Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Padła elektryka w CL 600 W215 i ABC

malpa-86 20 Sty 2012 12:43 5026 21
  • #1 20 Sty 2012 12:43
    malpa-86
    Poziom 9  

    Witam wszystkich!
    Mam ogromny problem z elektryką w moim świeżo nabytym Mercedesem w215 CL 600 z 2000 roku.
    Kupiłem auto i przywiozłem go na lawecie, bo miało niby coś z przednim prawym amortyzatorem.
    Zajechałem po auto odpaliłem go i na wyświetlaczu palil się komunikat ABC ( Auto zu tief ...Werkstatt aufsuchen) – czyli wiadomo auto za nisko ...poszukaś warsztatu. Jak przyjechałem to właściciel wziął otworzył bagażnik i go po prostu zamknął ...bagażnik dociągnęło i tyle ....potem próbowałem otworzyś go i nie dało rady ....najlepsze to to, że wkład zamka nie ruszany już od kilku lat z pewnością i nie dało otworzyć bagażnika kluczem ....nie działało też dociąganie drzwi i nie zamykało auta na central ....i nie działały tylne zagłówki.Właściciel twierdził, że wcześniej wszystko działało super .... zawierzyłem mu i kupiłem auto, bo bardzo mi się spodobało.

    Po przyjeździe do domu zrzuciłem auto z lawety i zostawiłem na placu stać.
    Następnego dnia wziąłem się do roboty z nim, bo byłem ciekaw czemu to wszystko nie działa.
    Poprzeglądałem wszystkie bezpieczniki ...pod maską z lewej i prawej strony oraz pod tylną kanapą od strony pasażera. Wszystkie bezpieczniki okazały się dobre tylko jeden był przepalony .... pod kanapą z tyłu .....był to żółty 20 amperowy. Wymieniłem go i sprawdzam a tu klapa tylna się otwiera, dziajała dociągania drzwi i tylnej klapy, zagłówki tylne opadają i się podnoszą tak jak powinny, no i działa centralny zamek oraz wszystko inne czyli keyless go itd. Po jakimś czasie (tj. ok. 2h) wszystko znowu przestało działać ...więc od razu sprawdziłem ten sam bezpiecznik czyli 20 amper pod siedzeniem pasażera z tyłu. Znów był przepalony. Wymieniłem na nowy i było ok. ... po jakims czasie ...powiedzmy ok. 1,5 h sprawdziłem czy wszystkei inne bezpieczniki sa ok. i podchodząc do tyłu samochodu patrzę a ten 20 amperowy którego wymieniałem już 2 razy zaczyna się palić ...chciałem go szybko wyciągnąć ale nie zdążyłem..... przepalił się. Wymieniłem na nowy ale już nic nie dzaiłało tak jak wcześniej ....ani tylna klapa, ani dociągania, ani zagłówki z tyłu. No i pech chciał, że zamknąłem wczesniej bagażnik, a tam jest akumulator ....wymieniłem ten przepalony bezpiecznik na nowy i nie działało to o czym wspomniałem wcześniej ....licznik normalnie wyświetlał przy otwieraniu drzwi i przekręceniu kluczyka na pozycje zapłon itd......lecz po jakies godzinie przychodze do auta otwieram drzwi i licznik się nie zapalił, przekręciłem stacyjkę na zapłon i też się nic nie oświetliło ...popatrzyłem czy w ogóle coś wyświetla ten licznik ale zero ..... już się wkurzyłem bo sobie pomyślałem co jest grane kurde .... do tego po jakichś 15 minutach zaczęło w aucie śmierdzieć jakąs spalenizną...próbowałem to zlokalizowac alenieskutecznie ....miałem duży problem, bo nie mogłem otworzyć bagażnika a ten smród spalenizny wydobywał się od bagaznika ....w momencie kiedy chciałem otworzyć bagaznik na przycisku z tyłu, to po przycisnięciu przycisku na tylnej klapie słyszałem jakies tykanie z tyłu bagaznika po lewej stronie. Auta – bagaznika w dalszym ciągu nie mogłem otworzyć. W strachu, że przez noc może się coś wypalic i nawet zapalić...wziąłem powyciągałem wszystkie bezpieczniki.





