Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic Smart Home
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 1,3 16V 1992r gaznik automatycznie odcina zapłon

satgal 19 Sty 2012 20:37 1369 3
  • #1 19 Sty 2012 20:37
    satgal
    Poziom 40  

    Mam problem z zapłonem, zapala bez problemu ale gdy obroty silnika przekroczą 2000/min automatycznie wyłącza się zapłon a obrotomierz natychmiast spada na zero mimo że silnik siłą rozpędu jeszcze ma obroty. Tylko wyłączenie stacyjką zapłon i natychmiast włączenie nie zatrzyma silnka, bo inaczej trzeba odpalać rozrusznikiem. Co może powodować że są takie objawy. Na benzynie i gazie działa identycznie. Czy można zasilić zapłon pomijając coś co mi go wyłącza bo muszę auto jakoś doprowadzic do domu.

    0 3
  • Deimic Smart Home
  • #2 19 Sty 2012 21:19
    lgy1
    Poziom 21  

    Mazda 323 1,3 16V 1992r to raczej nie na gaźniku ,to wyłaczanie przy 2000 obr może być spowodowanie przełączaniem zasilania na gaz może jest coś ze sterowaniem gazu popaprane, odłącz instalacje gazową.

    0
  • Deimic Smart Home
  • #3 19 Sty 2012 21:33
    wojtekryba
    Poziom 32  

    lgy1 napisał:
    Mazda 323 1,3 16V 1992r to raczej nie na gaźniku ,to wyłaczanie przy 2000 obr może być spowodowanie przełączaniem zasilania na gaz może jest coś ze sterowaniem gazu popaprane, odłącz instalacje gazową.


    Dokładnie.
    Poszukaj gdzie pocięli gazownicy zasilanie wtrysku i odepnij zasilania zaworów gazowych.
    Tak najprościej dojedziesz do domu.

    0
  • #4 20 Sty 2012 07:54
    satgal
    Poziom 40  

    Ten model jest na gazniku, bez wtrysku. Przełączanie gaz/benzyna to prosty przełącznik. Auto długi czas działało bez żadnych problemów na gazie i benzynie. Wczoraj jechałem i nagle odcieło zapłon. Było już ciemno to ruszanie wtykami czy kablami nic nie pomogło. Przełączanie na gaz i benzynę silnk działa identycznie, czyli równo ale tylko do tych obrotów. Potem jakiś automat odcina zapłon i obrotomierz a jedynie można kluczykiem wył i wł. co przywraca zapłon. Dziś jeszcze pomajstrowałem przy nim. Wygląda że uszkodzenie jest w układzie elektronicznym aparatu zapłonowego kluczującym cewkę zapłonową. Na razie nie doszedłem gdzie się znajduje ta elektronika. Pomierzyłem cewki w aparacie (Mitsubishi) i cewkę zapłonową.

    0