Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd katalizatora Yaris 2

18 Sty 2012 17:27 23276 29
  • Poziom 14  
    Mam Yariskę 2 z silnikiem 1.0 błąd P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu, już wcześniej ktoś wymienił sonde za katalizatorem, błąd powrócił, poniżej wykresy zdjęte z obu sond, może mi ktoś je zinterpretować? Są to trzy pliki z excela, wartości z pojazdu po odpaleniu, i kolejne podczas rozgrzewania i rozgrzany.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 39  
    Wymiana katalizatora i to takiego z ASO bo zamienniki będą generować podobne błędy.
  • Poziom 12  
    Witam,

    Skąd pewność, ze to katalizator? Zwłaszcza w Toyocie! - wygląda to na zabrudzony dolot powietrza.
  • Poziom 13  
    Sonda tylko i wyłącznie oryginał. Toyota nie lubi zamienników i uniwersalnych..
  • Moderator Samochody
    95% przypadków wystąpienia takiego błędu to faktycznie końcówka żywotu katalizatora.
    Nie rozumiem czemu ludzie próbują sobie wmawiać co innego. :)
    I co za różnica że w Toyocie, to jest część która się po prostu zużywa.
  • Poziom 12  
    Jaki katalizator się zużywa? W jaki sposób i jakim przebiegu? 500, 600 tyś km? Uszkodzenie katalizatora może wystąpić albo mechanicznie (wykruszenie się wkładu katalitycznego, za zwyczaj na skutek błędu w produkcji) albo na skutek nieprawidłowego spalania (świece, cewka). Silniki VVTi mają inny problem - zatykają się kanały dolotowe powietrza - od kolektora, poprzez wlot w głowicy do zaworu. Naprawa w przypadku tych silników powinna polegać na wyczyszczeniu tych wlotów. Zapobiegawczo należy nie jeździć na zbyt niskich obrotach.
    Błędy P0420 wynikają tylko i wyłącznie z tego, że mieszanka paliwowo/powietrzna jest zbyt bogata - powoduje go zbyt niski przepływ powietrza przez wydech, przez który to niski przepływ powietrza katalizator nie jest w stanie osiągnąć prawidłowych parametrów pracy.
  • Poziom 16  
    jak jest bład p0420 to po katalizatorze znaczy ze podczas testu który wykonuje komputer silnika podczas jazdy katalizator nie przechodzi go według toyoty sonda za katalizatorem musi pracowac miedzy 0,4-0,55v to jest prawidłowe działanie katalizatora włąsnie bede oszukiwał katalizatory w lexusie lx 470 bo podrobki katalizatory nie działaja toyota ma zawyzone normy euro
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    Witam

    Kolego naser czy to czyszczenie dolotów jest sprawa łatwa czy wymaga dużej rozbiórki?
    Własnie borykam się z podobnym problemem. Na początku miałem ten błąd, ale mechanik stwierdził, że sonda stoi na wartości 0,1V. Wymieniłem na sonde Denso dedykowaną i było dobrze przez jakieś 5kkm. Teraz znowu to samo, ale tym razem widzę, że sonda sobie śmiga w górę i w dół. Czy możesz określić jakie są wskazania prawidłowe? Czy jest to tyle co pisze kolega łukasz 1?

    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Sprawdź obydwie sondy i zrób analize spalin. Sonda pierwsza ma oscylowac około
    0 V do 1 V. Druga ma byc na bogato. Analiza spalin λ = 1, CO = 0,001. CO2 14 %. O2 1 % HC ponizej 100
  • Poziom 10  
    wymień kata i będzie po kłopocie zawsze to pomaga sond nie ruszaj
  • Poziom 35  
    dziurek16v napisał:
    wymień kata i będzie po kłopocie zawsze to pomaga sond nie ruszaj



    tia jasne!

    Po co leczyc katar, zróbmy trepanacje czaszki!
  • Poziom 10  
    Pracuje w ASO i zawsze problem rozwiązuje wymiana kata. Poza tym ostatnio oryginalne katalizatory mocno potaniały.
  • Poziom 21  
    Przy toyotach błąd katalizatora to standard,ponieważ przy naszych paliwach tak się dzieje,w kolegi toyocie katalizator padł po 120 tyś kilometrów
  • Poziom 35  
    Nie twierdze ze nie. Ale czy nie lepiej sprawdzic i byc pewien niz pózniej załowac .
  • Poziom 12  
    Witam

    Co znaczy ze katalizatory mocno potanialy? To ile orientacyjnie dzisiaj kosztuje taka impreza?
    Niedlugo mam przeglad wiec dowiem sie jak wygladaja spaliny.

