Witam
Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic.
Opel Astra G, Z16XE
Problem: opóźniony zapłon
Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin.
Trzeba znaleźć przyczynę.
Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko się zawahają, a następnie dopiero idą w górę, ale nie jest to pełna moc silnika. Właśnie w momencie szarpnięcia występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Któryś element lub czujnik zakłóca prawidłowe wystawienie zapłonu przez sterownik.
Na wolnych obrotach kąt wyprzedzenia zapłonu waha się od 4 do 9 (a powinien być stabilny). Coś go zakłóca, jakiś element lub sygnał z któregoś z czujników. Spaliny czasami śmierdzą i potrafi zadymić.
W związku z tym chciałbym sprawdzić:
1. Przewody od sterownika do czujnika położenia wału korbowego.
2. Przewody od sterownika do cewki zapłonowej.
3. Przewody od sterownika do czujnika położenia wałka rozrządu.
4. Przewody od sterownika do czujnika spalania stukowego.
5. Przewody od sterownika do sondy lambda.
6. Oscyloskopem 2 kanałowym przebiegi czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu na jednym wykresie.
7. Oscyloskopem czujnik spalania stukowego.
8. Oscyloskopem cewkę po stronie pierwotnej.
Poszukuję kogoś kto dysponuje odpowiednim sprzętem, potrafi sprawdzić wyżej wymienione elementy oraz odpowiednio zinterpretować otrzymane wyniki.
Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic.
Opel Astra G, Z16XE
Problem: opóźniony zapłon
Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin.
Trzeba znaleźć przyczynę.
Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko się zawahają, a następnie dopiero idą w górę, ale nie jest to pełna moc silnika. Właśnie w momencie szarpnięcia występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Któryś element lub czujnik zakłóca prawidłowe wystawienie zapłonu przez sterownik.
Na wolnych obrotach kąt wyprzedzenia zapłonu waha się od 4 do 9 (a powinien być stabilny). Coś go zakłóca, jakiś element lub sygnał z któregoś z czujników. Spaliny czasami śmierdzą i potrafi zadymić.
W związku z tym chciałbym sprawdzić:
1. Przewody od sterownika do czujnika położenia wału korbowego.
2. Przewody od sterownika do cewki zapłonowej.
3. Przewody od sterownika do czujnika położenia wałka rozrządu.
4. Przewody od sterownika do czujnika spalania stukowego.
5. Przewody od sterownika do sondy lambda.
6. Oscyloskopem 2 kanałowym przebiegi czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu na jednym wykresie.
7. Oscyloskopem czujnik spalania stukowego.
8. Oscyloskopem cewkę po stronie pierwotnej.
Poszukuję kogoś kto dysponuje odpowiednim sprzętem, potrafi sprawdzić wyżej wymienione elementy oraz odpowiednio zinterpretować otrzymane wyniki.