Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa pierwszych kolumn głośnikowych

Zygi80 20 Sty 2012 10:39 3873 12
  • #1 20 Sty 2012 10:39
    Zygi80
    Poziom 9  

Witam
    Chciałbym zrobić sobie nieduże kolumny głośnikowe typu bassreflex podłączone do ampli tunera onkyo 506E 5x75W 8 ohm, lub 5x 130W 4ohm. Poczytałem o budowaniu kolumn, ale nie mam żadnego doświadczenia, poza słuchaniem MTV na zestawie kina domowego ;). Chciałbym przeznaczyć do 300 zł na części do każdej z kolumn (nie licząc obudowy). Chodzi mi o głośnik, wejście i zwrotnice (o czymś zapomniałem?). Z tego co się doczytałem to kolumny powinny być tej samej mocy lub nieznacznie większej niż wzmacniacz.

1.Czy mogą to być 60W? Z regóły żeby głośnik niskotonowy jak ma 100W to średnicę (poza Arn-em) ma powyżej 180mm i duże Vas , co wymusza budowę większej kolumny.

2.Czy poza STX, Tonsil, ARN, tańszymi Visatonami są jeszcze jakieś firmy sprzedające głośniki niskobudżetowe (do 150zł/szt)?

3.Które z tych firm (lub jeszcze przeze mnie nie wymienionych) są lepsze a które gorsze?

4.Czy w tym budżecie lepiej robić kolumy dwudrożne, czy trzydrożne (jak trzydrożne wymagają większego budżetu to mniej więcej jakiego?) ?

5.Przeglądając różne konstrukcje natknąłem się na taki schemat jak poniżej (wśród schematów zwrotnic ARN). Zakładając prawidłowo zaprojektowaną do tego obudowę czy to może być udana konstrukcja?

https://obrazki.elektroda.pl/4811099700_1327052421.jpg

" target="_blank" data-fancybox-group="group" class="postlink fancybox " title="Budowa pierwszych kolumn głośnikowych">Budowa pierwszych kolumn głośnikowych

Można w nim zamiast ARN 188 zastosować ARN 165-01/8 a GTC 11/100/8 to GDWK 11/100/8 (chyba).

Edit - Skasowałem bo bzdurki napisałem ;)

Jakby mi ktoś podpowiedział jak wkleić obrazek (wkleja mi się samo url lub BB a obrazek się nie wyświetla) to bym wkleił zamiast linków