Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa wkładki gramofonu

20 Sty 2012 19:31 5327 7
  • Poziom 8  
    Witam,

Mam pytanie, jestem absolutnie zielony w sprawach naprawy takich rzeczy i elektroniki.

Powiedzcie mi proszę, czy np. można stosować inne wkładki do różnych gramofonów, czy koniecznie muszą to być do tychże modeli? Jeżeli niestety muszą być do konkretnych modeli, to czy wiecie jak naprawić (złożyć tak by działało) wkładkę do ww. gramofonu? Mam części, ale podczas wysyłki wkładka się rozsypała i teraz nie wiem jak to zmontować :(

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Proszę poprawić temat - regulamin pkt.3.1.13 [dzimi]
  • Poziom 31  
    Zrób zdjęcie i pokaż. Pomyślimy.
  • Poziom 34  
    Wkładki bywały dwojakiego rodzaju tzn. główny podział był na wkładki piezoelektryczne i magnetoelektryczne. Te pierwsze były chyba znacznie wcześniej np słynny polski Bambino. Byly wtedy wkładki monofoniczne, dopiero gdy pojawiła się stereofonia pojawiały się gramofony z wkładkami stereo. Wkładki piezoelektryczne charakteryzowały się tym, że dawały bardzo wysokie napięcie na wyjściu dochodzące do 1V. Sam w zamierzchłych czasach dzieciństwa podłączałem bezpośrednio do wyjścia z takiej wkładki mały głośniczek i można było słuchać płyt bez wzmacniacza. Wkładki magnetoelektryczne dają dużo mniejsze napięcie na wyjściu i wymagają stosowania specjalnego układu filtrującego. Widzisz więc, że tych wkładek nie można zamieniać bez ograniczeń nawet przy takiej samej obudowie i wyprowadzeniach. Sądzę jednak, że Twój gramofon jest przystosowany do wkładek magnetoelektrycznych i jeżeli mocowanie i zasilanie wkładki pasuje to można zastosować zamiennik.
  • Poziom 8  
    Jak widać na zdjęciach sprawa wkładki przedstawia się nieciekawie.
    To znaczy elementy są jakby nierozerwane, ale nie są w całości.