Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera P11 TD gasnący silniki podczas dłuższej jazdy.Zblokowany immobili

MATEK90 19 Jan 2012 19:24 5025 5
  • #1
    MATEK90
    Level 10  
    Witam,

    mam problem z nissanem primerą rok 98 poj.2000 cc td.

    Podczas dłuższej jazdy samochód samoistnie gaśnie. Po kilku minutach daje się odpalić po czym jedzie do momentu zatrzymania np. do skrzyżowania, po kilku takich przygodach samochód definitywnie odmawia posłuszeństwa i nie odpala. W tym momencie sprawdzam kody błędów, pokazuje błędy 141 i 142.Dowiedziałem się, że są to błędy mówiące o immo. Przy wcześniejszym sprawdzaniu kodów błędów gdy auto nie odpalało wyskakiwał kod 55- brak awarii, a auto nie odpalało.
    Po wizycie u elektryka w salonie NISSAN odblokowano mi immo i auto normalnie jeździło do następnej identycznej awarii w takich samych warunkach tzn. długotrwałej jeździe pow 30 km.

    W czasie pierwotnej awarii obrotomierz skakał pomimo, że silnik nie pracował ( zapłon włączony) odzywały się ( włączały, wyłączały )przekaźniki pod maską.Lekko obracał się wentylator.
    CZY MIAŁ KTOŚ TAKI PODOBNY PROBLEM??i jak go naprawić??co jest przyczyną??
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Zbyt chaotyczny post, wydaje mi się że auto się zwyczajnie zapowietsza lub brakuje gdzieś zasilania.
    Sprawdź jak wygląda wtyczka przy klemie, takie dwa białe kable wpinane w klemę.
  • #3
    MATEK90
    Level 10  
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Co do zapowietrzania się... Samochód podczas kłopotów z odpalaniem/gaśnięciem w czasie jazdy blokuje na koniec IMMO, tak więc jest tutaj bezprecedensowo awaria elektryczna.

    Co do Twojej porady sprawdzałem już klemy są ok tak samo jak alternator, i połączenia. Złącza zostały przeczyszczone i skręcone. Wizualnie nie widać żadnych uszkodzeń, prawdopodobnie istnieje gdzieś przerwa instalacji elek, która powoduję w/w usterki a w końcu blokuje IMMO.
  • #4
    autoel
    Level 26  
    Nie da się podać gotowej recepty typu "zrób to i będzie dobrze" trzeba szukać przyczyny w momencie wystąpienia usterki, po objawach wygląda na problemy w zasilaniach, czyli w miejscach nawralgicznych kostki, połączenia masy itd,itp, najlepiej z probówką w ręku a nie na czuja, przydało by się odrobinę doświadczenia w poszukiwaniu tego typu usterek.
  • #5
    MATEK90
    Level 10  
    Ciężko jest szukać usterki kiedy wystąpi, gdyż pojawia się ona po przejechaniu większej ilości km. Natomiast po zgaśnięciu i próbach odpaleniu go blokuje się immo, wskazują błędy i nie pozwala na ponowne odpalenie auta. W tej kwestii pomaga jedynie odblokowanie go. I w ten czas samochód znów zaczyna gasnąć podczas jazdy+ wariują wskaźniki.

    Kłopotem jest pewne instalacja kecz na wymianie całej instalacji elektrycznej nie mam ochoty z powodu kosztów równych kupna nowego samochodu:) Byłbym wdzięczny za poradę, jeżeli ktoś zna najbardziej newralgiczne punkty w instalacji narażone na utratę styku w tym aucie.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Jedyne styki, wrażliwe to te na klemie lub kostka stacyjki.