Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa 1.5 d 96r.Nieodpala jak zimny

19 Sty 2012 17:10 4682 13
  • Poziom 8  
    Witam!,mam problem z odpaleniem mojego opla corsy 1.5d 37kw 96 r .Jak jest zimny to ciężko pali,podgrzewam go nawet 4 razy a jak odpali to szarpie silnikiem ma nierówne obroty i czasem gaśnie.Wymieniłem świece żarowe ,filtr paliwa,filtr powietrza nic nie pomogło .W filtrze paliwo jest na wtryskach też ,jedyne co to że jak go podgrzewam to kontolka od świec raz gaśnie szybko i słychać takie pśtyknięcie a raz grzeje długo i nic nie śłychać.Jak wymieniałem świece to z czterech stary jedna miała wieksza moc a nowe dałem wszystkie takie same.Prosze o pomoc.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 40  
    A prąd na świecach masz? Bo tutaj jest problem.
  • Poziom 19  
    Jeśli świece żarowe działają to podczas ich załączenia przygasną kontrolki. Jeśli kolega ma miernik, to warto sprawdzić czy jest wtedy napięcie na ich zaciskach i dodatkowo można sprawdzić jaki jest ich opór, który w tym przypadku stanowi praktycznie zwarcie (prąd na świecach osiąga wartości ok 60-70 A, co przy napięciu 12V daje 0,17 Ohm). Żeby je dokładnie sprawdzić trzeba by wszystkie wykręcić i w zależności czy są połączone równolegle, czy szeregowo odpowiednio podłączyć do akumulatora sprawdzić jak grzeją na boku.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 8  
    Kolego sprawdziłem tak jak mówiłeś napięcie na zaciskaach i wynosi ono 11v ,prąd na świecach ośiągaa wartość od 58 do 68 A .A świece każdą jedną sprawdzałem zosobna prostownikiem i każda grzeje i to doś szybko się rozgrzewa ,a kontrolki podczaas podgrzewania raz przygasają raz nie ,raz leeko odpali jak zimny inum razem trzeba go długo kręci.Nieraz przekręce kluczyk i podgrzewanie się załączy imomęt rożłączy słychać pśtykniecie a nieraz podgrzewa kontrolki przygasają i dłużej grzeje i pali od kopa co można jeszcze sprawdzić bo słyszałem że może to być padniętyprzekażnik do świec żarowych

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:

    Kolego sprawdziłem tak jak mówiłeś napięcie na zaciskaach i wynosi ono 11v ,prąd na świecach ośiągaa wartość od 58 do 68 A .A świece każdą jedną sprawdzałem zosobna prostownikiem i każda grzeje i to doś szybko się rozgrzewa ,a kontrolki podczaas podgrzewania raz przygasają raz nie ,raz leeko odpali jak zimny inum razem trzeba go długo kręci.Nieraz przekręce kluczyk i podgrzewanie się załączy imomęt rożłączy słychać pśtykniecie a nieraz podgrzewa kontrolki przygasają i dłużej grzeje i pali od kopa co można jeszcze sprawdzić bo słyszałem że może to być padniętyprzekażnik do świec żarowych