    Co do paliw to chyba bardziej kwestia oszczedzania peoducenta na katalizatorze. Mam Mazde z 94 roku i kat byl dobry do konca. Koncem byla jego kradziez w jednym z zakladow tlumikarskich.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    shy napisał:
    Witam

    Co znaczy ze katalizatory mocno potanialy? To ile orientacyjnie dzisiaj kosztuje taka impreza?

    Kat do Yarka kosztował ok 3 tysie teraz to jest jakieś 1,3 tysia
  • Poziom 12  
    Witam

    No i jestem po przeglądzie. Analiza spalin wygląda tak:
    -CO - 0,000%
    -CO2 - 13,8%
    -HC - 0ppm
    -O2 - 0,02%
    -Lambda - 1,001
    -NOx - 23ppm

    Czy ktoś znający sprawę może mi powiedzieć czy taki wyniki sa ok? Czy nadal to sie kwalifikuje na wymianę katalizatora?

    Pzdr
  • Moderator Samochody
    Ten pomiar raczej kwalifikuje analizator do wymiany.
  • Poziom 35  
    ociz napisał:
    Ten pomiar raczej kwalifikuje analizator do wymiany.


    Dlaczegp tak myslisz kolego? CO bliskie zera tzn ze kat działa.

    Popdaj jeszcze jak dzialaja sondy przed i za?
  • Poziom 12  
    Witam

    Jakieś dwa miesiące temu oglądałem je i pamiętam tylko tyle, ze obie sobie biegają góra dol.
    W jakich warunkach pracy silnika mam podejrzeć (silnik zimny/wygrzany, obroty jałowe czy jakieś konkretne) i co ma znaczenie przy sondach?
  • Poziom 35  
    Temat przerabiany setki razy, 1 ma przemiatac od 0 do 1 V prze 2 tys i goracym silniku. 2 ma byc na około 0.8 V przy sprawnym kacie, silniku i spełnionych wszystkich warunkach. Dobrze było by miec doswiadczenie w tych sprawach i widziec reakcje sondy na prace silnika.
  • Moderator Samochody
    Jak katalizator rozgrzany i druga sonda faluje podobnie jak pierwsza to nawet nie ma nad czym rozważać, katalizator na złom.
  • Poziom 35  
    ociz napisał:
    Jak katalizator rozgrzany i druga sonda faluje podobnie jak pierwsza to nawet nie ma nad czym rozważać, katalizator na złom.


    Zgadzam sie. Dlatego warto sprawdzic obydwie sondy i analize spalin.
  • Poziom 12  
    Witam

    Po świętach postaram sie podpiąć i zobaczyć co i jak.

    Doświadczenia na pewno nie mam ale bylem u ludzi, którzy je mieć powinni a usłyszałem tylko, że może to może tamto a najlepiej to wymienić wszystko to będzie pewność. Taki układ mnie słabo zadowala. Wymienić wszystko to potrafię bez ich rady i wydanych na te "porady" pieniędzy.

    Fuelinyourblood czy może wystąpić sytuacja, że analiza jest ok (wkleiłem wyniki kilka postów wyżej) a sonda jest rozbiegana i trzeba wymieniać kata?

    Dziękuję i pozdrawiam oraz życzę Wesołych Świąt
  • Moderator Samochody
    Te wyniki analizy nie są zbyt wiarygodne, jeśli to było robione na biegu jałowym to powinno być więcej tlenu w spalinach, a jak na podwyższonych obrotach to więcej CO2. Z niesprawnym katalizatorem nie ma szans żeby HC było 0. Więc albo jest sprawny albo analizator do d...
  • Poziom 35  
    Ociz



    CO nie HC. Przy niesprawnym kacie CO będzie dokładnie 0,5%. Masz troche CO2 niskie. Przy sprawnym silniku powinno byc 14 15 % Jaki masz przebieg?
  • Poziom 12  
    Witam

    Badanie było robione na wolnych obrotach. Silnik mógł nie być gorący bo do stacji miałem może z 5 kilometrów a wiadomo, że yariska nie ma wskazania temperatury. Wskaźnik zimnego silnika napewno się nie świecil. Diagnosta tez mówił o tych 14%, ale z drugiej strony wiadomo, że każdy przyrząd pomiarowy ma swoja dokładność. Nie wiem jak wyglądają analizatory spalin, ale sądzę, że to moje wskazanie to może być 14%. Samochód jest z 2006 roku z przebiegiem około 104kkm silnik 1,3.

    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    WITAM.
    i ja mam ten problem z P0420 lub mialem sam nie wiem. w skrocie. kontrolka CHECK, odczyt P0420, zdjete klemy i zamiana lambd miejscami (przedluzajac oczywiscie przewody jednej), CHECK zgasl, jazda probna po okolo 5km gaszac samochod 2-3 razy znow sie zapalil CHECK, oczywiscie odczyt i tym razem zamiast P0420 pojawil sie P0125 moze to jest odpowiedz ? chociaz sam juz nie wiem. probowal juz tak ktos?