Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pobór mocy w starszych modelach wzmacniaczy

nowy.qaz 18 Sty 2012 01:10 1810 4
  • #1 18 Sty 2012 01:10
    nowy.qaz
    Poziom 7  

Witam,

Zamierzam kupić wzmacniacz o wartości do 1000 zł i zgodnie z poradami na forum skupiam się na sprzęcie używanym. Przeglądając ogłoszenia zwróciłem uwagę na bardzo duży pobór mocy tych urządzeń - nawet do 600W jestem laikiem więc postanowiłem dopytać

1) czy pobór określany w ten sposób to wartość maksymalna a standardowo urządzenie pobiera wartości których nie odczuje ani mój portfel ani matka ziemia:)
    2) czy kupując nowszej generacji sprzęt nie działam w sposób bardziej eko/nomiczny/logiczny
    3) jaka wartość poboru mocy jest uzasadniona przy zapotrzebowaniu rzędu 2x120W / 8 OHM (tak szacuję "zapotrzebowanie" bardzo wysokim pomieszczeniu o powierzchni około 30m2)

Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam

0 4
  • #2 18 Sty 2012 02:23
    xarak0
    Poziom 14  

1) Pobór mocy zawsze podaje się maksymalny. Zazwyczaj średni jest znacznie niższy. Wzmacniacze lampowe mają duży pobór z powodu strat ciepła na lampach.

2) Nowsze nie zawsze jest lepsze. Za te same pieniądze można czasem kupić starszy sprzęt z wyższej półki i do tego z rasowym wyglądem. Jednak kupuje się go bez gwarancji.

3) Najlepiej gdy wzmacniacz jest nieco mniejszej mocy niż kolumny. Na pewno nie powinien być większej! Przy mocy 2x120W na 30m2 można ogłuchnąć. Według mnie wystarczyłyby w zupełności kolumny 20W. Kłopot jednak z tym, że jeśli kolumna ma mieć basy to musi mieć duży głośnik niskotonowy. Duży zazwyczaj powoduje, że kolumna ma dużą moc. No i kółko się zamyka.

Ja bym Ci radził kolumny 20-80W i wzmacniacz o mocy takiej jak kolumny lub mniejszej. Zwróć raczej uwagę na szumy i zniekształcenia wzmacniacza, a nie na pobór prądu.

0
  • #3 18 Sty 2012 11:52
    Uzytkowinik19
    Poziom 38