Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alarm w aucie Fiat Punto 1,1 1994r nie chce się wyłączyć (Blaupunkt/Bosch B201)

KLIMAS007 20 Jan 2012 01:12 7776 12
Wago
  • #1
    KLIMAS007
    Level 9  
    Witam

    Problem jest następujący: Auto stało kilka dni pod chmurką, rozładował się akumulator, postanowiłem nie bawić się w łączenie kablami 2óch aut tylko zabranie akumulatora do domu i naładowanie go prostownikiem. Tak też zrobiłem i tu też zaczął się cały problem. Po odpięciu od akumulatora wydobywały się dziwne dźwięki z alarmu, nieudolne wycie... Rozumiem, że alarm może mieć osobną baterię ładowaną przez akumulator i rozrusznik (po kilku godzinach rozładowała się). Ale gdy podłączyłem naładowany akumulator już całkiem zgłupiałem. Auto otwierałem z pilota, centralny zamek otworzył wszystkie drzwi ale nie wyłącza alarmu, tak więc gdy złapię za klamkę auto zaczyna wyć. Próbowałem też wyłączyć alarm specjalnym kluczykiem co nie przyniosło efektu... Dodam iż jest to Fiat Punto z 94 roku 55 kat. posiada on "autoalarm, immobilizer, centralny zamek" i wszystko w kluczyku z jednym przyciskiem. Imałem się różnych sposobów, takich jak przekręcanie kluczykiem w drzwiach kilka razy jak i przytrzymywanie go w pozycji "open" przez pewien okres, wyłączanie alarmu kluczykiem pod maską, odłączanie na nowo klemów, klikanie pilotem... nic nie pomagało a auto stoi... Proszę o szybką pomoc i z góry serdecznie dziękuję.

    Proszę uzupełnić informacje na temat typu i modelu instalacji alarmowej zamontowanej w samochodzie.
    Reg. 3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    Mod.[CameR]
  • Wago
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Wago
  • #3
    KLIMAS007
    Level 9  
    Właśnie o to chodzi, że jest ale nie reaguje na tryb "off" "on"... sprawdzę dokładnie model alarmu, typ - model... :)
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Odłączyć alarm, wywalić syrenkę i po sprawie.
  • #6
    KLIMAS007
    Level 9  
    Alarm firmy Blaupunkt/Bosch na obudowie alarmu widnieje wybity numer B201. Wiecie może jak zakodować pilot w tym modelu? Słyszałem coś o resetowaniu pilota poprzez 3y krotne otworzenie i zamknięcie drzwi pilotem przez centralny zamek, ale to nic nie dało...
  • #7
    milejow
    Level 43  
    KLIMAS007 wrote:
    Słyszałem coś o resetowaniu pilota poprzez 3y krotne otworzenie i zamknięcie drzwi pilotem przez centralny zamek

    Centralny zamek działa z pilota czy nie???
  • #9
    KLIMAS007
    Level 9  
    Szczerz to nie wiem czy to jest pilot radiowy czy na podczerwień... Jest to zwykły pilot w kluczu z jednym przyciskiem, który otwiera tylko drzwi z centralnego i wyłącza alarm. Alarm ma wbudowany swój, bardzo głośny głośnik - nie klakson z wejściem na mały kluczyk, który wyłącza alarm tylko gdy wyje na swojej baterii np. gdy nie ma w aucie akumulatora. Nad wstecznym lusterkiem jest coś na wygląd mini kamery (czujnik do pilota ). Pilotem nigdy nie mogłem otworzyć drzwi ani odblokować alarmu z dużej odległości, praktycznie, że z pod szyby.

    Pilot otwiera normalnie drzwi z centralnego ale nie wyłącza alarmu, myślę że dałoby radę odpalić silnik czego nie próbowałem bo zbyt głośno wyje. Pamiętam, kiedy wszystko działało prawidłowo po zamknięciu auta spod maski dokładnie z alarmu wydobywał się krótki dźwięk piszczący, w trakcie którego dioda na desce rozdzielczej migała szybko i po chwili auto miało uaktywniony alarm.

    Jeśli macie pomysły co do odłączenia już nawet samego alarmu byłbym wdzięczny, ale tak jak mówiłem odłączenie kabli z alarmu nie wchodzi w grę nie można ich wyciągnąć, albo są wmontowane na stałe albo czas zamontował je tak że ich nie mogę ruszyć. Może mogę przerwać jakieś kable tak aby odłączyć alarm i by nie pobierał energii z akumulatora ? choć nie powiem wolałbym odbić od tego i nastawić pilot.

    Dodam, że alarm (cała puszka) znajduje się pod maską przy samym akumulatorze (to właśnie tam widnieje napis wybity "B201"), odchodzą od niego dwa grube kable widać jakby były podłączone na kostkę, wtyki, ale nie da się ich odczepić...
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    KLIMAS007
    Level 9  
    Robiłem tak, ale jedyne co udało mi się zrobić to spięcie w sprzęcie audio, które zaczęło się wyłączać.
    Nie lepiej wyjąć przekaźnik ? lub odciąć jakieś kable, aż tak bardzo nie zależy mi na tym alarmie. Teraz nie mam nawet jak pojechać bo musiałbym jechać "na sygnale" a tak przynajmniej uruchomię auto i normalnie dojadę. Nie chcę wzywać lawety bo koszt całej naprawy wyniesie mnie około 500 zł.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    KLIMAS007
    Level 9  
    O ile dobrze pamiętam to jeden klem jest czysty, 2gi natomiast ma kilka oczek, możliwe, jutro po pracy sprawdzę i napiszę. Dzięki, nie pomyślałem o tym.