Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1,9 tdi lf '02 - blokujące sie hamulce po wymianie serwa

20 Sty 2012 19:48 13083 7
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie.
    Mam nadzieje, ze ktoś pomoże w moim problemie. Chodzi mi o to ze kilka dni temu zamarzła w moim passacie woda w serwie ( zdarza sie ), po wykręceniu serwa okazało sie ze wody było sporo, a poza tym serwo było nieszczelne. Kupiłem na allegro uzywane (ten sam typ : 105 J). Po wymianie serwa pedał hamulca na wyłączonym silniku twardy, po uruchomieniu silnika - działał normalnie ale po wciśnięciu do oporu zaczynał się dalej chowac (jakby pompa przepuszczała). Pompa hamulcowa nówka sztuka tydzień temu kupiona. Wczoraj wracając z garażu hamulce były ok (z wyjątkiem tego chowającego sie hamulca, ale hamował bez problemu). Dzisiaj mojej żonie w drodze do pracy (podczas jazdy) hamulce zaczęły sie same zaciskać, aż zablokowały sie całkowicie. Pedał hamulca wypchnięty i twardy. Po odstaniu kilku minut (chyba przestygły tarcze) hamulce odpuściły i dało sie jechać. Ale pedał jest wysoki i wcisnąć go można na jakieś 3 cm (hamulce bardzo mocne). Żona coś wspomniała że zaświeciły jej się kontrolki od absu i esp (raz na koniec przy zablokowaniu całkiem kół przed skrzyżowaniem).
    Prosiłbym o pomoc w czym szukać rozwiązania problemu? (to kupione serwo w dobrym stanie - szczelne i wody nie było w żadnej z komór).
    Dziś odpowietrzałem układ, wydawało się ok, ale po przejechaniu 5 km znów blokada kół.
    Mam paska z ABS i ESP.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • Admin grupy Samochody
    A masz regulację przy pedale w środku?
  • Poziom 8  
    przy samym pedale nie mam regulacji. chyba że chodzi o regulację na śrubie (tłoczku) wychodzącej z serwa do kabiny (nakrętka plus kontra)? Śrubę tak dokręciliśmy by nie świecił się stop (na początku po złożeniu tak było)
    W dodatku podpiąłem dziś do vaga i wyszły mi błędy różne ale w abs takie:
    1435 Czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym - G201
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    po skasowaniu zniknął
    po teście wyjścia na ABS (nie zakończony bo wyskoczył błąd) miałem jeszcze:
    65535 Uszkodzony moduł sterujący
    a wcześniej pojawił mi się też na teście wyjść abs błąd: 33280 (nie wiem co to?)
    Po wyłączeniu i włączeniu silnika, przejechaniu trochę w przód, hamulec i tył hamulec błąd 1435 się nie pojawiał.
    Odpowietrzaliśmy ostatnio układ niestety bez przekręconego kluczyka, czy możliwe byśmy zapowietrzyli ABS i taki byłby efekt? W pompie abs płyn jest i na przewodach z niej wychodzących też jest, ale co w środku?

    A przy przyciśnięciu padała hamulca słychać jakby powietrze uciekało, ale mam wrażenie ze właśnie przez tłoczek wychodzący z serwa do kabiny (osłonięty jest taka gumową harmonijkową gumą i mam wrażenie że w tej gumie była mała dziurka).
  • Admin grupy Samochody
    mareksnd napisał:
    chyba że chodzi o regulację na śrubie (tłoczku) wychodzącej z serwa do kabiny (nakrętka plus kontra)? Śrubę tak dokręciliśmy by nie świecił się stop (na początku po złożeniu tak było)
    O tym mówię-świecenie stopu reguluje się inaczej.Popraw regulację i będzie ok.
  • Poziom 8  
    To w takim razie jak powinienem to dokręcić? Proszę o jakieś wskazówki. I jak potem stop wyregulować...?
  • Poziom 12  
    mareksnd napisał:

    65535 Uszkodzony moduł sterujący


    Co do tego błędu to miałem rozkodowany sterownik ABS. Gość powiedział ,że przy sprawdzani vagiem i kasowaniu błędów musiałem do tego doprowadzić.
    Nic w Polskim Vagu nie kombinowałem odczytałem błędy spisałem wszystkie i później skasowałem. Kilka z nich pojawiło się ponownie. A i nie wiem czy to miało jakiś wpływ na sytuacje w przegrodzie gdzie znajduje się akumulator było pełno wody.
  • Poziom 2  
    Ponownie wyreguluj pedał, tak aby nie paliły się stopy i odpowietrz hamulce bez włączonej stacyjki.
  • Poziom 36  
    Arex16 napisał:
    Nic w Polskim Vagu nie kombinowałem odczytałem błędy spisałem wszystkie i później skasowałem.


    Kasuj dalej , roboty nie zabraknie...
    Tylko przemyśl jakie konsekwencje może przynieść uszkodzenie systemu bezpieczeństwa , a takim jest system ABS-ESP

    To w takim razie jak powinienem to dokręcić? Proszę o jakieś wskazówki. I jak potem stop wyregulować...? [/quote]
    T-5 napisał ci wyraźnie i precyzyjnie

    Dodano po 6 [minuty]:

    larandrzej napisał:
    Ponownie wyreguluj pedał, tak aby nie paliły się stopy i odpowietrz hamulce bez włączonej stacyjki.


    1 odpowietrzyć układ i wyregulować cięgno pompa pedał hamulca
    2 właściwie ustawić włącznik świateł hamowania
    Taka jest kolejność
    Lepiej nie kombinuj nic z hamulcami , pozwól przeżyć klientowi