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Kolego sprawdziłem tak jak mówiłeś napięcie na zaciskaach i wynosi ono 11v ,prąd na świecach ośiągaa wartość od 58 do 68 A .A świece każdą jedną sprawdzałem zosobna prostownikiem i każda grzeje i to doś szybko się rozgrzewa ,a kontrolki podczaas podgrzewania raz przygasają raz nie ,raz leeko odpali jak zimny inum razem trzeba go długo kręci.Nieraz przekręce kluczyk i podgrzewanie się załączy imomęt rożłączy słychać pśtykniecie a nieraz podgrzewa kontrolki przygasają i dłużej grzeje i pali od kopa co można jeszcze sprawdzić bo słyszałem że może to być padniętyprzekażnik do świec żarowych
  • Poziom 19  
    Kamil Śigaj napisał:
    napięcie na zaciskaach i wynosi ono 11v ,prąd na świecach ośiągaa wartość od 58 do 68 A .A świece każdą jedną sprawdzałem zosobna prostownikiem i każda grzeje i to doś szybko się rozgrzewa ,a kontrolki podczaas podgrzewania raz przygasają raz nie ,raz leeko odpali jak zimny inum razem trzeba go długo kręci.
    To napięcie i prąd świadczy o tym że same świece są sprawne. Natomiast nie może być tak, że kontrolki raz przygasają, a raz nie. Przy takim poborze prądu kontrolki zawsze powinny przygasnąć. Dlatego też, jak kontrolki nie przygasają to znak, że na świece nie dochodzi napięcie i wtedy też jest problem z odpaleniem zimnego silnika. Trzeba wszystko sprawdzić w ich obwodzie, zaczynając od przekaźnika. Może po po prostu wystarczy przeczyścić styki jak i same zaciski przekaźnika, no i sprawdzić styki bezpiecznika i wszystkich połączeń na przewodach. Trzeba też wykluczyć problemy z niezałączaniem przekaźnika wpinając się woltomierzem pod jego styki sterujące i dotąd próbować, aż kontrolki nie przygasnął i sprawdzić czy na tych stykach jest napięcie 12 V - jak będzie, a kontrolki nie przygasnął, to na bank coś ze stykami przekaźnika, lub brak styku na złączach przewodów doprowadzających napięcie na te świece.
  • Poziom 8  
    A czy mógłbyś mi kolego powiedzieć w którym miejscu zznajduje się ten przekażnik bo jak mi sie zdaje to jest w skrzynce z bezpiecznikami i gdyby był zepsuty to jaki morze być koszt tego przekażnika nowego .
  • Poziom 19  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1572114.html - tu jest rozmieszczenie części. Koszt nowego to koło 100 zł. Ale najpierw przed kupnem czegokolwiek radzę sprawdzić wszystkie styki, łącznie te od czujnika temperatury, które prowadzą do sterownika - bo widzę po postach, że to typowa usterka tych samochodów.
  • Poziom 8  
    Witam kolego sprawdziłem ten przekaźnik nawet nowy założyłem i nic to nie dało ,mam jeszcze takie pytanie jest tam jeszcze jeden przekaźnik obok omawianego a gdyby on był spalony to co by się działo .Jak wymieniłem ten przekaźnik na nowy nic to nie zmieniło ,a gdyby coś z czujnikiem temperatury było coś nie tak bo na zegarze od pewnego czasu nawet po dłuższym przejechaniu temperatura się nie podnosi czy przez ten czujnik może źle podgrzewać.Kolega doradził mi żeby sprawdzić jeszcze sterownik do podgrzewania świec .PROSZĘ O POMOC BO JUŻ NIE WIEM CO JEST NIE TAK.
  • Poziom 19  
    W układzie grzania jest ten jeden główny przekaźnik. Natomiast ustalmy pewne fakty. Czy za każdym razem przy próbie rozruchu świece pobierają prąd o wartości 58-68 A jak kolega zmierzył. Jeśli tak to jak długo? Jeśli za każdym razem świece pobierają prąd to sterownik jest dobry - mówię tu o sytuacji, gdzie panuje niska temperatura, która powoduje zadziałanie sterownika. Natomiast nie łączyłbym w ogóle czujnika temperatury, który idzie do sterownika świec ze wskaźnikiem na desce rozdzielczej, bo muszą być osobne. I właśnie chodzi o ten od sterownika świec, a nie od wskaźnika. Następne pytanie, czy silnik po odpaleniu cały czas szarpie, czy tylko jak zimny? W tych modelach silnika zawory są regulowane mechanicznie i mogą być podparte, co będzie też powodowało podobne objawy. Aby sprawdzić sterownik świec, wymusiłbym grzanie świec wymontowując ten przekaźnik i połączył za pomocą mostka styki prądowe w gnieździe tego przekaźnika na czas rozruchu i ewentualnie krótką chwilę po jego uruchomieniu. Jeśli silnik odpali i nie będzie szarpał, to jedyną winą musi być sam sterownik, lub czujnik temperatury.
  • Poziom 8  
    Dzisiaj jak odpalałem samochód to była temperatura -20 stopni podgrzałem go 5 razy i zapalił ale nie mógł wejść na obroty i zaczął przerywać dodałem mu gazu i obroty się wyrównały .Jedna rzecz o której nie pisałem to to że za każdym razem jak odpalę silnik to jakieś 3 sekundy świeci się kontrolka ciśnienia oleju dodam tylko że jak obroty się unormują to gaśnie ,oleju nie przybywa nie ubywa płyn w normie nie grzeje się moc ok ,silnik suchy i pordzewiały nie dolewam nic oleju od wymiany do wymiany.Mam jeszcze takie pytanie jaka cena była by tego sterownika i gdzie można go dostać bo pytałem o używkę i niema na szrotach a nowy nie pytałem o cenę ja patrzałem do tej puszki do środka to taka płytka scalona z małym bezpiecznikiem .

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    Mam jeszcze takie pytanie te świece które posiadam są firmy febi 11v i mają one grubą tą końcówkę do nagrzewania ,grubsząa niż te stare świece ngk co wymieniłem noi są tanie bo po18 zł a ngk 43 zł czy to ma jakieś znaczenie.Przepraszam że zawracam głowe ale musze ten problem rozwiązać PROSZĘ o pomoc.
  • Poziom 19  
    Myślę, że grubość świec nie ma większego znaczenia. Jeśli tylko nagrzewają się do wysokiej temperatury i są takiej samej mocy, to będą w stanie nagrzać komorę do podobnej temperatury. Jeśli po wykręceniu z bloku i sprawdzaniu osiągały jasnopomarańczowy kolor, to znaczy że są sprawne i nie szukałbym w nich przyczyny nieodpalania auta. Co innego sam sterownik i sterujący nim czujnik temperatury. Czy kolega próbował odpalić auto ze zmostkowanymi na czas rozruchu stykami tego przekaźnika? Sam sterownik będzie kosztował kilkadziesiąt złotych. Ale podkreślam, że najpierw spróbowałbym odpalać ze zwartymi stykami tego przekaźnika, a potem sprawdził czujnik, a na końcu sam sterownik. Termorezystory w czujnikach temperatury się rozwarstwiają, przez co ich rezystancja się zwiększa i fałszują pomiary. Natomiast późne wyłączanie kontrolki oleju jest można powiedzieć normalnym objawem zużycia silnika, a dokładnie zwiększone luzy na panewkach, luzy na pompie oleju itd., co powoduje że w czasie postoju silnika olej w całości spływa z układu smarowania do miski olejowej i po rozruchu układ musi się napełnić, a że pompa może już nie mieć 100 % wydajności, to trwa to kilka sekund. Gorzej jakby kontrolka świeciła na wolnych obrotach po rozgrzaniu oleju w silniku.
  • Poziom 8  
    DZZiekuje moje problemy się zakończyły wymieniłem sterownik i po sprawie.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Panowie mam takie pytanie mojej żonie nie odpaliła skoda felicja 1,3 mpi z lpg akumlator wyrobało a aauta nieodpaliła co to może być dodam że rozrusznik kręci i auto sti na dworze.