Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F 1,6 16V 1996r., nie pali cylinder(czarna świeca)

krist819 17 Jan 2012 20:28 13786 14
  • #1
    krist819
    Level 9  
    Witam.
    Problem z autem jak w temacie. Silnik 1,6 16V X16XEL. Przebieg 165 tys.
    Wymieniłem cewkę zapłonową, przewody wysokiego napięcia, świece, nawet głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po. Okazało się, że na pierwszym cylindrze (od strony rozrządu) po odpaleniu silnika na ssaniu chodził normalnie, wszystkie cylindry pracowały, silnik miał nawet moc. W czasie jazdy próbnej, po przebyciu dwóch kilometrów okazało się, że jeden cylinder nie działa. Po sprawdzeniu okazało się,że świeca jest dalej czarna, wymiana świec nie pomogła. Sprawdziłem również przewody podciśnieniowe, czy są w porządku, było OK. Nawet przełożenie wtrysków na listwie nie pomogło. Po kolejnym demontarzu kolektora ssącego okazało się, że zaczyna pojawiać się olej z brudem na przepustnicy kolektora. Po wyczyszczeniu, usterka dalej była ta sama. Przy tylu demontarzach zaczęły się teraz pojawiać wycieki oleju spod pokrywy klawiatury, uzupełniłem olej w silniku, ale dalej to samo. I jest tak do dnia dzisiejszego.



    Ma ktoś pomysł co może być winne takiej usterki?

    P.S. Masa silnika też była sprawdzana. Czy byłoby to możliwe, bo tylko zmieniałem wtryski miejscami, że któryś z tych wtrysków daje zły impuls na inny wtrysk i silnik dlatego źle pracuje?
  • #2
    xojciectadeuszx
    Level 18  
    Świeca czarna czy mokra?
    Może masz uszkodzony przewód lub dalej coś w sterowniku i tu dwie opcje.
    Czarna sucha mimo ze jest iskra brak dawki paliwa. Czarna mokra bo wtrysk leje.
    Taki mam pierwszy pomysł.
    Ewentualnie po naprawie głowicy zawór ssący się nie domyka.
  • #3
    krist819
    Level 9  
    Świeca jest sucha, czarna, tłok z góry też wygląda suchy, czarny, pozostałe tłoki szare. Dziwne jest to, że przed naprawą głowicy trzeci cylinder miał te same objawy co pierwszy teraz, a cała głowica i wszystkie zawory były naprawiane i sprawdzone, i wszystko się domykało.
  • #4
    xojciectadeuszx
    Level 18  
    Jeżeli mechanicznie jest ok. Trzeba szukać w elektryce.
  • #5
    krist819
    Level 9  
    Wymieniałem czujnik (nie wiem czy to jest stukowy, ale przy kolektorze wydechowym). Może mi Pan powie który to jest?
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    krist819 wrote:
    głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po.

    Bzdura. Zawór był zatarty (dziwne?) czy wypalony? Jakim cudem cylinder nie wykazywał niższego ciśnienia?
    xojciectadeuszx wrote:
    Czarna mokra bo wtrysk leje.
    Ewentualnie po naprawie głowicy zawór ssący się nie domyka.

    Tutaj aż dwie. Jeśli wtrysk by "lał" to by chyba jeszcze jakieś objawy inne były, prawda? To nie diesel. A zawór nie domyka się czemu?
    xojciectadeuszx wrote:

    Może czujnik spalania stukowego nie był sprawdzany.

    I tu następna. Co ma czujnik spalania stukowego, dla akurat jednego, konkretnego cylindra?
    Ot tak wpadliście sobie pozaniżać poziomu?
  • #7
    krist819
    Level 9  
    To może Pan mi cos poradzi, skoro się Pan na tym zna. Męczę się z tym już 4 miesiące.

    E: Trzon zaworu, tak mi wytłumaczyli, był "przytarty" i nie domykał całkowicie, zregenerowali wszystkie zawory, a problem dalej ten sam, tylko przerzuciło się na inny cylinder ,że świeca jest czarna i sucha.
  • #9
    ravelation
    Level 21  
    skoro nie pali na cylinder to wygląda na to że sie zawór nie otwiera/cisnienie dobre/.
    jak nie mokra swieca to ssacy.pzd.
  • #10
    krist819
    Level 9  
    Czyli ponownie mam rozebrać głowicę? Trochę to dziwne, bo wszstkie zawory były wyciągane i sprawdzane.

    Po naprawie głowicy szczelność zaworów była sprawdzana.
  • #11
    bartek_j
    Level 35  
    co za bzdury z nieotwierającym się zaworem. To nie silnik OHV gdzie popychacz mógłby się złamać.
    Wtryskiwacz wtryskuje i rozpyla ładnie ? Zamienić wtryskiwacze miejscami...
  • #12
    ravelation
    Level 21  
    krist819 wrote:
    Nawet przełożenie wtrysków na listwie nie pomogło.
  • #13
    krist819
    Level 9  
    Wtryski była zamieniane, nawet dwa wymieniłem na używane.

    P.S. Był taki mechanik, który stwierdził, że parkuję za blisko transformatora, i ma to zły wpływ na elektrykę. Jest to możliwe?
  • #14
    ravelation
    Level 21  
    na niepłodność u krów tak.

    hehe i może nie pali ten cylinder 1-szy od transformatora :-)
  • #15
    krist819
    Level 9  
    A żebyś Pan wiedział :D