Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C 1.8 140km błąd P2182-14 czujnik temperatury cieczy chłodzącej

19 Sty 2012 22:08 13203 9
  • Poziom 10  
    Opel Vectra C 1.8 140km pokazuje błąd P2182-14 czujnik temperatury cieczy chłodzącej, przerwany obwód lub zwarcie. Gdzie szukać tego przerwanego obwodu lub zwarcia? Silnik Z18XER i czy to jest ten czujnik przy termostacie?
  • Poziom 39  
    Tak ten czujnik.
    Ale znając życie problem będzie gdzieś indziej.
  • Poziom 10  
    pewnie masz racje tylko gdzie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    a moze spalona ścieżka gdzieś?
  • Poziom 13  
    Czujniki są dwa;jeden daje pomiar na zegary, drugi na sterownik silnika.Ten na zegary ma jeden przewód, ten na sterownik silnika dwa lub trzy. Jeżeli jest przerwa na przewodach, to tylko przy samym czujniku. W przypadku, gdy kable ok, podstaw czujnik(ten, co daje pomiar na sterownik silnika). Jeżeli to nie pomoże, usterki należy szukać w samym sterowniku. Może być tam przerwa,ale jej usunięcie to już wyższa szkoła jazdy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dzięki za odp. dam znać jak wyjdzie co i jak. Pozdrawiam

    Dodano po 14 [minuty]:

    Kolega paweł chmielinski ma racje czujniki są 2.
  • Poziom 13  
    Pewne, to jest to ,że Kopernik nie żyje. Trzeba wziąć miernik do łapy i troszeczkę pomierzyć. Widzę, że kolega Motronic nie ma co robić w domu, lub ma bardzo "lużną" pracę, bo wcina się na każde forum i teoretyzuje z pozycji wszechwiedzącego. Może trzeba podnieść maskę w aucie i ubrudzić łapki o blok silnika. Często tematy zakładają ludzie mało związani z tematem, a potrzebują porady. Moim zdaniem fajnie jest takim ludziom pomóc, tłumacząc rzeczy prostym językiem.Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    witam ja przerabiałem ten temat jakieś 2 lata temu (u brata w Vektrze C Z18XER) i przyczyną był termostat (razem z tym czujnikiem - a raczej podgrzewaczem czy coś w tym rodzaju) nie pamiętam dokładnie objawu ale chyba pierwsze co to spalanie około 12l/100km, długo rozgrzewający sie silnik i denerwujący błąd (nie pamiętam nr). sprawdzałem miernikiem przejście na kablach szukałem po forach informacji aż w końcu zaryzykowałem i wymieniłem termostat i odrazu pomogło jedyna wada to taka że wtedy kosztował ten termostat jakieś 600zł ale ostatnio cena ich troszke spadła i chyba mozna kupic za 450zl
  • Poziom 10  
    Witam ponownie i z góry przepraszam że tak późno odpisuję, termostat też wymieniłem tak jak pisał xxxplodxxx za 450zł i nic z tego a problem był w kostce w zderzaku i nie łączyła. Kto by sie spodziewał???
    Zamykam temat i dziękuje za odpowiedzi.