    Z tego powodu nie mogłem w nocy spać.
    Następnego dnia wziąłem auto do garażu i zacząłem rozbierać .....oczywiście zaczeło się od próby dostania do bagażnika ....a więc wziąłem się za zamek w tylnej klapie .... psikałem mu WD40 itd. ...próbowałem rozruszac róznymi typami śrubokrętów i igłami grubymi ....w między czasie rozebrałem pół auta i posprawdzałem wszystkie komputery i złącza pod maską z lewej i prawej strony ....na oko było wszystko ok..
    Po dlugo trwałej próbie otwarcia tylnej klapy udało się ! ( po 2 dniach mordęki z zamkiem)
    Otworzyłem bagażnik, pościągałem wszystkie tapicerki i wziąłem się za szukanie przyczyn smrodu itd. Okazało się, że smród jest z komprezora od c.zamka (po prawej stronie bagaznika) ....zdemontowałem go i spróbowałem czy licznik się pali .... ale nic z tego ....w między czasie był w mnie elektromechanik samochodowy z komputerem i sprawdził mi całe auto ...okazało się że w silniku są błędy tzn. czujnik polożenia wałka rozrządu ( mechanik powiedział mi że nei da się zlokalizowac który to i trzeba wymienić oby dwa ...więć może ktoś ma jakies namiary gdzie w miarę tanio można coś takiego kupic i mam pytanie ile takei coś w ogóle kosztuje? )
    Powiedział mi, że mam szukać gdzie jest coś przepalone (instalacja czy coś), bo nie ma połączenia z żadnym modułem oprócz silnika, ABS i ESP. Zapomniałem dodać, że we wnętrzu auta po wlączeiu świateł drogowych nie podświetla mi nawet przycisków itd.

    Żeby było wszystko jasne, to wziąłem i rozebrałem licznik sprawdzić czy tam cos widać, żeby było popalone ale jest ok. .....

    Także teraz mam do Was wszystkich (znawców) pytanie ...co się mogło stać, czemu się non stop przepalał ten bezpiecznik? Od czego mam zacząć sprawdzać itd.? Jak ogarnąć tą elektrykę itd.?
    Co może być przyczyną tego że wypaliło ten kompresor i czy np. można go jakoś zregenerować tzn nawinąć silnik czy coś, bo to z niego wali smród. Także jak możecie pomóc cokolwiek to będę nieziernie wdzięczny !

    No i jak myslicie co może być z tym całym zasra...ABC ? Auto ogólnie się podnosi ...jak tam na przycisku podnoszenie do góry dam ale jak całkiem go opuszczę to upada na prawą stronę...... był raz moment, że auto było z lewej i prawej strony na równym poziomie.

    Także piszcie swoje koncepcje na moje problemy, bo kurde już mnie to całe auto wkurza i pomyślałem sobie,ze już to cholerstwo rozbiorę na części ...ale szkoda mi bo ogólnie jest w fajnym stanie 


    Pomóźcie !!!

    Z góry ogromne dzięki wszystkim sensownie wypowiadającym się na mój post !!!

    Piszcie lub dzwońcie .... 792 089 293

    0 21
  • #2 20 Sty 2012 12:49
    kamildenia
    Poziom 13  

    Sprawdz moduł kmfortu

    0
  • #3 20 Sty 2012 13:23
    dylan1
    Poziom 18  

    oddaj auto do warsztatu.

    0
  • #4 20 Sty 2012 17:11
    malpa-86
    Poziom 9  

    Jak sprawdzić ten moduł komfortu? Z pewnością podmienic go na inny, bo chyba innej opcji nie ma co ?
    Był u mnie mechanik z komputerem i powiedział że nie ma ma połączenia z szyna CAN tylko jest połączenie z silnikiem, poduszkami, ASR.

    No i jestem ciekaw czemu zaczął się przepalać ten bezpiecznik 20A ciągle?Spalił się także kompresor od c.zamka, który już kupiłem.

    A czy jest możliwość że jak padł moduł komfortu to licznik też nie wyświetla nic? Czy to ten moduł komfortu może robić zakłócenie na całej szynie CAN i przez to nie działa wszystko w środku ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    a to że oddać do warsztatu to wszyscy wiedzą ....albo lepiej ...może nie kupować takiego auta :P chciałem to kupiłem i też myślę, że z pomocą dobrych ludzi i przede wszystkim obeznanych w tych tamatach dam rady to machnąć ...

    0
  • #5 20 Sty 2012 17:14
    damdam

    Poziom 32  

    To nie polonez, bez porządnej diagnostyki będziesz tylko psuł kolejne elementy.

