Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przegrzany silnik ursus 1014

mkj30 17 Sty 2012 21:09 6311 8
  • #1 17 Sty 2012 21:09
    mkj30
    Poziom 9  

    Witam szanownych forumowiczów. Mój problem polega na tym ze posiadam ciągnik ursus 1014 z przegrzanym silnikiem, podczas orki nawaliła pompa wody i nie było obiegu wody ( tak mi powiedziano ponieważ orał wtedy pracownik) od tej pory ciągnik kiedy tylko dostał obciążenie łapał temperaturę, orać można było tylko bardzo wolno i ciągle trzeba było uzupełnią wodę . Niedawno ojciec zaprowadził go do mechanika, który rzekomo wymienił dwie tuleje (coś mi nie podobała się ta jego naprawa, ale nie mogłem przy tym być- niestety szkoła :cry: ) ale to i tak nie pomogło. Podczas próby orki zaczął kopcić jak lokomotywa (chmura siwego dymu) od razu zjechali z pola, na drugi dzień po zapaleniu już nie dymił. Teraz stoi już kilka miesięcy i czeka na naprawę, a tak się składa ze zbliżają się ferie i będę miał trochę wolnego. Moje pytanie brzmi-Co mogło się popsuć? Słyszałem opinie o pękniętej tuleji, uszkodzonej głowicy (tego drugiego obawiam się najbardziej- duże koszta :cry: )

  • #2 17 Sty 2012 21:38
    kkknc
    Poziom 41  

    Rozbierz do zera to się dowiesz. Sprawdż czy za tulejami nie ma osadu który ogranicza przepływ wody.

  • Pomocny post
    #3 17 Sty 2012 23:34
    bobytempelton
    Poziom 15  

    Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete lub nie otwierajace się)itd, robie silniki dosyć często i jak ktoś przyjeżdza i mówi że ma silnik przegrzany to jedyne co na myśl mi przychodzi i w 100% się sprawdza to zapieczone pierścienie a nawet pęknięte pod wpływem temperatury i to jest pewniak, siwy niebieskawy dym= spalany olej, brak mocy=brak kompresji, naprawa w tym ursusie to pierścienie czyli ok do 150zł +uszczelki i ma chulać

  • Pomocny post
    #4 18 Sty 2012 01:35
    Saper 18
    Poziom 17  

    Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę.
    Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie zaszkodziło sprawdzić wtryskiwacze. Ja na twoim miejscu zrobił był raz a dobrze: Nowe zestawy cylinder tłok, głowica do kompletnego remontu nowe zawory itd.ostatecznie wymian wtryski do sprawdzenia(rozpylanie), ale się to wiążę z kosztami.

  • #5 18 Sty 2012 06:07
    mkj30
    Poziom 9  

    Tłoki i tuleje podobno są dobre więc zostaje tylko głowica

  • Pomocny post
    #6 18 Sty 2012 10:15
    majdus76
    Poziom 11  

    Tak czy siak musisz ściągać głowicę i dać ją do sprawdzenia na szczelność. Koszt sprawdzenia ok. 40-60zł. Przy okazji daj do sprawdzenia wtryski bo zazwyczaj przy przegrzaniu któraś końcówka się przytrze i przy dużym obciążeniu silnika będzie stukał tak jak panewka. Myślę że jak silnik był przegrzany raz a woda nie była dolana zbyt szybko to raczej głowica powinna być dobra. Mi pękła w środku pomiędzy zaworem wydechowym a kanałem wodnym i zaczęło wyrzucać wodę jak tylko troszkę się rozgrzał. poza tym jeśli Dymił na siwo to koniecznie sprawdź pierścienie na tłokach tak jak już kolega wyżej wspomniał. sprawdź też przy okazji czy nie masz pękniętego któregoś zamka przy zaworach. U mnie pękł dwa razy i raz urwało zawór i silnik do remontu był. Napisz co zauważyłeś.

    Dodano po 3 [minuty]:

    co do turbiny to Ona raczej rzadko się psuje, chyba że stosuje się zwykły superol to wtedy po miesiącu będzie TURBO do wymiany i przy odrobinie szczęścia tylko olej w silniku. Jeśli z Turbo będzie się dostawał olej do silnika to zacznie on sam wchodzić na wysokie obroty i nie będziesz mógł go zgasić.

  • #7 18 Sty 2012 13:06
    Saper 18
    Poziom 17  

    mkj30 napisał:
    Tłoki i tuleje podobno są dobre więc zostaje tylko głowica


    Radze ci pierścienie też wymień. Bo po przegrzaniu mogą się zapiekać w 'wyżłobieniach' tłoka podczas pracy silnika pod obciążeniem.

  • #8 18 Sty 2012 15:52
    mkj30
    Poziom 9  

    Zapomniałem dodać ze turbina tez jest na schyłku, wyciekał z niej olej (rozpylało w bardzo małych ilościach na zewnątrz) ale chyba to nie aż tak istotne.
    Kolego majdus76 jeśli głowica będzie pęknięta to da się ją gdzieś regenerować czy trzeba od razu kupować nową?

  • #9 23 Sty 2012 17:00
    majdus76
    Poziom 11  

    Kolego, mojej głowicy nie dało rady zregenerować ponieważ pęknięcie występuje w środku w kanale i brak jest dostępu. Ja kupiłem używaną głowicę za ok. 1000zł identyczną jak ta którą miałem i zaznaczam że również od silnika turbo co jest raczej bardzo ważne.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME