacza. Co do nadmiernych powrotów sytuacja podobna po części - jeśli zbyt dużo paliwa wraca to też będzie widać - zauważ że przecieki biorą się bezpośrednio z niesprawności wtryskiwacza - czyli czas otwarcia dla osiągnięcia spodziewanego przyrostu prędkości musi być większy, jako że część doprowadzonego paliwa, które miało być wtryśnięte ucieka. Literatura podaje test przelewów jako metodę alternatywną dla odczytu korekcji dawek w celu oceny sprawności wtrysków - ponieważ sama korekcja dawek może wprowadzać w błąd, jako że przyczyna zmniejszonej mocy cylindra może być ściśle mechaniczna.

  • Pomocny post
    #32 29 Sty 2012 22:19
    panam
    Poziom 29  

    T5 nie znalazłem sposobu na 100 procent w bosh, poprostu wymiana wszystkich ja wiem , że kost njest wielki, a co możesz zrobić

  • Pomocny post
    #33 29 Sty 2012 22:31
    brandy-p
    Poziom 31  

    robokop napisał:
    ... Co do nadmiernych powrotów sytuacja podobna po części - jeśli zbyt dużo paliwa wraca to też będzie widać - zauważ że przecieki biorą się bezpośrednio z niesprawności wtryskiwacza - czyli czas otwarcia dla osiągnięcia spodziewanego przyrostu prędkości musi być większy, jako że część doprowadzonego paliwa, które miało być wtryśnięte ucieka...


    Zgadza się jak najbardziej, ale zdecydowanie bardziej rzuca się w oczy zbyt niskie ciśnienie na listwie niż czas otwarcia i, i tak bez testu menzurkowego nie będziesz wiedział czy i który wtryskiwacz kuleje.

  • Pomocny post
    #34 29 Sty 2012 22:41
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    robokop napisał:
    czyli czas otwarcia dla osiągnięcia spodziewanego przyrostu prędkości musi być większy, jako że część doprowadzonego paliwa, które miało być wtryśnięte ucieka
    Moim zdaniem dopóki łączna wartość przelewania na wtryskach jest taka, że pompa i zawór regulacyjny potrafią je uzupełnić , zapewniając wymagane w danej chwili ciśnienie na szynie - układ pracuje normalnie.
    Ale czasy otwarcia wtrysków dla zadanych wg mapy parametrów (obroty/dawka) są nieprzekraczalne. Gdyby przy spadku ciśnienia na szynie układ chciał dalej kompensować utratę mocy wydłużeniem czasu wtrysku - byłaby to najkrótsza droga do zniszczenia silnika. Dlatego we wszystkich (w końcu wysilonych) dieslach CR powiązanie jest krótkie i natychmiastowe: nie ma zadanego ciśnienia na szynie - tryb awaryjny.

  • Pomocny post
    #38 13 Lut 2012 21:42
    robert199
    Poziom 21  

    mam pytanie jak jest z wtryskami piazo. Miałem 2 przypadki gdzie korekcja dawek była maxymalnie do 0,7mg czyli badzo przyzwoicie a na przelewach co mnie zdziwiło za kazdym razem inaczej, czyli np raz pierwszy cylinder miał najwiecej przelewu raz 3ci. dodam, że silniki te pracowały bez problemu, bez problemu tez odpalały.
    Czy w piazo test przelewowy jest w takim razie bez sensu, czy jest inna przyczyna tego co było w tych przypadkach?

  • #39 13 Lut 2012 23:16
    panam
    Poziom 29  

    T5 napisał:
    W takich przypadkach zawsze idę na "nosa".Parę latek (no może trochę więcej) doświadczeń robi swoje.Szukam po prostu prostej i skutecznej metody zdiagnozowania uszkodzonego wtryskiwacza.Stary znajomy handlarz podpowiadał mi kiedyś tak.Odpal,ściągnij przelewy z wtryskiwaczy i mają być "jeziorka" jak z któregoś leci jest uszkodzony. Ale wtryskiwacz może trochę puszczać i chodzi mi tylko o liczby.Zresztą pewnie nie tylko mi.Zawsze pierwszym objawem jest albo ciężkie odpalanie lub brak możliwości uruchomienia bez pomocy plaka a także gaśnięcie podczas jazdy i błąd czujnika ciśnienia paliwa na listwie rail.I zaczyna sie diagnoza-czujnik,pompa,regulator,wtryski.
    i tak trzymaj,
    brandy-p napisał:
    Oj coś mi się zdaje, że ktoś myli pojęcia., Masz rację, test przelewów polega tylko na mierzeniu przelewu na wtrysku, nigdy nie jesteś w stanie sprawdzić lejącego wtrysku, ale w większości przypadków w dci puszczają przelewy, czyli upuszczają ciśnienie na rampie ,które ject potrzebne do odpalenia silnika, więc lejący wtrysk w dci, to tylko czarna chmura z tyłu a nie brak odpalenia. Zaciekawił mnie temat dyskusji, może ktoś napisze coś więcej?. Pozdrawiam
    Tester menzurkowy nie pokaże lejącego wtrysku, tylko przepuszczającego przelewem (upuszczający ciśnienie z listwy).
    Lejący wtrysk pokaże komputer poprzez niewłaściwe korekcje.

  Szukaj w 5mln produktów