    0
  • #6 20 Sty 2012 17:14
    dylan1
    Poziom 18  

    ja jestem obeznany mogę to naprawić, to nie jest stary opel ze można ''internetowo to naprawić''

    0
  • #7 20 Sty 2012 17:15
    kamildenia
    Poziom 13  

    moduł komforu podłączony jest praktycznie pod wszystkie urządzenia elektroniczne twojego auta i nawet niedziałające szyby czasami spowodowane są usterką tej cześci najlepiej poszukaj jakiś szrot koło siebie napewno zgodzą sie na sprawdzenie

    0
  • #8 20 Sty 2012 17:24
    malpa-86
    Poziom 9  

    no tak tylko że wiesz na normalnym szrocie nie znajdziesz tak lekko części do CL-a 600 :(
    A co myślisz o tym ABC ? Co może być padnięte ?

    1
  • #9 20 Sty 2012 17:26
    kamildenia
    Poziom 13  

    ewentualnie winy szukaj w ECU

    0
  • #10 20 Sty 2012 17:28
    malpa-86
    Poziom 9  

    a co może byc przyczyną ciąglego się przepalania tego bezpiecznika 20A ?
    BO widzisz wywalało go kilka razy a potem juz nie wywaliło tylko cały środek auta umarł ...podświetlanie licznika itd nawet podświetlanie przycisków i klapy tylnej tez nie otwiera ....

    Dodano po 1 [minuty]:

    przypominam że ten bezpiecznik jest odpowiedzialny za tylne zagłówki, dociąganei drzwi itd . po wymianie kompresora drzwi dociaga ale klapa tył się nei otwiera, licznik nie swieci, nie ma podświetlania przycisków we wnętrzu auta ....

    0
  • #11 20 Sty 2012 17:32
    kamildenia
    Poziom 13  

    1 pytanie auto nadal pali? jesli tak to ECU odpada

    0
  • #12 20 Sty 2012 17:35
    malpa-86
    Poziom 9  

    tak auto normalnei odpala ....wkręca sie do ok 3500 obr na min i mi się wydaje że to mało ...ale jak przyjechał ten z tym komputerem to mu pokazało że czujniki połozenia wałków rozrządu nawalają ...to już zakupiłem ...powiedział tez że coś przerywa na cylinder ....ten tamten itd .... ale ogólnie mi sie wydaje że pracuje w miare równo .... słyszałem że tam się w tych listwach wymienia co jakiś czas gumki jakies tak ? Świece były wymieniane przez poprzedniego właściciela

    0
  • #13 20 Sty 2012 18:11
    kamildenia
    Poziom 13  

    to nie jest nowe auto i zawsze będą pojawiać się błędy na komputerze ale nie zawsze to oznacza że trzeba je wymieniać nie wymieniaj wszystkiego co Pan od PC Tobie wyczytał bo połowa nie ma wpływu na eksploatację Twojego MIETKA .Postaraj się poszukać modułu komfortu gdzieś niedaleko Ciebie .A co do dalszych eksperymentów zostaw auto u elektryka nie prześwietli Ci instalacje w całym aucie lepiej zapłacić parę groszy i spać spokojnie .

    0
  • #14 20 Sty 2012 18:17
    malpa-86
    Poziom 9  

    no tak wiem o tym ....
    mam brata elektryka, ale wszystko posprawdzał i niby jest ok ale jak nie podmienisz części to nei sprawdzisz przecież samego komputera z np. modułu komfortu.
    Ponoć jak czujniki położenia wałków rozrządu są padnięte to auto będzie pracowało w trybie awaryjnym ... i chyba to prawda bo już taki przypadek miałem ...

    A jak myślisz czemu ten bezpiecznik przepalało ?
    A co z tym ABC może być według Ciebie ?

    0
  • #15 20 Sty 2012 18:43
    kamildenia
    Poziom 13  

    ABC nie ma wpływu na elektronikę u Ciebie w autku Poszukaj modułu komfortu posprawdzaj przekaźniki .Przy padniętych czujnikach nie odpalisz auta.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeśli zdecydujesz sie na wymianę na nowe koszt około 2000zł serwis odradzam mi do sprinta 2002 zawołali 7500zł za pompę ABS

    0
  • #16 20 Sty 2012 18:47
    malpa-86
    Poziom 9  

    wiem wiem ..kasują jak za zboże ...

    To że ABC nei ma wpływu to wiem ...ciekaw jestem dlaczego ten zas...bezpiecznik mi paliło a teraz przestało i zgasł ten środek ..ogólnie posprawdzaliśmy już wszystko ..przekaźniki niby wszystkie ok, no ale tego modułu komfortu nei sprawdzisz a jeżeli i tak będzie padnięty to musi być jakaś przyczyna tego, bo widzisz przedtem wszystko hulało tylo ten bezpiecznik paliło .i może być tak że kupię ten moduł i mi go znowu spali jeżeli to on jest spalony ...

    0
  • #17 20 Sty 2012 18:49
    kidu22
    Poziom 35  

    Po pierwsze takich samochodów nie kupuje się w ciemno.

    Po drugie części jest dużo i możesz przebierać.

    Po trzecie czego chcesz konkretnie się dowiedzieć na tym forum?

    kamildenia napisał:
    lepiej zapłacić parę groszy i spać spokojnie

    Uhu pare groszy za kilka h dłubania........ :) .

    0
  • #18 20 Sty 2012 18:51
    kamildenia
    Poziom 13  

    a to nie przez pompę do zamków padał Tobie bezpiecznik? albo od modułu jak posadziłeś go zmieniając wci ąż na nowy do się poddał i coś w nim pękło zamiast znowu spalić bezpiecznik.pozostaje Ci poszukać zamienić i sprawdzić

    0
  • #19 04 Lut 2012 19:32
    malpa-86
    Poziom 9  

    dobra panowie .... zadźwoniłem do gościa po moduł komfortu, bo według dużo specjalistów to właśnie jest powodem takiego zachowania, że w aucie nie ma światła nie otwiera się klapa z tyłu itd. Powiedział mi, że miał podobną sytuację i to na 100% moduł SAM (czyli moduł z bezpiecznikami i przekaźnikami za siedzeniem pasażera z tyłu). Miałem tyle szczęścia, że pożyczyłem taki moduł i zamontowałem, lecz ku źdźiwieniu nie pomogło to niczemu :( TO co nie działało w aucie dalej nie działa ...jakieś inne pomysły że coś może być padnięte ?

    Może to rzeczywiście ten moduł komfortu ?

    0
  • #21 14 Lut 2012 01:49
    pukok
    Poziom 1  

    Z tego co wiemy to przepalony bezpiecznik nr 62 (20A) odpowiadający za pneumatyczną jednostkę sterującą wielofunkcyjną (spalony silnik kompresora). Prawdopodobnie to on powodował przepalanie się bezpiecznika.

    W tym modelu występują 3 sterujące moduły SAM (2 pod maską,1 pod kanapą), nie mylić tego z całą skrzynką bezpieczników i przekaźników do których są podpięte. Każdy moduł ma inny numer i odpowiada za co wiele funkcji. Dodatkowo często po wpięciu nowego SAM-u (dedykowanego dla danego pojazdu: rocznik, wersja wyposażenia), trzeba go jeszcze programować. Trudno jest znaleźć identyczny SAM, w szczególności do tak rzadkiego pojazdu.

    Na pewno wykluczyć można 5 przekaźników z pod kanapy, ponieważ żaden z nich nie odpowiada za wyżej wymienione elementy.
    Auto jest na tyle nafaszerowane elektroniką, iż stratą czasu jest jeździć po elektronikach, którzy będą szukać igły w całym. Musisz znaleźć fachowca z rozbudowaną wersją programu Star Diagnosis. Zwykły "kasowacz błędów" tego nie rozwiąże.

    Co do ABC to masz zawory ABC przód/tył do wymiany lub regeneracji.( o ile opada na wyłączonym silniku, a na włączonym po ruszeniu z miejsca wszystko jest ok)

    Czy "tylko" to nie działa w twoim aucie? Bo jak tak do możesz się nawet ucieszyć:) Kupując cl600 trzeba mieć w zapasie 20 000 PLN na "drobne" poprawki po zakupie :D

    0
  • #22 14 Lut 2012 06:49
    kidu22
    Poziom 35  

    pukok napisał:
    Czy "tylko" to nie działa w twoim aucie? Bo jak tak do możesz się nawet ucieszyć Kupując cl600 trzeba mieć w zapasie 20 000 PLN na "drobne" poprawki po zakupie


    Kol pukok w końcu napisał meritum sprawy.

    0